Overheidsorganisatie | Deelgemeente Amsterdam - Nieuw-West |
---|---|
Officiële naam regeling | algemene mandaatregeling Stadsdeel Slotervaart |
Citeertitel | algemene mandaatregeling |
Vastgesteld door | gedelegeerde functionaris |
Onderwerp | |
Eigen onderwerp | Ambtelijke organisatie |
Geen
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-06-2009 | 06-08-2009 | toevoeging nieuw mandaat nr. 2:136 | 24-06-2009 Westerpost, 24 juni 2009 | SLOV/2009/6091 | |
07-05-2009 | 24-06-2009 | nieuwe regeling | 07-05-2009 Westerpost, 6 mei 2009 | DBA-2009-04-28-009-MIDD |
1. begripsbepaling
mandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan een besluit te nemen;
machtiging: overdracht van een bevoegdheid die noch als een besluit, noch als privaatrechtelijke handeling kan worden aangemerkt;
volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan privaatrechtelijke handelingen te verrichten;
ondermandaat: een door een gemandateerde verleend mandaat van een aan hem gemandateerde bevoegdheid;
ondertekeningsmandaat: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan een besluit te ondertekenen;
mandatenregister: het bij dit besluit behorende overzicht, waarin mandaten zijn opgenomen die behoren bij deze regeling
2. met mandaat wordt in deze regeling gelijk gesteld een bevoegdheid verkregen op grond van volmacht en machtiging
De functionaris die mandaat krijgt voor het uitoefenen van een bevoegdheid, is met betrekking tot die bevoegdheid tevens bevoegd tot:
het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen
het voeren van correspondentie
het verstrekken van informatie
het ondertekenen van de betreffende stukken
het bekendmaken van het besluit
het verdagen van het te nemen besluit, dan wel het verlengen van de beslistermijn
overige direct met de gemandateerde bevoegdheid samenhangende handelingen
1. de mandaatregeling is van toepassing op alle bij dit besluit behorende mandatenregister
2. de bijzondere voorwaarden zijn van toepassing op de bevoegdheden zoals aangegeven in het mandatenregister
1. mandaten worden verleend voor zover dit in overeenstemming is met vastgesteld beleid
2. ten aanzien van gemandateerde bevoegdheden die financiële gevolgen hebben, geldt dat in de lopende begroting hierin voorzien dient te zijn.
1. In (onder)mandaat genomen besluiten worden ondertekend als volgt:
indien het een bevoegdheid betreft die door de burgemeester is gemandateerd:
De burgemeester van Amsterdam,
Namens deze,
………………. (functie (onder) gemandateerde)
(Handtekening)
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
indien het een bevoegdheid betreft die door burgemeester en wethouders is gemandateerd:
Burgemeester en Wethouders van Amsterdam,
Namens dezen,
………………. (functie (onder) gemandateerde)
(Handtekening)
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
indien het een bevoegdheid betreft van de voorzitter van het Dagelijks Bestuur:
De voorzitter van het Dagelijks Bestuur,
Namens deze,
………………. (functie (onder) gemandateerde)
(Handtekening)
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
indien het een bevoegdheid betreft van het Dagelijks Bestuur:
Het Dagelijks Bestuur,
Namens dit,
………………. (functie (onder) gemandateerde)
(Handtekening)
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
2. Als gebruik wordt gemaakt van ondertekeningsmandaat, vindt ondertekening als volgt plaats:
volgens het besluit van het Dagelijks Bestuur van (datum)
………………. (functie (onder) gemandateerde)
(Handtekening)
………………...(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)
De gemandateerden rapporteren in ieder geval een keer per jaar aan het Dagelijks Bestuur of de voorzitter van het Dagelijks Bestuur, ieder voor zover het de eigen bevoegdheid betreft, over de wijze waarop gebruik is gemaakt van de gemandateerde bevoegdheden.
1. De mandaatregeling treedt in werking op de dag na bekendmaking;
2. De mandaatregeling kan worden aangehaald als “algemene mandaatregeling”
Aldus vastgesteld in de vergadering van het Dagelijks Bestuur van 28 april 2009 en op dezelfde datum door de voorzitter van het Dagelijks Bestuur,