Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Littenseradiel

Sociaal Statuut herindeling

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Littenseradiel
Officiële naam regelingSociaal Statuut herindeling
CiteertitelSociaal Statuut herindeling
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Op grond van artikel 28 Wet algemene regels herindeling is deze regeling per 1 januari 2020 vervallen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Wet algemene regels herindeling

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-07-201601-01-2020Nieuwe regeling

23-06-2016

Op 'e Skille, 13-07-2016, nr. 14

Collegebesluit, 21-06-2016, nr. 5

Tekst van de regeling

Intitulé

Sociaal Statuut herindeling

Enig-artikel

PREAMBULE

De personele gevolgen van de gemeentelijke herindelingen worden door sommige medewerkers van de op te heffen gemeenten ervaren als een spannende uitdaging met nieuwe kansen. Anderen zien op tegen de veranderingen en ervaren vooral gevoelens van onzekerheid.

Dat is de reden dat dit Sociaal Statuut voorziet in een aantal afspraken dat, althans op het terrein van de rechtszekerheid, die onzekerheden beoogt weg te nemen.

Naast rechtszekerheid spelen ook vragen met betrekking tot de nieuwe werkomgeving, het werk en de nieuwe collega’s. Dat is de reden dat, zodra duidelijk is naar welke gemeente iedere medewerker van de op te heffen gemeenten toe gaat (zo mogelijk kort na de zomervakanties 2016), gestart zal worden met een welkomstprogramma dat zorgt voor een warme ontvangst. Dit laatste heeft met name betrekking op de gemeenten Leeuwarden en Súdwest-Fryslân. Ook het aspect van maatwerk bij de plaatsing in deze gemeenten biedt goede mogelijkheden om de wensen en ambities van medewerkers en de mogelijkheden van de ontvangend gemeenten zorgvuldig op elkaar af te stemmen en zal hieraan een bijdrage leveren.

Juist de inzet en expertise van alle nieuwe medewerkers is voor de ontvangende en nieuw te vormen gemeenten onontbeerlijk voor een succesvolle herindeling.

In het kader van het plaatsingsproces zal de werkgever medewerkers plaatsen op een functie van hetzelfde of een hoger functie- en salarisniveau. Wanneer dit niet mogelijk blijkt zoekt de werkgever naar een andere passende functie of een geschikte functie met een garantietoelage ter compensatie van de salarisachteruitgang die hier het gevolg van kan zijn. In dat geval zal de werkgever zich na plaatsing blijven inspannen om betrokkene binnen twee jaar te plaatsen op en te begeleiden naar een functie gelijk of hoger aan het niveau van zijn functie bij de latende gemeente. Wanneer de medewerker van oordeel is dat de werkgever zich ter zake onvoldoende inspant, kan de medewerker zich richten tot de commissie van Uitplaatsing.

Wanneer, ondanks een zorgvuldig plaatsingsproces, na enige tijd blijkt dat een medewerker niet op een goed plek terecht is gekomen zullen de ontvangende en nieuw te vormen gemeenten zich maximaal inspannen om tot een andere passende of geschikte oplossing te komen.

Teneinde de periode van onzekerheid zo kort mogelijk te laten zijn, vindt de inventarisatie van de gemeente van voorkeur bij de medewerkers van de gemeente Littenseradiel zo mogelijk plaats vóór medio juli 2016. Zo spoedig mogelijk ná de zomervakanties wordt het voorgenomen besluit hierover aan betrokkenen kenbaar gemaakt, waarna de zienswijze-procedure start.

De medewerkers die geplaatst worden in Waadhoeke, Leeuwarden of Súdwest-Fryslân kunnen een beroep doen op de voor die (toekomstige) gemeente geldende Regeling generatiepact vanaf de datum waarop de voorgenomen plaatsing van medewerkers aan hen kenbaar is gemaakt.

Op medewerkers die als gevolg van overheveling van taken hun werk gevolgd zijn naar de ontvangende gemeente, is dit Sociaal Statuut onverkort van toepassing, uiteraard met uitzondering van hetgeen over de plaatsingsprocedure is bepaald.

Voor medewerkers die onverplicht - in het kader van de regeling ‘Open Arbeidsmarkt’ – een overstap hebben gemaakt naar een van de ontvangende gemeenten, geldt dat de diensttijd als bedoeld in dit Sociaal Statuut, wordt gegarandeerd.

