Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Nederlek

Mandaatregeling Nederlek

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Nederlek
Officiële naam regelingMandaatregeling Nederlek
CiteertitelMandaatregeling
Vastgesteld door
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

-

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-10-201001-01-2015Onbekend

01-06-2010

Nederlek Nieuws

-

Tekst van de regeling

Mandaatregeling 2010

Inleiding

In de Algemene wet bestuursrecht (Awb) zijn bepalingen opgenomen over het mandaat. Een mandaat wordt in de Awb omschreven als de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen. Het kan gezien worden als een vorm van vertegenwoordiging van het bestuursorgaan.

In wettelijke regelingen (wet of verordening) zijn bevoegdheden toegekend aan bestuursorganen. De wettelijke regeling bepaalt dus welk bestuursorgaan bevoegd is om bepaalde besluiten te nemen. Wij kennen binnen de gemeente drie bestuursorganen, namelijk raad, college en de burgemeester. De mandatering in de gemeente Nederlek beperkt zich tot het besluiten en ondertekenen in naam van het college of de burgemeester.

Algemene regels mandaatgebruik

Nederlek kent een aantal regels omtrent mandatering en het gebruik daarvan.

  • 1.

    Vaak zijn er al regels verbonden aan het besluit om te mandateren. Hierbij kan gedacht worden aan het opleggen van standaardvoorschriften, financiële beperkingen, aanwezig zijn van positieve adviezen van derden, maar ook de plicht om periodiek te rapporteren. Als deze beperkingen een mandatering niet toelaten, dient het besluit zoals gebruikelijk te worden te worden genomen door het verantwoordelijke bestuursorgaan.

  • 2.

    Een mandaatbesluit is niet geldig (d.w.z. onbevoegd genomen) indien uit de omschrijving van het mandaatbesluit blijkt dat aan de gemandateerde zelf wordt overgelaten te bepalen wat de exacte omvang van het mandaat is. Een dergelijke ruime omschrijving is in strijd met de rechtszekerheid voor degenen die bij het besluit zijn betrokken en moet dus worden voorkomen. Als voorbeelden gelden bijvoorbeeld beperkingen als (i) “het voorleggen van een besluit aan het college als de verwachting bestaat dat een besluit bestuurlijke implicaties heeft” of (ii) “de functionaris zijn mandaat uitoefent voorzover de beslissingsbevoegdheid naar zijn oordeel en verantwoordelijkheid niet door een hiërarchisch hogere functionaris behoeft te worden uitgeoefend.”

  • 3.

    Afwijzende besluiten of weigeringen zijn niet gemandateerd.

  • 4.

    Zaken die betrekking hebben op bestuurders of ambtenaren (vergunning aan bestuurder of ambtenaar) of op deze personen zijn gericht, dienen te allen tijde via het college te lopen.

  • 5.

    Er wordt niet gewerkt met ondermandaten. Mandaat wordt direct gelegd waar die hoort en verdere mandatering is niet mogelijk zonder eerst via het college te lopen. Dit betekent dat niet het sectorhoofd automatisch gemandateerd is maar dat degene die daadwerkelijk uitvoering geeft aan het mandaat, het mandaat krijgt. Indien de gemandateerde niet aanwezig is, worden “hiërarchisch omhoog” de zaken waargenomen.

De ondertekening van besluiten dient op de volgende wijze te worden uitgevoerd:

mandaat, besluit- en ondertekening namens het college

Hoogachtend,

burgemeester en wethouders van Nederlek,

namens dezen,

het afdelingshoofd IBZ,

H.E.C. Neppelenbroek

Mandaat bij afwezigheid gemandateerde

Bij afwezigheid van de gemandateerde wordt (of kan) de bevoegdheid uitgeoefend door de direct leidinggevende. De volgende regel is, bij afwezigheid van gemandateerde, van toepassing:

  • -

    voor sectorhoofd wordt getekend door vervangend sectorhoofd, te weten het afdelingshoofd;

  • -

    voor afdelingshoofd wordt getekend door sectorhoofd;

  • -

    voor medewerker wordt getekend door afdelingshoofd.

