Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Millingen aan de Rijn

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de Rijn

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Millingen aan de Rijn
Officiële naam regelingVerordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de Rijn
CiteertitelLegesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpleges

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 156, tweede lid, aanhef en onderdeel h van de Gemeentewet
  2. artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b van de Gemeentewet
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

19-11-201001-10-201001-01-2011eerste wijziging legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn

26-10-2010

De Rozet, 18-11-2010

FIBLRVS20100005
10-09-201001-01-2011nieuwe regeling

25-05-2010

De Rozet, 09-09-2010

FIBLRVS2010003

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de Rijn

De raad van de gemeente Millingen aan de Rijn;

gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van d.d.4 mei 2010;

gelet op de artikelen 156, tweede lid, aanhef en onderdeel h, en 229, eerste lid, aanhef en onderdeel b, van de Gemeentewet;

besluit:

vast te stellen de:

Verordening op de heffing en de invordering van leges 2010-1 Millingen aan de Rijn

Legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn

Artikel 1 Begripsomschrijvingen

Deze verordening verstaat onder :

a.dag: de periode van 00.00 uur tot 24.00 uur, waarbij een gedeelte van een dag als een hele dag wordt aangemerkt;
b.week: een aaneengesloten periode van zeven dagen;
c.maand: het tijdvak dat loopt van dag 'n' in een kalendermaand tot en met de (n-1)e dag in de volgende kalendermaand;
d.jaar: het tijdvak dat loopt van dag 'n' in een kalenderjaar tot en met de (n-1)e dag in het volgende kalenderjaar;
e.kalenderjaar: de periode van 1 januari tot en met 31 december.
Artikel 2 Belastbaar feit

Onder de naam 'leges' worden rechten geheven voor het genot van door of vanwege het gemeentebestuur verstrekte diensten, genoemd in deze verordening en de daarbij behorende tarieventabel.

Artikel 3 Belastingplicht

Belastingplichtig is de aanvrager van de dienst dan wel degene ten behoeve van wie de dienst is verleend.

Artikel 4 Vrijstelling

Leges worden niet geheven

a.voor het in behandeling nemen van aanvragen van verklaringen omtrent inkomen en vermogen;
b.voor diensten waarvan de kosten krachtens afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening (grondexploitatie) zijn of worden verhaald.
c.voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een vergunning of het verrichten van interne diensten ten behoeve van de gemeente voor zover de leges niet meer bedragen dan € 250,-.
d.diensten met betrekking tot een aanvraag tot verlening of gehele of gedeeltelijke intrekking van een omgevingsvergunning of wijziging van voorschriften van een omgevingsvergunning, voor zover die aanvraag betrekking heeft op een activiteit met betrekking tot een inrichting als bedoeld in artikel 2.1, eerste lid onder e, van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
Artikel 5 Tarieven
  • 1. De leges worden geheven naar de maatstaven en tarieven, opgenomen in de bij deze verordening behorende tarieventabel, met inachtneming van het overige in dit artikel bepaalde.

  • 2. Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het nemen van een projectuitvoeringsbesluit als bedoeld in artikel 2.10 van de Crisis- en herstelwet bedraagt het tarief de som van de bedragen die op grond van deze verordening verschuldigd zouden zijn voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning, ontheffing, vrijstelling of enig ander besluit in het kader van de ontwikkeling en verwezenlijking van het project, voor zover het projectuitvoeringsbesluit strekt ter vervanging van deze besluiten, zoals bedoeld in artikel 2.10, derde lid, van de Crisis- en herstelwet.

  • 3. Voor de berekening van de leges wordt een gedeelte van een in de tarieventabel genoemde eenheid als een volle eenheid aangemerkt.

Artikel 6 Wijze van heffing

De leges worden geheven bij wege van een mondelinge dan wel een gedagtekende schriftelijke kennisgeving, waaronder mede wordt begrepen een stempelafdruk, zegel, nota of andere schriftuur. Het gevorderde bedrag wordt mondeling, dan wel door toezending of uitreiking van de schriftelijke kennisgeving aan de belastingschuldige bekendgemaakt.