De colleges van burgemeester en wethouders van Franekeradeel, het Bildt, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Littenseradiel, Menameradiel en Súdwest-Fryslân,

gelet op

  • -

    de herindeling per 1 januari 2018, waarbij een deel van de gemeente Littenseradiel en de gemeenten Franekeradeel, het Bildt en Menameradiel een nieuwe gemeente Waadhoeke vormen, een deel van de gemeente Littenseradiel en de gemeente Leeuwarderadeel samengaan met de gemeente Leeuwarden en een deel van de gemeente Littenseradiel samen gaat met de gemeente Súdwest-Fryslân;

  • -

    de toepasselijke bepalingen in de Wet algemene regels herindeling, meer in het bijzonder hoofdstuk VIII, rechtspositie van personeel, van deze wet,

 

gezien

 

het bereikte onderhandelingsresultaat in het Gemeenschappelijk Technisch Beraad (GTB) en de daarop volgende positieve uitslag van de ledenraadpleging van de betrokken vakorganisaties op 9 juni 2016,

 

overwegende

 

  • -

    dat de medewerkers van de op te heffen gemeente Littenseradiel met ingang van 1 januari 2018 over gaan naar een passende of geschikte functie in de gemeenten Leeuwarden of Súdwest-Fryslân of de nieuw te vormen gemeente Waadhoeke;

  • -

    dat de medewerkers van de op te heffen gemeente Leeuwarderadeel met ingang van 1 januari 2018 over gaan naar een passende of geschikte functie in de gemeente Leeuwarden;

  • -

    dat de medewerkers van de op te heffen gemeenten Franekeradeel, het Bildt en Menameradiel met ingang van 1 januari 2018 over gaan naar een passende of geschikte functie in de nieuw te vormen gemeente Waadhoeke;

  • -

    dat de gemeentesecretarissen en griffiers van de op te heffen gemeenten Franekeradeel, het Bildt, Leeuwarderadeel, Littenseradiel en Menameradiel met ingang van 1 januari 2018 van rechtswege worden ontslagen en dat, mits zij een verzoek hebben ingediend om ingepast te worden én zodra gedeputeerde staten dit verzoek hebben ingewilligd, het Sociaal Statuut ook op hen van toepassing is;

  • -

    dat de nieuwe colleges van burgemeester en wethouders van Leeuwarden, Súdwest-Fryslân en de nieuwe gemeente Waadhoeke zo mogelijk in hun eerste vergadering na 1 januari 2018 besluiten dat de medewerkers definitief in dienst komen. Een en ander met inachtneming van het gestelde in dit Sociaal Statuut en het Sociaal Plan dat per herindelingscluster is opgesteld;

  • -

    dat als gevolg van deze herindelingen geen gedwongen ontslagen plaats zullen vinden;

  • -

    dat het per herindelingscluster op te stellen Sociaal Plan geen bepalingen zal bevatten die hetgeen in dit Sociaal Statuut is vastgelegd, ontkrachten;

  • -

    dat vanaf de plaatsing per 1 januari 2018 de positie van alle medewerkers in respectievelijk de gemeente Leeuwarden, de gemeente Súdwest-Fryslân en de nieuwe gemeente Waadhoeke gelijk is, ongeacht de gemeente waar zij voor de herindeling werkzaam waren en dat de arbeidsvoorwaarden van elke genoemde gemeente gelijkelijk gelden voor alle medewerkers van die gemeente. Dit met inachtneming van de uitzondering met betrekking tot de toepasselijkheid van een onderdeel van het Sociaal Akkoord van de gemeente Leeuwarden, zoals vastgelegd in de brief hierover van het college van burgemeester en wethouders van Leeuwarden aan FNV Overheid en CNV Overheid,

  •  

besluiten vast te stellen het volgende Sociaal Statuut.

 

DEFINITIES

 

Car-uwo:

Collectieve arbeidsvoorwaardenregeling en uitwerkingsovereenkomst voor de sector gemeenten.

 

Diensttijd:

De periode in dienst van één van de herindelingsgemeenten alsmede de rechtsvoorgangers daarvan.

 

Doelsparen:

Het op basis van een vastgelegde aantoonbare afspraak tussen de werkgever en de medewerker reserveren van verlofuren c.q. vakantiedagen ten behoeve van een specifiek doel ná 1 januari 2018.