Het feit dat de direct leidinggevende kan tekenen bij afwezigheid impliceert dat de secretaris van de gemeente, als sluitpost, ook kan tekenen bij afwezigheid van de gemandateerde.

Uitbreiding mandaatregeling

Het is te allen tijde mogelijk om tussentijds nieuwe mandatering voor te stellen aan het college. Indien blijkt dat bepaalde zaken gemakkelijk kunnen worden afgedaan door de sector of afdeling kan een voorstel tot mandatering worden gedaan aan het college of burgemeester. Het uitgangspunt is dat in eerste instantie het sectorhoofd gemandateerd wordt. Indien het gestandaardiseerde, procedurele of veel voorkomende zaken betreft kan het afdelingshoofd/een ambtenaar gemandateerd worden door het college. Van belang is dat er in ieder geval een controlemoment is ingebouwd tussen behandelaar en gemandateerde. Enige uitzondering bij deze regel zijn sommige standaardhandelingen aan de balie (de zogenaamde direct-klaar of standaard producten).

Alle voorstellen tot nieuwe mandaatbesluiten (dus nog niet opgenomen in deze regeling) behoren voor toetsing en inventarisatie aan de afdeling Interne en Bestuurlijke Zaken te worden voorgelegd.

Bijzonderheden

De K5 samenwerking op het gebied van de operationele zaken is inmiddels een feit. Dienaangaande zijn eveneens diverse mandaten afgegeven. Deze mandaten zijn te verdelen in (i) mandaten die direct aan de operationele zaken zijn afgegeven en (ii) mandaten die zijn afgegeven aan de gemeentesecretarissen van de K5-gemeenten. Deze mandaten zijn niet in deze mandaatregeling opgenomen, evenmin als de mandaten die zijn verleend aan derden-organisaties of organen van buiten de gemeente Nederlek.

Algemeen

 

Omschrijving van de bevoegdheid:

Bevoegd:

Bestuurlijk mandaat:

Beperkende voorschriften

1

Toezending en ondertekening van brieven waarbij stukken en/of genomen besluiten worden verzonden.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd

 

2

Eenvoudige correspondentie of informatie-verstrekking zonder bestuurlijke, formele of procedurele consequenties

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd

Alleen feitelijke info

3

Het vragen van (al dan niet verplichte) adviezen aan overheidsorganen en andere instellingen.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd

 

4

Opvragen van inlichtingen en bescheiden aan derden voor zover kosteloos en niet leidend tot enige verplichting.

B.en W.

Bevoegdheid betrokken medewerker

 

5

Het doen van bestellingen c.q. verstrekking tot levering van zaken

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid verantwoordelijke (sub)budgethouder

Passend binnen de begrotings- dan wel kredietruimte en de Regeling budget-bewaking

6

Het doen van publicaties van besluiten die door het bevoegde orgaan zijn genomen en waartoe een wettelijke verplichting bestaat.

B.en W.

Bevoegdheid afdelingshoofd

 

7

Algemene ontvangstbevestigingen van brieven etc.

B.en W.

Verzending door medewerker archief

Op basis van ingevulde postlijst

8

Het doen van wettelijk voorgeschreven publicaties op verzoek van andere overheidslichamen.

B.en W.

Bevoegdheid sectorhoofd

 

9

Het afwijzen van een aanvraag om informatie in het kader van (artikel 6 van) de Wet openbaarheid van bestuur.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd

 

10

Het positief beslissen op aanvragen om informatie in het kader van (artikel 6 van) de Wet openbaarheid van bestuur.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd

Informeren College

11

Vertegenwoordigen bestuur in contacten met ondernemingsraad.

B.en W.

