Overheidsorganisatie | Gemeente Maasdonk |
---|---|
Officiële naam regeling | Destructieverordening (1995) |
Citeertitel | Destructieverordening (1995) |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | algemeen |
Eigen onderwerp | Afval |
Geen
Artikel 17 Destructiewet
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-05-1995 | Nieuwe Destructiewet | 16-05-1995 Streekwijzer | Agendapunt 6 Raadsvergadering 16 mei 1995 |
De raad van de gemeente Maasdonk,
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 2 mei 1995;
gelet op artikel 17 van de Destructiwet (Stb. 1994, 783);
BESLUIT:
vast te stellen de volgende: Destructieverordening
Deze verordening verstaat onder
wet: de Destructiewet (Stb. 1994, 783);
aangifteplichtige: degene die als houder of eigenaar van destructiemateriaal ingevolge de wet verplicht is daarvan aangifte te doen;
destructiemateriaal: dode honden, dode katten en het krachtens artikel 2, tweede lid, van de wet aangewezen afval.
Burgemeester en wethouders wijzen één of meer verzamelplaatsen aan, waar het destructiemateriaal in ontvangst wordt genomen
De aangifteplichtige is gehouden uiterlijk op de eerste werkdag, die volgt op de dag waarop het destructiemateriaal is ontstaan, het materiaal te vervoeren naar de naastbijgelegen verzamelplaats en het daar aan te geven en af te staan.
Tot het tijdstip van afgifte is de aangifteplichtige gehouden het destructiemateriaal zodanig te bewaren dat vermenging met ander materiaal wordt voorkomen.
De artikelen 3 en 4 vinden geen toepassing voor zover artikel 6 van het Destructiebesluit van toepassing is.
Deze verordening kan worden aangehaald als: Destructieverordening.
Zij treedt in werking met ingang van 30 mei 1995.
De destructieverordening, zoals vastgesteld door de raad op 22 november 1994, vervalt bij inwerkingtreding van deze verordening.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 16 mei 1995
De voorzitter, De secretaris,