 

Functie:

Het geheel van werkzaamheden dat de medewerker in opdracht verricht.

 

Functie-gebonden toelage:

Een toelage als bedoeld in de artikelen 3:10 t/m 3:14 van de CAR.

 

Functiegebouw:

Het bestaande geheel en ordening van functies in een gemeente.

 

Garantietoelage

De toelage als bedoeld in artikel 3:15 van de CAR, die aan de medewerker kan worden toegekend ter compensatie van een lager salaris en of salaristoelagen.

 

Geschikte functie:

Een functie die niet valt onder het begrip passende functie, maar die de medewerker bereid is te vervullen en de werkgever bereid is aan te bieden.

 

Medewerker:

De ambtenaar in de zin van de CAR met een aanstelling voor onbepaalde tijd, alsmede de werknemer met wie de werkgever een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd heeft afgesloten en de werknemer met een tijdelijk dienstverband dat doorloopt tot na de datum van de herindeling.

 

Passende functie:

Een functie van gelijkwaardig werk- en denkniveau, waarin de medewerker redelijkerwijs in verband met zijn persoonlijke omstandigheden en de voor hem bestaande, objectief vast te stellen vooruitzichten, kan worden aangesteld. Onder persoonlijke omstandigheden worden onder meer verstaan, interesse, capaciteiten, vaardigheden, opleiding, ervaring en omvang van het dienstverband.

 

Persoonsgebonden toelage:

De functioneringstoelage of arbeidsmarkttoelage als bedoeld in artikel 3:8 en 3:9 van de CAR.

 

Salaris:

Het op 31 december 2017 voor de medewerker geldende bedrag van de aan die medewerker toegekende schaal als bedoeld in artikel 3:1 van de CAR.

Wanneer alsdan als gevolg van de invoering van het IKB een andere definitie van salaris geldt, treedt deze hiervoor in de plaats.

 

Salarisperspectief:

De opeenvolgende salarisperiodieken tot en met het hoogste bedrag van de functieschaal van de medewerker, zoals die geldt op 31 december 2017.

 

Toelage overgangsrecht (TOR)

De toelage als bedoeld in de LOGA-brief van 7 juli 2015, kenmerk ECWGO/U20151194 – Lbr15/054-LOGA/ECWGO15/11

 

Werkgever:

De onderscheiden colleges van burgemeester en wethouders van de bij dit Sociaal Statuut betrokken gemeenten c.q. de door hen ingestelde en gemandateerde stuurgroep in het kader van de herindelingsoperatie.

 

Zienswijze

Een gemotiveerd verzoek van een medewerker tot heroverweging van een voorgenomen besluit.

 

WERKGELEGENHEID

  • 1.

    Er vinden geen gedwongen ontslagen plaats als gevolg van de herindelingen, noch ontstaat hierdoor boventalligheid.

  • 2.

    Alle medewerkers van de op te heffen gemeenten Franekeradeel, het Bildt en Menameradiel worden met ingang van 1 januari 2018 geplaatst in een passende of geschikte functie in de nieuwe te vormen gemeente Waadhoeke.

  • 3.

    Alle medewerkers van de op te heffen gemeente Littenseradiel worden per 1 januari 2018 geplaatst in een passende of geschikte functie in de gemeente Súdwest-Fryslân, Leeuwarden of de nieuwe gemeente Waadhoeke. Daarbij geldt de per 1 januari 2015 door alle betrokken gemeentebesturen vastgestelde verdeelsleutel:

  • a. 51% voor Súdwest-Fryslân;

  • b. 32% voor Leeuwarden;

  • c. 17% voor de nieuwe gemeente Waadhoeke.

  • 4.

    Alle medewerkers van de op te heffen gemeente Leeuwarderadeel worden met ingang van 1 januari 2018 geplaatst in een passende of geschikte functie in de gemeente Leeuwarden.

 

ARBEIDSVOORWAARDEN

  • 1.

    De arbeidsvoorwaardenregelingen en functiegebouwen van de gemeenten Leeuwarden en Súdwest-Fryslân zoals die luiden op 31 december 2017, gelden ongewijzigd na de herindeling.

  • 2.