Bevoegdheid secretaris

 

12

Aanvragen verlof en bijzonder verlof van sectorhoofden, afdelingshoofden en medewerkers

B.en W.

Besluitbevoegdheid, respectievelijk, secretaris, sectorhoofd en afdelingshoofd.

Verlening bijzonder verlof pas na positief advies P&O

VROM en Welzijn

 

Omschrijving van de bevoegdheid:

Wettelijke grondslag

Bevoegdheid

mandaat

Bijzondere voorwaarde

1

Besluiten (op aanvraag) ingediend na inwerkingtreding Wabo m.u.v. milieu

Wabo

     
           

a

Het beschikken op aanvragen (inclusief de afwijzing daarvan) om een enkelvoudige of meervoudige omgevingsvergunning

2.1 onder a, b, c, d, f, g, h en i

2.2

2.5 (twee fasen)

2.10 (weigering)

2.11 (weigering)

2.12 lid 1 sub c

(voorbereidings besluit)

2.12 lid 1 sub a onder 1 en 2

(binnenplans en buitenplans)

2.12 lid 2

(tijdelijke)

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

Alle binnen- en buitenplanse ontheffingen zijn gemandateerd, met uitzondering van de projectbesluiten waarbij art. 2.12 lid 1 sub a onder 3 wordt toegepast dus niet gemandateerd zijn. Het college wordt per kwartaal achteraf geïnformeerd over de besluitvorming in mandaat.

           

b

Het wijzigen (al dan niet ambtshalve) en intrekken van omgevingsvergunningen

2.31 lid 1 onder c, d, e en f

(wijziging)

2.31 lid 2 onder a, c, d en e

(wijziging)

2.33 lid 1 onder e en f

(intrekking)

2.33 lid 2 onder a, b, d en e

(intrekking)

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

c

Het besluiten naar aanleiding van de hierboven genoemde vergunningprocedures zoals het verlengen van procedure termijnen, het buiten behandeling laten van aanvragen en het niet-ontvankelijk verklaren van aanvragen

Hoofdstuk 3 Wabo

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

d

Geven van schriftelijke inlichtingen over omgevingsvergunningen

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

e

Besluiten m.b.t. brandveiligheid op basis van de Brandweerwet en Brandbeveiligingsverordening

2.1 lid 1 onder d

2.13 (weigering)

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

f

Beschikken op het verzoek om een beoordeling of de bodem geschikt is voor het beoogde doel

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

g

Beschikken tot het verlenen van een ontheffing tot het doen van een verkennend onderzoek naar de bodemgesteldheid (volgens NEN 5740)

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 

h

Het beschikken om al dan niet over te gaan tot bestuursrechtelijke handhaving (inclusief de aanschrijving) en daarmee samenhangende besluiten ten aanzien van omgevingsvergunningen

5.2 Wabo jo Hoofdstuk 5 Awb

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

i

Beschikken omtrent de invordering van een dwangsom

5:37 Awb

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           

2

Besluiten (op aanvraag) ingediend na inwerkingtreding Wabo m.b.t. milieu

       

a

Besluiten op aanvragen voor enkelvoudige omgevingsvergunningen m.b.t. de Wet milieubeheer, Wet geluidhinder, Wet bodembescherming en de op deze wetten gebaseerde uitvoeringsbesluiten, een en ander zoals omschreven in het Mandaatbesluit van de Milieudienst

2.1 onder e

(inclusief indirecte lozingen)

2.14 (weigering)

2.31 lid 1 onder b (wijziging)

2.31 lid 2 onder b (wijziging)

2.33 lid 1 onder b en d

(intrekking)

2.33 lid 2 onder d (intrekking)

B&W

Directeur van de Milieudienst Midden-Holland

Mandaatbesluit Milieudienst Midden-Holland is als bijlage aan dit register gehecht.