Artikel 7 Termijnen van betaling
  • 1. In afwijking van artikel 9, eerste lid van de Invorderingswet 1990 moeten de leges worden betaald ingeval de kennisgeving als bedoeld in artikel 6:

    • a.

      mondeling wordt gedaan, op het moment van het doen van de kennisgeving;

    • b.

      schriftelijk wordt gedaan, op het moment van uitreiken van de kennisgeving, dan wel in geval van toezending daarvan, binnen 30 dagen na de dagtekening van de kennisgeving.

  • 2. De Algemene Termijnenwet is niet van toepassing op de in het eerste lid gestelde termijnen.

Artikel 8 Kwijtschelding

Bij de invordering van de leges wordt geen kwijtschelding verleend.

Artikel 9 Teruggaaf

Gehele of gedeeltelijke teruggaaf van leges ter zake van een in de bij deze verordening behorende tarieventabel omschreven dienst wordt verleend op een aanvraag als bedoeld in artikel 242 van de Gemeentewet en overeenkomstig een met betrekking tot die dienst in de bij deze verordening behorende tarieventabel opgenomen bepaling.

Artikel 10 Overdracht van bevoegdheden
Het college is bevoegd tot het wijzigen van deze verordening, indien de wijzigingen:
a.van zuiver redactionele aard zijn;  
b.een gevolg zijn van nieuwe of gewijzigde rijksregelgeving die in werking treedt binnen drie maanden na de officiële bekendmaking van de inwerkingtreding ervan in het Staatsblad of de Staatscourant en het de volgende hoofdstukken of onderdelen van titel 1 van de tarieventabel betreft:
 1.titel 1 hoofdstuk 2 (reisdocumenten);
 2.titel 1 hoofdstuk 3 (rijbewijzen);
 3.titel 1 hoofdstuk 16 (kansspelen);
 4.onderdeel 1.1.6 (akten burgerlijke stand);
 5.onderdeel 1.4.5 (papieren verstrekking uit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens);
 6.onderdeel 1.8.4 (kadasternetwerk);
 7.onderdeel 1.9 1 (verklaring omtrent het gedrag);
Een en ander voor zover met deze wijzigingen niet al bij het vaststellen of latere wijziging van deze verordening bij raadsbesluit rekening is gehouden.
Artikel 11 Nadere regels

Het college van burgemeester en wethouders kan nadere regels geven met betrekking tot de heffing en invordering van de leges.

Artikel 12 Overgangsrecht

De op artikel 10 van de ‘Legesverordening 2009 Millingen aan de Rijn’ gebaseerde regels van het college worden geacht mede gebaseerd te zijn op artikel 11 van deze verordening.

Artikel 13 Inwerkingtreding en citeertitel
  • 1. De 'Legesverordening 2010 Millingen aan de Rijn vastgesteld bij raadsbesluit van 15 december 2009 en bijbehorende tarieventabellen I en II, worden ingetrokken met ingang van de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, met dien verstande dat zij van toepassing blijven op belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

  • 2. Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 3. In afwijking in zoverre van het in de voorgaande leden bepaalde, blijft, indien de datum van inwerkingtreding van deze verordening ligt na de in het vierde lid genoemde datum van ingang van de heffing, de ingetrokken verordening gelden voor de in de tussenliggende periode plaatsvindende belastbare feiten voor zover terzake daarvan de heffing van de leges in die periode plaatsvindt.

  • 4. De datum van ingang van de heffing is het tijdstip waarop de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Staatsblad 2008, 496) in werking treedt en het dan tot wet verheven wetsvoorstel invoeringswet Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Kamerstukken 31953) in werking treden.

  • 5. Deze verordening wordt aangehaald als 'Legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn'.

Ondertekening

Aldus besloten in de openbare vergadering

van de raad van de gemeente Millingen aan de Rijn op 25 mei 2010.

De raadsgriffier,                    De voorzitter,

Bijlage I Tarieventabel Legesverordening 2010-1 Millingen aan de Rijn.