    In het overleg in de commissie voor Bijzonder Georganiseerd Overleg (BGO) ten behoeve van de vorming van de nieuwe gemeente Waadhoeke worden door de gemeenten Franekeradeel, het Bildt, Littenseradiel en Menameradiel afspraken gemaakt over de toepasselijke arbeidsvoorwaardenregelingen voor de nieuwe gemeente, welke zo spoedig mogelijk ná 1 januari 2018 door het nieuwe college van burgemeester en wethouders van Waadhoeke definitief worden vastgesteld.

  • 3.

    Medewerkers van de op te heffen gemeenten gaan over naar hun nieuwe gemeente op basis van dezelfde aanstellingsvorm en omvang van hun dienstbetrekking en behouden hun diensttijd.

  • 4.

    Voor verloftegoeden geldt dat het wettelijk verlof van 144 uur voor een voltijder (deeltijders naar rato) na 12 maanden komt te vervallen en het bovenwettelijk verlof na 60 maanden.

  • 5.

    Tegoeden die aantoonbaar gerelateerd zijn aan doelsparen, worden overgenomen door de ontvangende of nieuwe gemeente.

  • 6.

    Medewerkers van de op te heffen gemeenten behouden bij plaatsing in een functie in de gemeenten Leeuwarden, Súdwest-Fryslân of de nieuw te vormen gemeente Waadhoeke het recht op het salaris en salarisperspectief zoals dat gold in de functie die zij vervulden op 31 december 2017.

  • 7.

    Het negatieve verschil dat na de herindeling kan ontstaan met het salaris en/of het salarisperspectief in de oude situatie wordt gecompenseerd in de vorm van een garantietoelage.

  • 8.

    Ditzelfde geldt voor bestaande persoonsgebonden toelagen of garantietoelagen en voor (het uitzicht op) een zgn. uitloopschaal. In dit laatste geval zijn de voorwaarden van toepassing die golden op 31 december 2017.

  • 9.

    Indien aan de nieuwe functie waarin een medewerker is benoemd, een hogere salarisschaal is verbonden, wordt de bestaande persoonsgebonden toelage of garantietoelage hiermee verrekend. De medewerker wordt dan zodanig ingeschaald in de nieuwe salarisschaal dat zijn nieuwe salaris in elk geval niet lager is dan het salaris dat hij in zijn oude salarisschaal zou hebben genoten, inclusief de bedoelde persoonsgebonden toelage of garantietoelage. Indien het salaris dat de medewerker zou hebben genoten in zijn oude salarisschaal vermeerderd met voornoemde toelage(n), het maximumbedrag van de nieuwe salarisschaal te boven gaat, wordt voor dat meerdere deel een nieuwe garantietoelage toegekend.

  • 10.

    De Toelage Overgangsrecht (TOR) blijft – behoudens eventuele vermindering van de omvang van het dienstverband en met inachtneming van de afspraken hieromtrent in de CAR - in stand.

  • 11.

    Wanneer een medewerker die op 31 december 2017 een functie vervulde waaraan een functie gebonden toelage was verbonden en hij geplaatst wordt in een functie zonder of met een lagere toelage en het verschil meer dan 3% van het salaris betreft, treedt – overeenkomstig het dwingend voorschrift in hoofdstuk 3 van de CAR - de volgende afbouwregeling in werking:

  • a. het eerste jaar 75% van het verschil in toelage;

  • b. het tweede jaar 50% van het verschil in toelage;

  • c. het derde jaar 25% van het verschil in toelage.

  • 12.

    De duur van de afbouwregeling is nooit langer dan de duur dat een medewerker de toelage heeft genoten.

  • 13.

    In plaats van een afbouwregeling kan met wederzijdse instemming besloten worden tot afkoop ineens in de vorm van de som van alle bedragen van de afbouwregeling.

 

PLAATSINGSPROCEDURE

  • 1.

    Het doel van de plaatsingsprocedure is om medewerkers te plaatsen in een passende of een geschikte functie.

  • 2.

    De medewerker is gehouden medewerking te verlenen aan zijn plaatsing.

  • 3.

    Er is sprake van drie herindelingsclusters:

  • a. de vorming van een nieuwe gemeente Waadhoeke door samenvoeging van de gemeenten Franekeradeel, het Bildt, Menameradiel en een deel van de gemeente Littenseradiel;

  • b. de samenvoeging van een deel van de gemeente Littenseradiel en de gemeente Leeuwarderadeel met de gemeente Leeuwarden;

  • c. de samenvoeging van een deel van de gemeente Littenseradiel met de gemeente Súdwest-Fryslân.

