Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Harenkarspel

Reglement voor functioneringsgesprekken 2009

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Harenkarspel
Officiële naam regelingReglement voor functioneringsgesprekken 2009
CiteertitelReglement voor functioneringsgesprekken 2009
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerpFunctioneringsgesprek

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is alleen van kracht voor het grondgebied van de voormalige gemeente Harenkarspel. De regeling is vastgesteld door de gemeenteraad van de voormalige gemeente Harenkarspel, welke is opgeheven met ingang van 1 januari 2013. Op grond van artikel 28 van de Wet algemene regels gemeentelijke indeling behoudt deze regeling haar rechtskracht voor het grondgebied waarvoor ze is vastgesteld gedurende twee jaar, tenzij de regeling eerder wordt ingetrokken.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 160

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Artikel 15:1:15, lid 1 van de Uitwerkingsovereenkomst (UWO) voor de sector Gemeenten biedt het college deze bevoegdheid

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-12-201001-01-2015Nieuw

25-08-2009

Schager Weekblad, 22-12-2010

BCC/2009/8270

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement voor functioneringsgesprekken 2009

Burgemeester en wethouders van de gemeente Harenkarspel;

gelezen de adviezen van het Bureau Concerncontrol d.d. 21 juli 2009, kenmerk BCC/2009/5450, en

19 augustus 2009, kenmerk BCC/2009/8270;

gelezen de instemming van de Ondernemingsraad d.d. 19 augustus 2009, kenmerk BCC/2009/8284;

gelet op artikel 125 van de Ambtenarenwet;

besluiten: het "Reglement voor functioneringsgesprekken 2009" als volgt vast te stellen: Reglement voor functioneringsgesprekken 2009

Artikel 1

  • 1. Tenminste eenmaal per jaar vindt een functioneringsgesprek plaats tussen de medewerker en diens direct leidinggevende. Bij langdurige afwezigheid van de direct-leidinggevende kan diens horizontale vervanger of de naast-hogere leidinggevende het functioneringsgesprek voeren. Voor nieuwe medewerkers vindt binnen een half jaar na de indiensttreding een functioneringsgesprek plaats.

  • 2. Op verzoek van de medewerker of de direct leidinggevende kan de naast-hogere leidinggevende, een directe collega, een coördinator van een betreffende cluster, een beleidsmedewerker P&O en/of een managementassistent het functioneringsgesprek bijwonen. Hierbij geldt als voorwaarde dat de andere gesprekspartner daarmee instemt.

  • 3. Voor medewerkers van de buitendienst geldt dat de coördinator van de buitendienst samen met de voorman met hen het functioneringsgesprek voert. Op verzoek van de medewerker of de leidinggevende kan de naast-hogere leidinggevende, een beleidsmedewerker P&O en/of een managementassistent het functioneringsgesprek bijwonen. Ook hierbij geldt als voorwaarde dat de andere gesprekspartner daarmee instemt.

Artikel 2

  • 1. Het functioneringsgesprek heeft betrekking op het gewenste toekomstige functioneren van de medewerker, de werkomgeving en de rol van zijn direct leidinggevende daarbij. Hierbij wordt zoveel mogelijk de handleiding gevolgd.

  • 2. De te maken duidelijke afspraken uit het functioneringsgesprek worden door of vanwege de leidinggevende in een verslag schriftelijk vastgelegd op een daartoe bestemd formulier, welke binnen 4 weken na het gesprek uitgereikt wordt aan de medewerker ter ondertekening voor akkoord. De direct leidinggevende ziet er op toe dat een getekend exemplaar zo spoedig mogelijk daarna in het personeelsdossier terecht komt.

  • 3. Indien de medewerker het formulier niet wenst te ondertekenen dan dient hij/zij schriftelijk aan te geven waarom ondertekening niet heeft plaatsgevonden. Dit wordt in het personeelsdossier opgeborgen en ter kennisname aan de naast-hogere leidinggevende gebracht.

  • 4. De afspraken die tijdens het functioneringsgesprek worden gemaakt met betrekking tot opleiding, vorming en training dienen te worden meegenomen bij de opstelling of actualisering van een persoonlijk ontwikkelingsplan van de medewerker.

Artikel 3

In gevallen waarin dit reglement niet of niet in redelijkheid voorziet treft de gemeentesecretaris, na betrokkenen te hebben gehoord, een voorziening.

Artikel 4

Dit reglement, dat kan worden aangehaald als "Reglement voor functioneringsgesprekken 2009", treedt in werking op 1 september 2009. Hiermede komt het "Reglement voor functioneringsgesprekken 1997", dat is vastgesteld op 17 juni 1997, te vervallen.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van Harenkarspel d.d. 25 augustus 2009.

de secretaris, de burgemeester,

J.Perton E.J. Brommet