Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Nieuw-Lekkerland

Verordening gemeentelijke ombudscommissie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Nieuw-Lekkerland
Officiële naam regelingVerordening gemeentelijke ombudscommissie
CiteertitelVerordening gemeentelijke ombudscommissie
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, art.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-200619-04-2011Onbekend

16-06-2005

De Klaroen, 22-06-2005

Onbekend

Tekst van de regeling

De raad van de gemeente Nieuw-Lekkerland;

gelezen het voorstel van het college van 12 april 2005;

gelet op hoofdstuk IVC en artikel 149 van de Gemeentewet en titel 9.2 van

de Algemene wet bestuursrecht;

gehoord de ondernemingsraad;

besluit vast te stellen de:

Verordening gemeentelijke ombudscommissie

Artikel 1 Instelling ombudscommissie

Er is een gemeentelijke ombudscommissie.

Artikel 2 Zittingsduur

De ombudscommissie kan eenmaal worden herbenoemd.

Artikel 3 Financiële middelen

  • 1. De leden van de ombudscommissie ontvangen een vergoeding voor de werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten.

  • 2. De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van zijn werkzaamheden.

Artikel 4 Bemiddeling

  • 1. De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.

  • 2. De ombudscommissie brengt ook na een geslaagde bemiddeling een verslag uit.

Artikel 5 Werkinstructie

Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt deze een werkinstructie voor haar werkzaamheden.

Artikel 6 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

  • 1. De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.

  • 2. Indien hij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt hij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 7 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2006.

Artikel 8 Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening gemeentelijke ombudscommissie.

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 16 juni 2005.

de voorzitter, de griffier,

O.Sierksma C. Weemhoff