  • 4.

    Ten behoeve van de nieuw te vormen gemeente Waadhoeke worden een nieuwe organisatie en een nieuw functiegebouw ingericht. Voor de gemeenten Leeuwarden en Súdwest-Fryslân geldt dat de organisatie en het functiegebouw niet wijzigen door de herindeling. Dit onderscheid vraagt om een gedifferentieerde aanpak, waarbij recht wordt gedaan aan deze verschillen én aan de medewerkers van de gemeente Littenseradiel die immers bij alle herindelingen zijn betrokken.

  • 5.

    De uitplaatsing van de medewerkers van Littenseradiel is een gezamenlijke verantwoordelijkheid van alle betrokken gemeenten. De daadwerkelijke plaatsing van de medewerkers van Littenseradiel is een verantwoordelijkheid van de drie ontvangende gemeenten: Leeuwarden, Súdwest-Fryslân en de nieuwe gemeente Waadhoeke.

  • 6.

    Het plaatsingsproces start met de registratie van de eerste en tweede voorkeursgemeente c.q. de verklaring dat er geen voorkeur bestaat, van de medewerkers van de gemeente Littenseradiel.

  • 7.

    Een commissie bestaande uit vertegenwoordigers van de gemeenten Leeuwarden, Littenseradiel, Súdwest-Fryslân en de nieuw te vormen gemeente Waadhoeke plus een vertegenwoordiger namens de gezamenlijke vakbonden en onder voorzitterschap van een door de gezamenlijke vakbonden voorgedragen voorzitter, verdeelt op basis van de belangstellingsregistratie en binnen de kaders van de vastgestelde verdeelsleutel, de medewerkers uit Littenseradiel over de drie ontvangende gemeenten.

  • 8.

    De werkgevers benoemen de leden van de in het vorige lid bedoelde commissie van Uitplaatsing, inclusief de voorzitter.

  • 9.

    Wanneer de eerste en vervolgens tweede voorkeuren van medewerkers niet leiden tot een verdeling conform de verdeelsleutel komt de commissie van Uitplaatsing op basis van de tijd die is doorgebracht in overheidsdienst, tot een verdeling, waarbij degene met de meeste tijd de voorkeur geniet. Wanneer ook dat niet zou leiden tot een passende verdeling, komt de commissie tot een gemotiveerd voorstel aan de werkgevers voor de uitplaatsing.

  • 10.

    De medewerkers van Littenseradiel worden door de werkgevers geïnformeerd over hun voorgenomen gemeente van uitplaatsing en worden in de gelegenheid gesteld om hier binnen 14 dagen een zienswijze over in te dienen bij de commissie van Uitplaatsing.

  • 11.

    De commissie beoordeelt de ingediende zienswijzen en kan betrokkene horen. Op basis hiervan worden de werkgevers van advies voorzien over de ingediende zienswijzen en de eventuele consequenties voor het voorstel voor de uitplaatsing.

  • 12.

    Met inachtneming van dit advies, nemen de werkgevers een besluit.

  • 13.

    De commissie van Uitplaatsing blijft gedurende het gehele plaatsingsproces beschikbaar voor medewerkers die van gedachten willen wisselen over hun positie in het plaatsingsproces.

  • 14.

    De commissie van Uitplaatsing heeft gedurende twee jaar na de herindeling een adviserende rol aan de werkgever voordat deze een individueel rechtspositioneel besluit neemt dat negatieve gevolgen heeft voor een bij de herindeling betrokken medewerker.

  • 15.

    De commissie van Uitplaatsing heeft bovendien de taak om, wanneer de medewerker van mening is dat de werkgever onvoldoende inspanning pleegt om hem een aanbod te doen voor een functie op zijn oorspronkelijke salarisniveau, een zwaarwegend advies uit te brengen. Dit advies kan zich uitstrekken tot door werkgever te nemen maatregelen om alsnog tot plaatsing op het oorspronkelijke niveau te komen.

  • 16.

    De medewerkers uit Littenseradiel die in de nieuwe gemeente Waadhoeke geplaatst worden en alle medewerkers uit Franekeradeel, het Bildt en Menameradiel nemen deel aan de plaatsingsprocedure op basis van een op te stellen functieboek.

  • 17.

