Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Rijnwoude

Regeling attenties en recepties Gemeente Rijnwoude 2005

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Rijnwoude
Officiële naam regelingRegeling attenties en recepties Gemeente Rijnwoude 2005
Citeertitel"Regeling attenties en recepties gemeente Rijnwoude 2005"
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerpRegeling attenties en recepties

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-07-200501-01-2014Nieuwe Regeling

24-05-2005

Rijnwoude Koerier, 29-09-2010

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling attenties en recepties Gemeente Rijnwoude 2005

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rijnwoude

heeft besloten:

Met instemming van de Ondernemingsraad;

Tot vaststelling van de navolgende

Regeling attenties en recepties Gemeente Rijnwoude 2005

Artikel 1: Begripsomschrijving

Voor de toepassing van deze regeling wordt verstaan onder:

  • 1.

    Medewerker

    De ambtenaar in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR, de ambtenaar in de zin van artikel 7:25:3 van de UWO en het college van burgemeester en wethouders en de raadsleden van de gemeente Rijnwoude.

  • 2.

    Leidinggevende

    De directe leidinggevende van de medewerker.

  • 3.

    Raadsleden

    Leden van de raad van de Gemeente Rijnwoude.

  • 4.

    Commissieleden 

    Leden van een commissie van de Gemeente Rijnwoude, zoals de raadscommissies en de algemene bezwarencommissie.

Artikel 2: Algemeen

  • 1. Indien één van de in onderstaande artikel genoemde gebeurtenissen zich voordoet, kan de daarbij vermelde attentie worden verstrekt. Het college van burgemeester en wethouders kan bepalen, dat indexering van de bedragen door middel van het prijsindexcijfer van de gezinsconsumptie moet plaatsvinden. De bedragen opgenomen in deze regeling gelden per 1 januari 2005.

  • 2. Bij onderstaande gebeurtenissen wordt in beginsel volstaan met afvaardiging van een delegatie vanuit de directe werkomgeving van de medewerker. In de regel is dit de leidinggevende. In de gevallen waarbij dit aangegeven staat, is dit het college van burgemeester en wethouders.

Artikel 3: Geboorte en adoptie

  • 1. Naar aanleiding van de geboorte van een kind van de medewerker of bij het adopteren van een kind ontvangt de medewerker namens het college van burgemeester en wethouders of de gemeentesecretaris een boeket bloemen ter waarde van maximaal € 15,00 en een cadeau ter waarde van maximaal € 25,00. De bestuurssecretaresse draagt hiervoor zorg. De signalering van de aankondiging vindt plaats door de medewerker zelf of diens leidinggevende.

  • 2. De leidinggevende en/of naaste collega’s besteden op passende wijze aandacht aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

Artikel 4: Verloving en huwelijk

  • 1. Naar aanleiding van een aangekondigd huwelijk ontvangt de medewerker namens het bestuur een cadeau ter waarde van maximaal € 25,00. Bij de huwelijksreceptie wordt dit cadeau overhandigd door de leidinggevende. In overleg kan besloten worden te kiezen voor een andere of aanvullende afvaardiging. De signalering van de aankondiging vindt plaats door de medewerker zelf of diens leidinggevende.

  • 2. De leidinggevende en/of naaste collega’s besteden op passende wijze aandacht aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

Artikel 5: 25-, 40- of 50- jarig huwelijk

Naar aanleiding van de aankondiging van een 25-, 40- of 50- jarig huwelijk van een medewerker, ontvangt hij of zij namens het college van Burgemeester en Wethouders cadeau ter waarde van maximaal € 25,00. Dit cadeau wordt in principe op de receptie of anders op een ander passend moment overhandigd door een afvaardiging van het college van burgemeester en wethouders. In overleg kan besloten worden te kiezen voor een andere of aanvullende afvaardiging. De signalering van de aankondiging vindt plaats door de medewerker zelf of diens leidinggevende.

Artikel 6: Ziekte/ziekenhuis

  • 1. De medewerker ontvangt na ongeveer drie weken ziekte een attentie (b.v. fruitmand of bloemen) ter waarde van maximaal € 25,00 namens het college van burgemeester en wethouders met de wensen voor een spoedig herstel. De bestuurssecretaresse draagt hiervoor zorg op aangeven van de personeels- en salarisadministrateur.

