Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Harenkarspel

Procedureregeling Functiewaardering Harenkarspel 2007

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Harenkarspel
Officiële naam regelingProcedureregeling Functiewaardering Harenkarspel 2007
CiteertitelProcedureregeling Functiewaardering 2007
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerpFunctiewaardering

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is alleen van kracht voor het grondgebied van de voormalige gemeente Harenkarspel. De regeling is vastgesteld door de gemeenteraad van de voormalige gemeente Harenkarspel, welke is opgeheven met ingang van 1 januari 2013. Op grond van artikel 28 van de Wet algemene regels gemeentelijke indeling behoudt deze regeling haar rechtskracht voor het grondgebied waarvoor ze is vastgesteld gedurende twee jaar, tenzij de regeling eerder wordt ingetrokken.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet, art. 160

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Art. 6 van de Bezoldigingsverordening draag het college op deze regeling vast te stellen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-12-201001-01-200701-01-2015Nieuw

24-07-2007

Schager Weekblad, 22-12-2010

CONCERN/2007/7872

Tekst van de regeling

Intitulé

Procedureregeling Functiewaardering Harenkarspel 2007

Burgemeester en wethouders van Harenkarspel;

gelet op artikel 3:1 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling en artikel 6 van de Bezoldigingsverordening;

gehoord de commissie voor Georganiseerd Overleg d.d. 3 april 2007;

gelezen het advies van de afdeling Concern/2007/7872 d.d. 19 juli 2007 en de daarbij behorende bijlagen;

besluiten:

vast te stellen de "Procedureregeling Functiewaardering Harenkarspel 2007".

Artikel 1

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    ambtenaar : degene op wie de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling van toepassing is;

  • b.

    functietypering : de in hoofdlijnen omschreven organieke functie;

  • c.

    functionaris : diegene die de functie uitoefent waarbij de vastgestelde functietypering behoort;

  • d.

    bezwarencommissie : de commissie die tot taak heeft burgemeester en wethouders te adviseren bij een bezwaarschrift tegen de vaststelling van een functietypering.

  • e.

    klager : de ambtenaar die bezwaar aantekent tegen de vaststelling van een functietypering.

Artikel 2

  • 1. Van elke nieuwe of te wijzigen functie wordt door het afdelingshoofd een functietypering in concept opgesteld na overleg met een beleidsmedewerker P&O. Voor de functie van afdelingshoofd, medewerkers van het projectenbureau en/of staffuncties worden deze functies door de algemeen directeur in concept opgesteld. Al deze functies worden eerst na bespreking in het managementteam door de algemeen directeur vastgesteld en ondertekend.

  • 2. Bij de vaststelling van de functietypering wordt tevens het functieniveau vastgesteld aan de hand van de tabel zoals die is gehanteerd bij de vaststelling van het functieboek in het kader van de reorganisatie per 1 januari 2006.

  • 3. In afwijking van het bepaalde in het eerste lid wordt de functietypering van de algemeen directeur door het college van burgemeester en wethouders vastgesteld.

  • 4. Na vaststelling wordt de functietypering ter kennisname toegezonden aan de betreffende functionaris onder vermelding van de mogelijkheid om binnen 6 weken na de datum van bekendmaking tegen het besluit bij het college van burgemeester en wethouders bezwaar aan te tekenen. Dit bezwaar wordt vervolgens voorgelegd aan de bezwarencommissie.

  • 5. De leden van het managementteam dragen zorg voor het jaarlijks up to date houden van de functietyperingen ingeval er sprake is van essentiële wijzigingen.

Artikel 3

  • 1. Er is een bezwarencommissie, bestaande uit:

    • a.

      de portefeuillehouder P&O, tevens voorzitter;

    • b.

      één lid aangewezen door de vakorganisaties die zijn vertegenwoordigd in de lokale commissie voor het Georganiseerd Overleg;

    • c.

      een lid van het managementteam, niet zijnde de direct leidinggevende van klager;

    • d.

      een beleidsmedewerker P&O, die als secretaris van deze commissie optreedt en als zodanig geen stemrecht heeft.

  • 2. Voor ieder lid wordt een plaatsvervanger aangewezen. Indien een commissielid als bedoeld onder lid 1, sub b, direct belanghebbende of medewerker is van hetzelfde organisatie-onderdeel als waartoe de bestreden functie behoort, neemt een plaatsvervanger diens functie waar in de bezwarencommissie.

Artikel 4

  • 1. Klager wordt in de gelegenheid gesteld zijn zienswijze in de bezwarencommissie kenbaar te maken en kan zich daarbij laten bijstaan of doen vertegenwoordigen door een ander.

  • 2. Indien de bezwarencommissie dit noodzakelijk oordeelt, kan de bezwarencommissie ook anderen dan klager horen.

  • 3. De bijeenkomsten van de bezwarencommissie zijn niet openbaar en worden in voltalligheid van de leden gehouden.

  • 4. Van het horen van klager en het horen van degenen bedoeld in lid 3 wordt een beknopt verslag gemaakt.

Artikel 5

De bezwarencommissie is bevoegd de bestreden functietypering in haar volle omvang te bezien.

Artikel 6

  • 1. De bezwarencommissie brengt na behandeling van een zaak een met redenen omkleed advies uit aan het college van burgemeester en wethouders.

  • 2. Een afschrift van het advies en een afschrift van het verslag met betrekking tot het horen van klager worden aan hem ter kennisname toegezonden.

Artikel 7

Burgemeester en wethouders maken zo spoedig mogelijk na de ontvangst van het advies van de bezwarencommissie aan klager bekend welke beslissing zij hebben genomen op het bezwaarschrift.

Artikel 8

Burgemeester en wethouders zijn bevoegd in gevallen waarin deze regeling naar hun oordeel niet of niet in redelijkheid voorziet te beslissen.

Artikel 9

Deze regeling, welke kan worden aangehaald als de "Procedureregeling Functiewaardering 2007", treedt in werking met terugwerkende kracht tot 1 januari 2007.

Artikel 10

Hiermede komt te vervallen de Procedureregeling Functiewaardering Harenkarspel 2000, vastgesteld d.d. 7 november 2000.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van Harenkarspel d.d. 24 juli 2007.

Burgemeester en wethouders voornoemd,

de secretaris, de burgemeester,

J.Perton E.J. Brommet