    De gemeenten Leeuwarden, respectievelijk Súdwest-Fryslân komen op basis van gesprekken met de betreffende medewerkers uit Littenseradiel en Leeuwarderadeel, respectievelijk Littenseradiel tot plaatsing in een passende of geschikte functie.

  • 18.

    De nadere uitwerking van de onderscheiden plaatsingsprocedures vindt plaats in de Sociale Plannen per herindelingscluster, waarover het overleg wordt gevoerd in de respectievelijke commissies voor Bijzonder Georganiseerd Overleg (BGO’s), met dien verstande dat in alle gevallen ook een zienswijze-procedure deel uitmaakt van dit proces. De samenstelling van de onderscheiden zienswijze commissies is gelijk aan de commissie van Uitplaatsing, met dien verstande dat de leden namens de betrokken werkgevers afkomstig zijn van de bij dat herindelingscluster betrokken gemeenten.

 

FLANKEREND BELEID

  • 1.

    Werkgevers en medewerkers zijn samen verantwoordelijk voor het oplossen van personele problematiek in het kader van de herindelingen.

  • 2.

    Oplossingen zijn maatwerk en kunnen gericht zijn op het bevorderen van de geschiktheid voor een functie bij een ontvangende gemeente of op een ander doel dat de instemming van de medewerker heeft.

  • 3.

    Flankerend beleid biedt een ruim pakket voorzieningen dat ingezet kan worden op het verkrijgen of behouden van een passende of geschikte functie in de nieuwe gemeente. Voor flankerend beleid worden voldoende middelen beschikbaar gesteld.

  • 4.

    De nadere uitwerking van het pakket flankerend beleid vindt plaats in de onderscheiden Sociale Plannen per herindelingscluster. Daarvan maakt tevens deel uit het gebruik van het vigerende generatiepact van Leeuwarden resp. Súdwest Fryslân door medewerkers die aldaar geplaatst worden én een eigen generatiepact ten behoeve van de nieuwe gemeente Waadhoeke.

  • 5.

    De volgende onderwerpen kunnen deel uit maken van het overleg in de onderscheiden BGO’s (niet-limitatief):

  • a. scholing en training;

  • b. begeleiding en coaching;

  • c. loopbaan- beroepskeuze- en assessmentonderzoeken;

  • d. stages en proefplaatsingen.

 

HARDHEIDSCLAUSULE EN EXPIRATIE

  • 1.

    In gevallen waarin toepassing van dit Sociaal Statuut leidt tot een onbillijke situatie voor een medewerker, kan van het Sociaal Statuut worden afgeweken in een voor de medewerker gunstige zin.

  • 2.

    In gevallen waarin dit Sociaal Statuut niet voorziet, wordt een oplossing gerealiseerd in de toepasselijke commissie voor Bijzonder Georganiseerd Overleg of – vanaf 1 januari 2018 - in de commissie voor Georganiseerd Overleg van de gemeente Leeuwarden c.q. de gemeente Súdwest-Fryslân. Voor de gemeente Waadhoeke geldt dit laatste zodra een commissie voor Georganiseerd Overleg is ingesteld.

  • 3.

    Dit Sociaal Statuut eindigt zodra de colleges van de gemeenten Leeuwarden, Súdwest-Fryslân of Waadhoeke voor iedere te plaatsen medewerker een definitief aanstellingsbesluit hebben genomen, maar heeft nawerking met betrekking tot de individuele personele aanspraken die direct voortvloeien uit dit Sociaal Statuut.

 

HANDTEKENINGENBLAD behorende bij het SOCIAAL STATUUT HERINDELING

 

Datum van ondertekening: 23 juni 2016

 

Namens de gemeenten

 

Gemeente Littenseradiel

mw. dr. J. Liemburg

 

Gemeente het Bildt

dhr. G. Krol

 

Gemeente Franekeradeel

dhr. mr. E.A. van Zuijlen

 

Gemeente Leeuwarden

dhr. drs. F.J.M. Crone

 

Gemeente Menameradiel

dhr. T. van Mourik

 

Gemeente Súdwest-Fryslân

dhr. drs. H.H. Apotheker

 

Gemeente Leeuwarderadeel

dhr. drs. J.R.A. Boertjens

 

Namens de ambtenarenorganisaties

 

FNV Overheid

dhr. J. Grobben

 

CNV Overheid

mw. A. de Jonge