Tarieventabel I, behorende bij de "Verordening leges 2010 Millingen aan de Rijn",

 

Indeling tarieventabel

                                                                                                                                   

Titel 1Algemene dienstverlening 
Hoofdstuk 1Burgerlijke stand
Hoofdstuk 2Reisdocumenten 
Hoofdstuk 3Rijbewijzen 
Hoofdstuk 4Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Hoofdstuk 5Verstrekkingen uit het Kiesregister 
Hoofdstuk 6Verstrekkingen op grond van Wet bescherming persoonsgegevens
Hoofdstuk 7Bestuursstukken 
Hoofdstuk 8Vastgoedinformatie 
Hoofdstuk 9Overige publiekszaken 
Hoofdstuk 10Gemeentearchief 
Hoofdstuk 11Huisvestingswet 
Hoofdstuk 12Leegstandwet 
Hoofdstuk 13Gemeentegarantie 
Hoofdstuk 14Marktstandplaats 
Hoofdstuk 15Winkeltijdenwet 
Hoofdstuk 16Kansspelen 
Hoofdstuk 17Kinderopvang 
Hoofdstuk 18Kabels en Leidingen 
Hoofdstuk 19Verkeer en vervoer 
Hoofdstuk 20Diversen 
   
Titel 2Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/ omgevingsvergunningen
Hoofdstuk 1Begripsomschrijving 
Hoofdstuk 2Beoordeling schetsplan danwel conceptaanvraag  
Hoofdstuk 3Omgevingsvergunning 
Hoofdstuk 4Verminderingen 
Hoofdstuk 5Teruggaaf  
Hoofdstuk 6Principeverzoeken 
Hoofdstuk 7Wijziging omgevingsvergunning als gevolg van wijziging project 
Hoofdstuk 8Bestemmingswijziging zonder activiteit 
Hoofdstuk 9Sloopmelding 
Hoofdstuk 10In deze titel niet genoemde aanvragen 
   
Titel 3Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn 
Hoofdstuk 1Horeca 
Hoofdstuk 2Organiseren evenementen of markten 
Hoofdstuk 3Prostitutiebedrijven 
Hoofdstuk 4Splitsingsvergunning woonruimte 
Hoofdstuk 5Leefmilieuverordening 
Hoofdstuk 6Brandbeveiligingsverordening 
Hoofdstuk 7In deze titel niet benoemde vergunning, ontheffing of andere beschikking

 Titel 1            Algemene Dienstverlening

 

 Hoofdstuk 1 Burgerlijke stand

 

1.1.1Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of geregistreerd van een partnerschap op:  
1.1.1.1maandag t/m donderdag van 09.00 uur tot 17.00 uur, m.u.v. dinsdag om 09.15 uur 255,00
1.1.1.2vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur285,00
1.1.1.3zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur410,00
1.1.1.4dinsdag om 9.15 uurKosteloos 
     
1.1.2Het tarief bedraagt voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk dan wel een huwelijk in een geregistreerd partnerschap indien daarbij gebruik gemaakt wordt van de trouwzaal of een andere door de gemeente hiertoe aangewezen ruimte op:   
1.1.2.1maandag tot en met donderdag van 09.00 uur tot 17.00 uur50,00 
1.1.2.2vrijdag van 09.00 uur tot 12.00 uur50,00 
     
1.1.3Het tarief bedraagt voor de voltrekking van een huwelijk of registratie van een partnerschap in een bijzonder huis ingevolge artikel 64 , Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek50,00 
     
1.1.4Het tarief bedraagt voor het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk dan wel een huwelijk in een geregistreerd partnerschap in een bijzonder huis ingevolge artikel 64, Boek 1, van het Burgerlijk Wetboek 50,00 
     
1.1.5Het tarief bedraagt voor het doen van naspeuringen in de registers van de Burgerlijke Stand, voor ieder daaraan besteed kwartier12,50 
     
1.1.6Voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een stuk als bedoeld in artikel 2 van de Wet rechten burgerlijke stand (Stb. 1879, 72) geldt het tarief zoals dat is opgenomen in het Legesbesluit akten burgerlijke stand (Stb. 1969, 36) of zoals dit Besluit laatstelijk is vervangen of gewijzigd.  

