Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Ouderkerk

Instructie voor de griffier van de gemeente Ouderkerk 2003

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Ouderkerk
Officiële naam regelingInstructie voor de griffier van de gemeente Ouderkerk 2003
CiteertitelInstructie voor de griffier van de gemeente Ouderkerk 2003
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerpbestuurlijke organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

De datum van inwerkingtreding is 17 april 2003. Deze datum wijkt af van de tekst van artikel 9 van de instructie voor de griffier van de gemeente Ouderkerk 2003 en wijkt ook af van de tekst van de publicatie in de Postiljon.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet, art. 107a

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

17-04-200301-01-2017nieuwe regeling

27-03-2003

Postiljon, 16 april 2003

Onbekend

Tekst van de regeling

gemeente Ouderkerk

Gelet op artikel 107a van de Gemeentewet;

Gelezen het voorstel van de voorzitter van de raad d.d. 17 maart 2003;

Besluit:

Vast te stellen de navolgende:

Instructie voor de griffier van de gemeente Ouderkerk 2003

Artikel 1 Algemene Ondersteuning

De griffier draagt zorg voor eeu goede en doelmatige ondersteuning van de leden van de raad, de raadscommissies en de voorzitter van de gemeenteraad.

Artikel 2 Agendering

De griffier ondersteunt de raad en zijn commissies bij het vaststellen van de agenda van de raads-en commissievergaderingen.

Artikel 3 Bijstand raadsvoorzitter

  • 1.

    De griffier staat de voorzitter van de raad terzijde bij zijn zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raad.

  • 2.

    De griffier staat de voorzitters van de raadscommissies ter zijde bij hun zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van de vergaderingen van de raadscommissies.

Artikel 4 Vergaderingen van de raad en de raadscommissies

  • 1.

    De griffier is aanwezig tijdens de raadsvergaderingen en tijdens de vergaderingen van de commissies en is verantwoordelijk voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.

  • 2.

    De griffier draagt zorg voor de verzending van de (voorlopige) agenda, notulen en overige stukken aan de raadsleden.

Artikel 5 Ondersteuning presidium

  • 1.

    De griffier is aanwezig bij de vergaderingen van het presidium en is verantwoordelijk voor een goede en tijdige verslaglegging van de vergaderingen.

  • 2.

    Indien het presidium aanvullende ondersteuning behoeft draagt de griffier er zorg voor dat deze gegeven wordt.

Artikel 6 Ondersteuning onderzoekscommissie

Indien de raad een onderzoekscommissie als bedoeld in artikel 155a van de Gemeentewet of een andere bijzondere commissie benoemt ondersteunt de griffier deze commissie.

Artikel 7 Ambtelijke bijstand.

De griffier draagt er, zonodig in samenwerking met de gemeentesecretaris, zorg voor dat de leden van de raad desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen. Voorschriften worden opgesteld bij verordening op de ambtelijke bijstand en fractieondersteuning.

Artikel 8 Verhindering en vervanging

Indien de griffier meer dan 30 werkdagen verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan tijdig mededeling aan de raad.

Artikel 9 Slotbepaling

  • 1.

    In alle gevallen waarin deze instructie niet voorziet, pleegt de griffier, voor zover nodig, overleg met de voorzitter van de raad.

  • 2.

    Deze instructie treedt in werking op de dag na de vaststelling.

Aldus besloten in de openbare vergadering van 27 maart 2003

De griffier,

De voorzitter,