Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Eijsden

Bijdrageregeling voor de inzameling van oud papier

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Eijsden
Officiële naam regelingBijdrageregeling voor de inzameling van oud papier
Citeertitelsubsidieverordening inzameling oud papier
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerpGrondgebied zaken

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze verordening is vervangen door de afvalstoffenverordening eijsden-margraten 2011.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 149
  2. Algemene wet bestuursrecht

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-06-201101-06-2011intrekking

24-05-2011

De Etalage, 01-06-2011

12IB000164
01-02-199501-06-2011nieuwe regeling

13-12-1994

Heuvelland Aktueel, 03-01-1995

1994, no. 15/XIII
01-06-201101-06-2011intrekking

24-05-2011

De Etalage, 01-06-2011

12IB000164

Tekst van de regeling

Intitulé

Bijdrageregeling voor de inzameling van oud papier

De raad van de gemeente Margraten;

Overwegende dat het in het belang van het milieu is om tot een doelmatige verwijdering van afvalstoffen te komen en dat het daarom gewenst is gebruikt papier en karton gescheiden van het normale huisvuil in te zamelen;

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders;

gelet op artikel 149 van de Gemeentewet en de Algemene

wet bestuursrecht;

BESLUIT:

vast te stellen de volgende bijdrageregeling voor de inzameling van oud papier.

I Begripsomschrijving

Artikel 1.

Deze verordening verstaat onder:

  • deelnemer: scholen, verenigingen, stichtingen en instellingen zonder winstoogmerk, gevestigd in of werkzaam in de gemeente;

  • bestuursorgaan: het college van burgemeester en wethouders;

  • subsidie: de aanspraak op financiële middelen aan een deelnemer voor het inzamelen van gebruikt papier in de gemeente.

II Subsidie- aanvraag en -verlening

Artikel 2.

Een deelnemer die voor subsidie in aanmerking wenst te komen, dient een aanvraag in bij het bestuursorgaan.

Artikel 3.

Een aanvrage omvat in ieder geval de volgende gegevens:

  • 1.

    een afschrift van de factuur van de papierhandelaar waar het gebruikte papier wordt afgeleverd;

  • 2.

    de afgeleverde hoeveelheid oud papier;

  • 3.

    de door de papierhandelaar toegekende vergoeding;

  • 4.

    datum van aanbieding bij papier- handelaar;

  • 5.

    de naam van de contactpersoon die belast is met de Organisatie van de papierinzameling namens de deelnemer;

Artikel 4.

  • 1. Subsidie wordt niet verstrekt indien de deelnemer niet in het bezit is van de vereiste vergunning op grond van de Afvalstoffenverordening/ APV.

  • 2. Subsidie wordt niet verstrekt indien er gegronde vrees bestaat, dat aan een of meer bepalingen van deze verordening niet wordt voldaan.

  • 3. Subsidie wordt verstrekt voor maximaal een kalenderjaar.

Artikel 5.

De deelnemer moet te allen tijde medewerking verlenen aan controle van de inzameling en aflevering door het bestuursorgaan.

Artikel 6.

  • 1. Het subsidiebedrag betreft een aanvulling op de opbrengst oud papier tot de garantieprijs van €0,034 (3,4 eurocent) per kilogram ingezameld oud papier.

  • 2. Het subsidiebedrag wordt bepaald aan de hand van de factuur van de papierhandelaar.

  • 3. De facturen bevatten in ieder geval de afgeleverde hoeveelheid oud papier en de prijs.

  • 4. De subsidie wordt ingetrokken indien blijkt dat de deelnemer niet tenminste eenmaal per kwartaal oud papier ophaalt/ inzamelt.

Afdeling III Vaststelling, betaling, voorschotten en terugvordering

Artikel 7.

  • 1. Het bestuursorgaan gaat binnen uiterlijk 8 weken over tot een beslissing op de aanvraag. Bij het voldoen aan de hiervoor genoemde voorwaarden, wordt uiterlijk binnen 8 weken na de indiening van de aanvraag overgegaan tot het uitbetalen van het subsidiebedrag als bedoeld in artikel 6.

  • 2. Wanner de deelnemer niet voldoet aan de voorwaarden wordt dit binnen uiterlijk 8 weken aan de deelnemer schriftelijk bericht.

  • 3. Het bestuursorgaan kan de deelnemer voorschotten verlenen,

IV Citeertitel

Artikel 8.

Deze verordening kan worden aangehaald als "Subsidieverordening inzameling oud papier ".

V Inwerkingtreding

Artikel 9

  • 1. Deze verordening treedt in werking op de eerste dag van de maand volgende op die waarin bekendmaking heeft plaatsgevonden.

  • 2. Op dat tijdstip vervalt de regeling " Garantieprijs in te zamelen oud papier ". vastgesteld bij besluit van 15 november 1982.

    Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van 13 december 1994.

    De Secretaris, De Voorzitter