 

Hoofdstuk 2 Reisdocumenten

 

1.2.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.2.1.1tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een reisdocument voor vluchtelingen of een reisdocument voor vreemdelingen50,90
1.2.1.2tot het verstrekken van een nationaal paspoort, een groter aantal bladzijden bevattende dan een nationaal paspoort als bedoeld in 1.2.1.1 (zakenpaspoort)56,90
  1.2.1.3  tot het verstrekken van een reisdocument ten behoeve van een persoon die op grond van de Wet betreffende de positie van molukkers van 9 september 1976 (Stb. 468) als Nederlander wordt behandeld (faciliteitenpaspoort)      €      50,90
1.2.1.4tot het bijschrijven van een kind in een reisdocument als bedoeld in 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 direct bij de aanvraag van dit nieuwe reisdocument8,95
1.2.1.5tot het bijschrijven van een kind middels een bijschrijvingsticker in een reeds uitgegeven reisdocument als bedoeld in artikel 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.320,90
1.2.1.6tot het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart (NIK) aan personen in de leeftijd tot en met dertien jaar 8,95
1.2.1.7tot het verstrekken van een Nederlandse identiteitskaart (NIK) aan personen in de leeftijd van veertien jaar en ouder42,85
    
1.2.2De tarieven als genoemd in de onderdelen 1.2.1.1 tot en met 1.2.1.3 alsmede in 1.2.1.7 worden bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag van41,00
1.2.2.1Het tarief als genoemd in artikel 1.2.2 wordt bij een gecombineerde spoedlevering van een nieuw reisdocument als bedoeld in artikel 1.2.1.1, 1.2.1.2 en 1.2.1.3 en het bijschrijven van één of meer kinderen als bedoeld in artikel 1.2.1.4 slechts één keer per reisdocument berekend.  
1.2.2.2Het tarief als genoemd in onderdeel 1.2.1.5 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met een bedrag per bijschrijvingsticker van19,50
1.2.2.3Indien aanvrager niet bij machte is een eerder afgegeven reisdocument, dat nog niet is ingenomen, te overleggen, worden de kosten ter verkrijging van een nieuw reisdocument verhoogd met30,00

 

Hoofdstuk 3 Rijbewijzen

 

1.3.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het afgeven, vernieuwen of omwisselen van een rijbewijs35,00
    
1.3.2Het tarief bedraagt voor het verwerken van een proces-verbaal c.q. verklaring van vermissing, boven het tarief als bedoeld in 1.3.130,00
    
1.3.3Het tarief genoemd in onderdeel 1.3.1 wordt bij een spoedlevering vermeerderd met33,25

 

Hoofdstuk 4 Verstrekkingen uit de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens

 

1.4.1Voor de toepassing van dit hoofdstuk, met uitzondering van de onderdelen 1.4.3 en 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon waarvoor de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens moet worden geraadpleegd.  
    
1.4.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.4.2.1tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking6,00
1.4.2.2per verstrekking op internationaal uittreksel papier12,00
1.4.2.3tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar:  
 voor 100 verstrekkingen400,00
 voor 500 verstrekkingen1.900,00
 voor 1000 verstrekkingen3.500,00
    
1.4.3Voor de toepassing van onderdeel 1.4.4 wordt onder één verstrekking verstaan één of meer gegevens omtrent één persoon die niet zijn opgenomen in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens.  
    
1.4.4Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.4.4.1tot het verstrekken van gegevens, per verstrekking           6,00
1.4.4.2per verstrekking op internationaal uittreksel papier12,00
1.4.4.3tot het afsluiten van een abonnement op het verstrekken van gegevens gedurende de periode van één jaar:  
 voor 100 verstrekkingen400,00
 voor 500 verstrekkingen1.900,00
 voor 1000 verstrekkingen3.500,00
    
1.4.5In afwijking van de voorgaande onderdelen bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van gegevens als bedoeld in artikel 10, tweede lid, van het Besluit gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens2,27
    
1.4.6Het tarief bedraagt voor het op verzoek doornemen van de gemeentelijke basisadministratie, voor ieder daaraan besteed kwartier  €  12,50

 

Hoofdstuk 5 Verstrekkingen uit Kiezersregister

N.v.t.

 

 

Hoofdstuk 6 Verstrekking op grond van Wet bescherming persoonsgegevens

N.v.t.