           

3

Besluiten (op aanvraag) ingediend voor inwerkingtreding Wabo en besluiten buiten de Wabo

       
 

Wet ruimtelijke ordening

       

a

Beschikken op aanvraag aanlegvergunning op grond van bestemmingsplan.

3.16 Wro

B&W

Afdelingshoofd VROM & Welzijn

 
 

Voortzetting verhuringen, verpachtingen van lopende contracten inzake gronden en woningen.

Artikel 171 gemeentewet

College/burgemeester

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Beschikken op aanvraag sloopvergunning op grond van het bestemmingsplan of de beheersverordening.

3.20 Wro

B&W

   
 

Vaststellen dan wel afzien van het vaststellen van een exploitatieplan voor zover dit exploitatieplan behoort bij een projectbesluit.

6.12 Wro

B&W

   
 

Aanvragen om toestemming (waaronder begrepen aanvragen om bouwvergunning) die voor 1 juli 2008 op basis van de tot dat moment geldende Wet op de Ruimtelijke ordening zijn ingediend, worden afgedaan op basis van de bevoegdhedentoetsing zoals deze gold vóór inwerkingtreding van dit besluit.

WRO (oud)

B&W

Afdelingshoofd Vrom en Welzijn

 
 

Verzenden van een vooraankondiging inzake besluit tot handhaving

Hoofdstuk 5 Awb

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Beschikken tot het stilleggen van de bouw

100 Woningwet

B&W

Technisch Bureau Krimpenerwaard

 
 

Schriftelijke bevestiging van de beschikking tot het stilleggen van de bouw

100 Woningwet jo 5:31 Awb

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Ondertekenen van besluiten op aanvragen voor ontheffing ex artikel 3.22 en 3.23, het nemen van een projectbesluit ex artikel 3.10, het opheffen van de aanhoudingsplicht ex artikel 50 lid 1 Woningwet, die vóór [datum inwerkingtreding Wabo] op basis van de tot dat moment geldende regelgeving zijn ingediend, worden afgedaan op basis van de bevoegdhedentoetsing zoals deze gold voor inwerkintreding van dit besluit.

3.22, 3.23, 3.10 Wro

50 Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           
 

Woningwet c.a.

       
 

Verdagen beslissing omtrent een reguliere bouwvergunning

art. 46, lid 2 Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Positieve reactie op principeaanvraag lichte en reguliere bouwvergunning

artikel 44 Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Verlenen van een lichte bouwvergunning

artikel 44 Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Intrekken van bouwvergunning

artikel 59 Woningwet)

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Aanvrager in de gelegenheid stellen nadere gegevens in te dienen

artikel 47 Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Opheffen aanhoudingsplicht op grond van artikel 50 lid 1 Woningwet

art. 50 lid 3 van de Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Opheffen aanhoudingsplicht op grond van artikel 50 lid 1 Woningwet

art. 50 lid onder b van de Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Correspondentie in het kader van (vooroverleg) vergunningsaanvraag/-melding.

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Buiten behandeling laten van een aanvraag om een beschikking o.g.v. Bouwverordening/ Bouwbesluit of Woningwet of een bouw-melding i.v.m. ontbreken van essentiële bescheiden.

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Het nemen van verdagingbesluiten in het kader van de bouwvergunningverlening.

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Het nemen van aanhoudingsbesluiten in het kader van de bouwvergunningverlening.

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Buiten behandeling stellen van lichte en reguliere bouwaanvragen

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Beschikken op aanvraag lichte en reguliere bouwvergunningen, al dan niet gefaseerd.

artikel 40/46 Woningwet

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Het stellen van nadere eisen en/of geven van vrijstelling Bouwverordening en bouwbesluit.