  • 2. De leidinggevende en/of naaste collega’s besteden op passende wijze aandacht aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

  • 3. Tijdens verblijf in het ziekenhuis ontvangt de medewerker in de tweede week van het verblijf een attentie (b.v. fruitmand of bloemen) ter waarde van maximaal € 25,00 met de wensen voor een spoedig herstel. De bestuurssecretaresse draagt hiervoor zorg op aangeven van de personeels- en salarisadministrateur. De leidinggevende en/of naaste collega’s besteden op passende wijze aandacht aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

Artikel 7: In- en uitdiensttreding

  • 1. Bij de indiensttreding ontvangt de medewerker een boeket bloemen ter waarde van maximaal € 15,00. De leidinggevende draagt hiervoor zorg.

  • 2. De leidinggevende en/of naaste collega’s besteden op passende wijze aandacht aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

  • 3. Bij in- en uitdiensttreding wordt de nieuwe medewerker in de zin van artikel 1:1 lid 1 sub a van de CAR en de ambtenaar in de zin van artikel 7:25:3 uitgenodigd (koffie + gebak) in het college van burgemeester en wethouders. De bestuurssecretaresse draagt hiervoor zorg op aangeven van de betreffende leidinggevende.

  • 4. De uit dienst tredende medewerker als bedoeld onder artikel 12 lid 1 sub a. en b. ontvangt een gratificatie van netto € 25,00 per dienstjaar met een maximum van € 500,00. De leidinggevende draagt hiervoor zorg op aangeven van de personeels- en salarisadministrateur.

  • 5. Overige uitdienst tredende medewerkers ontvangen een gratificatie van netto € 12,50 per dienstjaar. De leidinggevende draagt hiervoor zorg op aangeven van de personeels- en salarisadministrateur.

  • 6. Medewerkers die langer dan drie jaar in dienst geweest zijn, ontvangen tevens een attentie van de Gemeente Rijnwoude. De bestuurssecretaresse draagt hiervoor zorg op aangeven van de personeels- en salarisadministrateur.

  • 7. Commissieleden, die hun lidmaatschap van een commissie beëindigen en geen raadslid of personeelslid van de Gemeente Rijnwoude zijn, ontvangen een cadeaubon ter waarde van € 25,00.

Artikel 8: Ambtsjubileum

  • 1. Naast de in artikel 3:5:1 van de UWO genoemde gratificaties ontvangt de medewerker bij het vieren van zijn of haar 12½-jarig ambtsjubileum een bruto gratificatie van 25% van de bezoldiging en van de vakantietoelage waarop de medewerker in de maand van zijn jubileum aanspraak heeft. Daarnaast ontvangt de medewerker een cadeaubon ter waarde van € 70,00.

  • 2. De leidinggevende en/of naaste collega’s kunnen op passende wijze aandacht besteden aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

Artikel 9: Dienstjubileum

  • 1. De medewerker ontvangt bij een dienstverband met de gemeente Rijnwoude van 25 en 40 jaar een cadeaubon ter waarde van € 115,00. De bestuurssecretaresse draagt hiervoor zorg op aangeven van de personeels- en salarisadministrateur.

  • 2. De leidinggevende en/of naaste collega’s kunnen op passende wijze aandacht besteden aan de gebeurtenis op initiatief van de betreffende leidinggevende.

Artikel 10: Uitzend- en detacheringkrachten

De artikelen drie tot en met zeven van deze regeling kunnen van overeenkomstige toepassing op uitzend- en detacheringkrachten worden verklaard. De gemeentesecretaris is hiertoe bevoegd.

Artikel 11: Afscheid stagiaire, uitzendkracht en detacheringkracht

Voor een vertrekkende stagiaire, uitzendkracht of detacheringkracht geldt dat de leidinggevende en naaste collega’s verantwoordelijk zijn voor het organiseren van een afscheid en het (eventueel) geven van een attentie.

Stagiaires, uitzendkrachten of gedetacheerden die langer dan zes maanden bij de Gemeente Rijnwoude te werk gesteld zijn, ontvangen van de Gemeente Rijnwoude een attentie ter waarde van maximaal € 15,00.

Artikel 12: Recepties en aangeklede personeelsborrels

  • 1. De reden tot het houden van een receptie kan liggen in:

    a) pensioen, vervroegd uittreden en functioneel leeftijdsontslag;

    b) ontslag wegens arbeidsongeschiktheid;

    c) 25- of 40-jarig ambtsjubileum en/of dienstjubileum.