 

 

 Hoofdstuk 7 Bestuursstukken

 

1.7.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:  
1.7.1.1een afschrift van de gemeentebegroting14,30
 een afschrift van de toelichting op de gemeentebegroting28,80
1.7.1.2een afschrift van de gemeenterekening14,30
1.7.1.3een afschrift van de toelichting op de gemeenterekening28,80
    
1.7.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: 
1.7.2.1tot het verstrekken van:  
1.7.2.1.1een afschrift van het verslag van een raadsvergadering, per pagina0,25
1.7.2.1.2een afschrift van de stukken behorende bij een raadsvergadering, per pagina0,25
1.7.2.2tot het afsluiten van een abonnement voor één kalenderjaar:  
1.7.2.2.1op de verslagen van de raadsvergaderingen20,00
1.7.2.2.2op de stukken behorende bij de raadsvergadering35,50
    
1.7.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag: 
1.7.3.1tot het verstrekken van:  
1.7.3.1.1een afschrift van het verslag van een raadscommissievergadering, per pagina0,25
1.7.3.1.2een afschrift van de stukken behorende bij een vergadering van een raadscommissie, per pagina0,25
1.7.3.2tot het afsluiten van een abonnement voor een kalenderjaar  
1.7.3.2.1op de verslagen van de raadsvergaderingen van een raadscommissie20,00
1.7.3.2.2op de stukken behorende bij de raadsvergadering van een raadscommissie35,50
1.7.3.3een afschrift van een gemeentelijke verordening per pagina0,25

 

 Hoofdstuk 8 Vastgoedinformatie

 

1.8.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:   
1.8.1.1tot het verstrekken van een fotokopie van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart behorende bij de legger bedoeld in onderdeel 1.8.2.2, structuurplan of stadsvernieuwingsplan:  
1.8.1.1.1in formaat A4 of kleiner, per bladzijde0,25
1.8.1.1.2in formaat A30,60
1.8.1.2tot het verstrekken van een lichtdruk van een plan, zoals bestemmingsplan, voorbereidingsbesluit, streekplan, wegenkaart behorende bij de legger bedoeld in onderdeel 1.8.2.2, structuurplan of stadsvernieuwingsplan op:  
1.8.1.2.1A2 of A1 formaat7,50
1.8.1.2.2A0 formaat9,00
    
1.8.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van een afschrift van of uitreksel uit:  
1.8.2.1de gemeentelijke basisregistratie adressen of de gemeentelijke basisregistratie gebouwen, bedoeld in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen15,00
1.8.2.2de legger bedoeld in artikel 27 van de Wegenwet15,00
1.8.2.3van de inschrijving in het register bedoeld in artikel 6, eerste lid, van de Monumentenwet 1988  €5,00
1.8.2.4het openbare register van beschermde monumenten bedoeld in artikel 20 van de Monumentenwet 1988  €5,00
1.8.2.5de kadastrale massale output6,00
1.8.2.6het gemeentelijke beperkingenregister of de gemeentelijke beperkingenregistratie, bedoeld in artikel 5, eerste lid, van de Wet kenbaarheid publieke beperkingen, dan wel tot het verstrekken van een aan die registratie ontleende verklaring, als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onderdeel c, van de Wet kenbaarheid publiekrechtelijke beperkingen        €        15,00
    
1.8.3Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van kopieën van:  
1.8.3.1het gemeentelijke adressenbestand, per adres6,00
1.8.3.2het relatiebestand adreskadastraal perceel, per gelegde relatie6,00
1.8.3.3het adressencoördinatenbestand, per adrescoördinaat6,00
    
1.8.4Het tarief bedraagt voor het verkrijgen van kadastrale informatie middels de gemeentelijke aansluiting op het kadasternetwerk, per inlichting6,00
    
1.8.5Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het digitaal verstrekken van gegevens van een geregistreerd object, pand of verblijfsobject voor niet wettelijk bepaalde afnemers, per (verblijfs)object/pand met een minimum bedrag van € €    0,10 150,00

 

 

Hoofdstuk 9 Overige publiekzaken

 

1.9Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.9.1tot het verkrijgen van een verklaring omtrent het gedrag30,05
1.9.2tot het verkrijgen van een attestatie de vita6,00
1.9.3tot het verkrijgen van een legalisatie van een handtekening 6,00
1.9.4tot het verkrijgen van een of meerdere gewaarmerkte kopieën per vijfvoud6,00

 

Hoofdstuk 10 Gemeentearchief

 

1.10.1Het tarief bedraagt voor het, op verzoek, doen van naspeuringen in het gemeentearchief berustende stukken, voor ieder daaraan besteed kwartier12,50
    
1.10.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van:  
1.10.2.1een afschrift of fotokopie van een in het gemeentearchief berustend stuk, per pagina 0,25
1.10.2.2een uittreksel uit een in het gemeentearchief berustend stuk6,00

  

Hoofdstuk 11 Huisvestingswet  

N.v.t.