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
           
 

Milieu

       
 

Besluiten m.b.t. de Wet milieubeheer, Wet geluidhinder, Wet bodembescherming en de op deze wetten gebaseerde uitvoeringsbesluiten, voorzover de aanvragen dateren van vóór inwerkingtreding Wabo conform het mandaatbesluit Milieudienst d.d. 25 mei 2010 (Bijlage 1)

Wet Milieubeheer, Woningwet, Wro, Wet Geluidhinder, Wet bodembescherming

B&W

Directeur Milieudienst Midden-Holland

 
 

Beschikken op het verzoek om een beoordeling of de bodem geschikt is voor het beoogde doel

Bouwverordening jo Bouwbesluit

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Verlening van ontheffing tot het doen van een verkennend onderzoek naar de bodemgesteldheid (volgens NEN 5740)

Bouwverordening jo Bouwbesluit

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Verkeer

       
 

Besluiten opheffen gehandicaptenparkeerplaats in verband met overlijden of verhuizing

artikel 12 BABW

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Het besluit tot het verlenen van ontheffing ex artikel 87 RVV 1990

 

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Het afhandelen van ontheffingen op basis van artikel 7.1 Voertuigreglement

7.1 Voertuigreglement

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Beschikken op aanvraag vergunning voor in- en uitrit.

2.12 APV

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Beschikken en aanschrijven omtrent vergunning of voor het aanleggen, beschadigen en/of veranderen e.d. van een openbare weg.

2.11 APV

B&W

Afdelingshoofd VROM en Welzijn

 
 

Beschikken omtrent vergunningen voor het maken van riool- of drainageaansluitingen.

 

B&W

Afdelingshoofd Gemeentewerken

 
 

Vergunningen kabelleggingen e.d.

 

B&W

Afdelingshoofd gemeentewerken

 
 

Beschikken op aanvraag kapvergunning.

4.10 t/m 4.12 APV

B&W

Afdelingshoofd Vrom en Welzijn

 
 

Beschikken op aanvraag monumentenvergunning.

 

B&W

Afdelingshoofd Vrom en Welzijn

 
 

Beschikken op aanvraag subsidie gemeentelijke monumenten.

 

B&W

Afdelingshoofd Vrom en Welzijn

 
           
           

Interne en Bestuurlijke Zaken

 

Omschrijving van de bevoegdheid:

Bevoegd:

Bestuurlijk mandaat:

Beperkende voorschriften

 

Bestuurszaken

     

1

Beschikken op aanvraag vergunning voor gebruik openbare weg anders dan overeenkomstig de bestemming.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Conform artikel 2.12 van de APV

2

Vergunningverlening inzameling kleding/schoeisel.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Conform artikel 5:13 van de APV

3

Beschikken op aanvraag vergunning voor het houden van een evenement.

Bgm.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Conform artikel 2:25 van de APV

4

Waarmerken van het register voor de verkoop van ongeregelde goederen.

Bgm.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Conform artikel 2:67 van de APV

5

Beschikken op aanvraag vergunning voor reclame-uitingen en aanschrijvingen met betrekking tot illegale reclame-uitingen.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Zie beleidsnota

(discussienota gemeentelijk reclamebeleid)

6

Beschikken op aanvraag collectevergunning.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Conform landelijk vastgesteld collecte-rooster en artikel 5:13 van de APV

7

Beschikken op aanvraag ventvergunning voor meer dan één dag (jaarvergunning).

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Zie nota ventvergunningenbeleid conform artikel 5:15 van de APV

8

Beschikken op aanvraag vergunning artikel 3, eerste lid, van de Wet op de Kansspelen

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

 

9

Beschikking op aanvraag vergunning snuffel- en rommelmarkten

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Conform artikel 5:23. van de APV

10

Beschikken op aanvraag ontheffing ex art. 35 van de Drank en Horecawet.

Bgm.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd interne- en bestuurlijke zaken

Binnen de regels van de Drank- en horecawet

11

Het verstrekken van inlichtingen aan verzekeringsmaatschappijen over schade aan gemeentelijke eigendommen.

B.en W.