    Daarnaast is er in het kader van deze regeling de mogelijkheid van een aangeklede personeelsborrel bij een vrijwillig vertrek van een medewerker anders dan bedoeld onder a).

  • 2.

    • a)

      Bij ontslag in de zin van artikel 12 lid 1 sub a kan de medewerker met zijn of haar partner en kinderen door het college van burgemeester en wethouders worden uitgenodigd voor een receptie. Bij deze receptie kunnen ook externen worden uitgenodigd voor zover een relatie bestaat met het werk. Met de medewerker wordt overlegd of deze op de uitnodiging in wil gaan.

    • b)

      Bij ontslag in de zin van artikel 12 lid 1 sub b wordt een interne afscheidsviering aangeboden waarbij het personeel wordt uitgenodigd. Bij deze receptie kunnen ook externen worden uitgenodigd voor zover een relatie bestaat met het werk. Met de

      medewerker wordt overlegd of deze op de uitnodiging in wil gaan.

    • c)

      Bij het vieren van een 25- of 40-jarig ambtsjubileum en/of dienstjubileum wordt gehandeld conform sub a van dit lid.

    • d)

      Bij overig ontslag wordt een interne afscheidsviering aangeboden tijdens de reguliere personeelsborrel, die voor die gelegenheid extra “aangekleed” wordt met hapjes e.d. en waarbij het personeel wordt uitgenodigd. Met de medewerker wordt overlegd of deze op de uitnodiging in wil gaan.

  • 3.

    • a)

      Bij ambtenaren door de raad benoemd in hoofdfunctie worden voor de receptie de raadsleden uitgenodigd.

    • b)

      Bij ambtenaren niet vallende onder a), maar tevens secretaris of vaste adviseur van een raadscommissie worden voor de receptie leden van de betreffende commissie uitgenodigd.

  • 4. Bij iedere vorm van afscheid kan de medewerker er voor kiezen dit samen met (een aantal) naaste collega’s op gepaste wijze te vieren. Hierbij kan in plaats van een receptie gekozen worden het beschikbare bedrag, te weten maximaal € 500,00, op een andere wijze te besteden. Dit bedrag zal jaarlijks worden geïndexeerd op basis van de consumentenprijsindex van het CBS. Voor de vertrekkende medewerker als bedoeld onder lid 2 sub d) met een dienstverband van drie jaar of minder is het hiervoor genoemde bedrag maximaal € 250,00.

  • 5. Recepties worden in principe gehouden binnen de locatie van de eigen afdeling of dienst. Indien de ruimte van de eigen afdeling of dienst niet toereikend is, kan een andere locatie gezocht worden. De kosten van een eventuele zaalhuur zijn voor rekening van de werkgever, doch zijn inbegrepen in de in vorige lid genoemde bedragen.

  • 6. De receptie vindt plaats aansluitend of na de bloktijd.

  • 7. De betreffende leidinggevende neemt contact op met de jubilaris of scheidende medewerker met betrekking tot de uit te nodigen personen/instanties. Het organisatorisch geheel zoals verzorging uitnodigingen, attenties, locatie, etc. wordt geregeld in een door de leidinggevende in te vullen draaiboek zoals te vinden is op intranet. Bij de uitvoering van deze regeling kan een beroep worden gedaan op andere organisatie onderdelen, zoals interne zaken en communicatie.

Artikel 13: Algemene bepalingen

  • 1. De uitvoering van deze regeling vindt plaats conform de betreffende fiscale bepalingen. De werkgever kan deze regeling te allen tijde aanpassen aan fiscale regelgeving.

  • 2. De bedragen genoemd in deze regeling worden eens in de vijf jaar opnieuw vastgesteld.

  • 3. Het college van Burgemeester en Wethouders kan afwijken van de in deze regeling genoemde acties en attenties, indien de staat van dienst van de medewerker en/of de aan diens functie verbonden externe contacten daar aanleiding toe geven.

Artikel 14: Onvoorziene gevallen

In gevallen waarin deze regeling niet of niet in redelijkheid voorziet, kan het college van burgemeester en wethouders een bijzondere voorziening treffen.

Artikel 15: Inwerkingtreding

  • 1. Deze regeling kan worden aangehaald als "Regeling attenties en recepties gemeente Rijnwoude 2005".

  • 2. Deze regeling treedt in werking met ingang van 1 juli 2005.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van

24 mei 2005,

de secretaris a.i., de waarnemend burgemeester,

Mr G.A. Biersteker A.C. Hommes