 

 

Hoofdstuk 12 Leegstandwet

 

1.12.Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.12.1tot het verkrijgen van een vergunning tot tijdelijke verhuur van leegstaande woonruimte als bedoeld in artikel 15, eerste lid, van de Leegstandwet73,00
1.12.2tot verlenging van een vergunning tot tijdelijke verhuur van woonruimte als bedoeld in artikel 15, vierde lid, van de Leegstandwet73,00

 

 

Hoofdstuk 13 Gemeentegarantie

 

1.13Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het instemmen met het wijzigen of omzetten van een door de gemeente gegarandeerde hypothecaire geldlening    €30,00

Hoofdstuk 14 Marktstandplaatsen

N.v.t.

 

 Hoofdstuk 15 Winkeltijdenwet

 

1.15Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag:  
1.15.1voor een ontheffing in het kader van de Winkeltijdenwet of het Vrijstellingenbesluit Winkeltijdenwet 25,00
1.15.2tot het overdragen, intrekken of wijzigen van een in onderdeel 1.15.1 bedoelde ontheffing20,00

 Hoofdstuk 16 Kansspelen

 

1.16.1Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een aanwezigheidsvergunning in gevolge artikel 30b van de Wet op de kansspelen:  
1.16.1.1voor een periode van 12 maanden voor één speelautomaat           56,50
1.16.1.2voor een periode van 12 maanden voor twee of meer speelautomaten:  
1.16.1.2.1voor de eerste speelautomaat56,50
1.16.1.2.2voor iedere volgende speelautomaat34,00
1.16.1.3voor één speelautomaat, welke vergunning geldt voor een periode van langer dan 4 jaar of voor onbepaalde tijd226,50
1.16.1.4voor twee of meer speelautomaten, welke vergunning geldt voor een periode van langer dan 4 jaar of voor onbepaalde tijd:  
1.16.1.4.1voor de eerste speelautomaat226,50
1.16.1.4.2voor iedere volgende speelautomaat136,00
    
1.16.2Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verkrijgen van een vergunning als bedoeld in artikel 3 van de Wet op de kansspelen (loterijvergunning)15,00

 

Hoofdstuk 17 Kinderopvang

 

1.17Het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het verstrekken van:  
1.17.1een uittreksel uit het register bedoeld in artikel 46 van de Wet Kinderopvang, per uittreksel6,00
1.17.2inlichtingen over gegevens die zijn opgenomen in het register bedoeld in artikel 46 van de Wet Kinderopvang, per verstrekking6,00

 

 

 

Hoofdstuk 18 Kabels en Leidingen

 

1.18.1Het tarief voor het in behandeling nemen van een verzoek tot het nemen van een instemmingsbesluit ingevolge de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren bedraagt194,00
1.18.1.1Het bovenstaande tarief wordt, voor zover de werkzaamheden plaatsvinden in of op openbare gemeentegrond, verhoogd met coördinatiekosten per meter (m1) te leggen kabels en leidingen, behalve indien het nieuwbouwtrajecten betreft.  €  1,73
    
1.18.2Het tarief voor het in behandeling nemen van een melding ingevolge de Algemene verordening ondergrondse infrastructuren bedraagt34,00
1.18.3Het in 1.18.1 en 18.2 genoemde tarief wordt indien over een melding coördinatieoverleg moet plaatsvinden tussen gemeente, andere beheerders van openbare grond en de aanbieder van het netwerk, verhoogd met268,00
1.18.3.1Het in 1.18.1. en 1.18.2 genoemde tarief wordt indien met betrekking tot een melding onderzoek naar de status van de kabel plaatsvindt, verhoogd met het bedrag van de voorafgaand aan het in behandeling nemen van de melding aan de melder medegedeelde kosten, blijkend uit een begroting die ter zake door het college van burgemeester en wethouders is opgesteld.Begroting
1.18.3.2Indien een begroting als bedoeld in 1.18.3.1 is uitgebracht, wordt een melding in behandeling genomen op de vijfde werkdag na de dag waarop de begroting aan de melder ter kennis is gebracht, tenzij de melding voor deze vijfde werkdag schriftelijk is ingetrokken.   

 

 Hoofdstuk 19 Verkeer en vervoer

N.v.t.

 

Nota-toelichting