Verstrekkingsbevoegdheid sectorhoofd middelen

 

12

Aansprakelijkheidskwesties openbare voorzieningen.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd middelen

Overleg met sector Grondgebied

13

Verzenden van bericht van ontvangst voor een bezwaarschrift.

B.en W./ Bgm.

Verzendbevoegdheid voor de Secretaris van de Commissie bezwaar en beroep

Overeenkomstig de Verordeningbezwaarschriften gemeente Nederlek 2006

14

Studiefaciliteiten: korte cursussen en seminars.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd middelen

Binnen toegekende budget

15

Het ondertekenen van standplaatsvergunningen en marktaangelegenheden

B en W

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd Interne- en bestuurlijke zaken

Conform artikel 5:18 APV en artikel 2.1 e.v. Marktverordening

 

Burgerzaken

     

1

Ontvangst aanvraag verklaring omtrent gedrag.

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

2

Het legaliseren van handtekeningen.

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

Handtekening gedeponeerd bij justitie

3

Afgifte van stem- /kiezerspassen en volmachtbewijzen om aan verkiezingen deel te kunnen nemen.

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

4

Het in ontvangst nemen van processen-verbaal van stembureaus.

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

Benoemd tot lid centraal stembureau

5

Aanvragen om inlichtingen uit de politie-administratie en Justitieel Documentatieregister

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

Handtekening gedeponeerd bij CJD

6

Afgifte reisdocumenten.

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

7

Afgifte rijbewijzen.

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

8

Voorraadverantwoording rijbewijzen

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

Beveiligingsplan handtekening neergelegd bij leverancier waardedocumenten + Biza

9

Toekennen huisnummers.

B.en W.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

10

Behandeling naturalisatie verzoeken

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

11

Afgifte Attestatie de vita

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

12

Afgifte uittreksels, verklaringen omtrent gedrag en verstrekken inlichtingen uit GBA.

B.en W.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

13

Vergunningverlening plaatsen graftekens

B.en W.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

14

Uitgifte graven/urnen plaatsen

B.en W.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

15

Uitstel tijdstip van begraven of crematie

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

16

Bestelling rijbewijzen

Bgm.

Bevoegdheid medewerker Burgerzaken

 

Financiën

 

Omschrijving van de bevoegdheid:

Bevoegd:

Bestuurlijk mandaat:

Beperkende voorschriften

1

Opgaaf van mutaties verzekerde objecten en personeelsverzekeringen aan verzekeringsmaatschappijen.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid afdelingshoofd financiën

Overleg met sector Grondgebied en melding brandweer

2

Correspondentie ter zake van toezending jaarrekening en controle accountant.

B.en W.

Ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd middelen

 

3

Correspondentie aangaande begroting en rekening.

B.en W.

Ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd middelen

 

4

Uitzetten kortgeldleningen

B.en W.

Comptabele

Conform het treasury statuut

5

Correspondentie aangaande geldleningen, rekeningcourant, invorderingen, herinneringen en saldobevestigingen van restant langlopende geldleningen.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd middelen

 

6

Correspondentie BTW en Vennootschaps- en dividendbelasting.

B.en W.

Behandelend ambtenaar

 

7

Correspondentie betalingsregelingen.

B.en W.

Besluit- en ondertekeningsbevoegdheid sectorhoofd middelen

 
         
 

DIV

     
 

Uitlenen van materiaal.

 

Bevoegdheid afdelingshoofd financiën

 
 

In ontvangst nemen van alle poststukken overeenkomstig postmachtiging TNT.

B.en W.

Ontvangstbevoegdheid bode en medewerkers DIV (archief)

 
 

Vaststelling jaarlijkse vernietigingslijsten

B.en W.

Verstrekkingsbevoegdheid secretaris

 

Aldus besloten in de openbare vergadering van het college van de gemeente Nederlek, gehouden op 1 juni 2010,

de secretaris

de voorzitter

   

P.Schouten

B.F.A. van der Kluit-De Groot