Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Goedereede

Verordening Auditcommissie gemeente Goedereede 2004

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Goedereede
Officiële naam regelingVerordening Auditcommissie gemeente Goedereede 2004
CiteertitelVerordening Auditcommissie gemeente Goedereede 2004
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

16-01-201316-01-2013intrekking

02-01-2013

Huis-aan-huiskrant Groot Goeree-Overflakkee, 08-01-2013

Z-13-00367
01-06-200416-01-2013Nieuwe regeling

26-05-2004

Interne verordening geen bekendmaking

2004-17

Tekst van de regeling

De raad van de gemeente Goedereede;

gelezen het voorstel van het Presidium d.d. 17 mei 2004;

gelet op de artikelen 4 en 6 van de Controleverordening gemeente Goedereede;

               b e s l u i t :

vast te stellen de volgende verordening regelende de instelling, de taak en de samenstelling van de Auditcommissie gemeente Goedereede.

Artikel 1.

Er is een Auditcommissie gemeente Goedereede.

Artikel 2.

De taak van de commissie is

  • 1.

    het begeleiden van de werkzaamheden van de accountant;

  • 2.

    het evalueren van de werkzaamheden van de accountant;

  • 3.

    het jaarlijks in overleg met de accountant vaststellen van het onderzoeksplan(rapporteringstoleranties e.d.);

  • 4.

    het adviseren van de gemeenteraad over de genoemde taken.

Artikel 3.

  • 1. De commissie bestaat uit twee raadsleden (bij voorkeur raadsleden die ook zitting hebben inde raadscommissie publiekzaken), de griffier, de wethouder financiën, de controller/hoofdfinanciën en de gemeentesecretaris.

  • 2. De raad benoemt de leden die namens de raad zitting hebben in de commissie.

  • 3. De raad benoemt de vervangende leden.

Artikel 4.

  • 1. De zittingsperiode van de raadsleden in de commissie eindigt wanneer zij ophouden lid van de raad te zijn en in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.

  • 2. De raad kan een raadslid als commissielid ontslaan.

  • 3. Een raadslid kan te allen tijde ontslag nemen.

Artikel 5.

  • 1. De commissie kiest uit de in de commissie zitting hebbende raadsleden een voorzitter.

  • 2. De voorzitter draagt zorg voor het tijdig en periodiek bijeen roepen van de commissie, hetleiden van de vergaderingen, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van eenheldere besluitvorming.

Artikel 6.

De griffier fungeert als secretaris van de commissie.

Artikel 7.

  • 1. Deze verordening kan worden aangehaald als de “Verordening Auditcommissie gemeente Goedereede 2004”.

  • 2. Deze verordening treedt in werking op 1 juni 2004.

    Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van degemeente Goedereede, gehouden op 26 mei 2004.

    De griffier,                                            De voorzitter,

    D.A. Koppenol.                                    C. Sinke.