Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Bodegraven

Nadere regels afvalstoffenverordening

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Bodegraven
Officiële naam regelingNadere regels afvalstoffenverordening
CiteertitelNadere regels afvalstoffenverordening
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmilieu
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-03-200501-03-2012Nieuwe regeling

10-02-2005

Bodegraafs Nieuwsblad 17-03-2005

Collegevergadering 10-02-2005;

Tekst van de regeling

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is een inzameldienst en andere inzamelaars van huishoudelijke afvalstoffen aan te wijzen;

Gelet op artikel 7 van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 1.

    Als inzameldienst belast met het ter uitvoering van de Afvalstoffenverordening inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen krachtens artikel 7 eerste lid van de Afvalstoffenverordening wordt aangewezen Cyclus NV, Postbus 228, 2802 AE Gouda.

  • 2.

    Als inzamelaars belast met het afzonderlijk inzamelen van categorieën huishoudelijke afvalstoffen krachtens artikel 7 tweede lid van de Afvalstoffenverordening worden aangewezen:

    • a)

      (winkel)bedrijven, personen of instanties, welke krachtens landelijke of provinciale regelgeving in het kader van producentenverantwoordelijkheid een inzamelplicht hebben voor de inzameling van specifiek benoemde categorieën huishoudelijke afvalstoffen:

    • b)

      (winkel)bedrijven, personen of instanties, welke een inzamelplicht hebben voor de inzameling van specifieke benoemde categorieën huishoudelijke afvalstoffen.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit aanwijzing inzameldienst en inzamelaars Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is aan te wijzen via welk(e) inzamelmiddel of –voorziening de inzameling van een bepaalde categorie huishoudelijke afvalstoffen ten behoeve van de gebruiker van een perceel plaatsvindt;

Gelet op artikel 9 tweede lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 1.

    Huishoudelijk restafval en groente-, fruit- en tuinafval dienen te worden aangeboden aan de inzameldienst door middel van de hiervoor bedoelde (mini-)containers.

  • 2.

    Voor hoogbouw waar een inpandige gemeenschappelijke ruimte is ingericht om huishoudelijke afvalstoffen ter inzameling aan te bieden aan de inzameldienst geldt, in afwijking van het eerste lid, dat huishoudelijke afvalstoffen door middel van (vuilnis)zakken dienen te worden aangeboden.

  • 3.

    In afwijking van het eerste lid mogen de daarin genoemde categorieën huishoudelijke afvalstoffen aan de inzameldienst worden aangeboden door middel van (verzamel)containers, indien deze daartoe door of vanwege de gemeente nabij het perceel zijn geplaatst.

Artikel 2

1.Oud papier en/of karton mogen aan de inzameldienst worden aangeboden in een gesloten kartonnen doos of in een goed samengebonden bundel danwel via de hiervoor bedoelde (mini-)container.

Artikel 3

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit aanwijzing inzamelmiddelen en voorzieningen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot de frequentie van inzameling van huishoudelijke afvalstoffen, niet zijnde huishoudelijk restafval of groente-, fruit- en tuinafval;

Gelet op artikel 10 vierde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 1.

    Oud papier en karton wordt ten minste één maal in de maand ingezameld door de inzameldienst in de wijken/straten van de gemeente Bodegraven

  • 2.

    Grof huishoudelijk afval wordt op afroep ingezameld door de inzameldienst in de wijken/straten van de Gemeente Bodegraven.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit regels met betrekking tot de frequentie inzamelen huishoudelijke afvalstoffen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen aan de houder van een inzamelvergunning;

Gelet op artikel 13 tweede lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

Het is aan anderen dan gebruikers van percelen verboden oud papier en karton ter inzameling aan te bieden aan de houder van een inzamelvergunning voor de inzameling van oud papier en karton.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit verbod ter inzameling aanbieden van oud papier en karton door anderen dan gebruikers van percelen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het aanwijzen van de inzameldienst of andere inzamelaars van afzonderlijk aan te bieden categorieën afvalstoffen;

Gelet op artikel 14 tweede lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

1.De in het eerste lid van artikel 14 van de afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004 genoemde afvalstoffen onder;

  • a)

    groente-, fruit- en tuinafval

  • b)

    klein chemisch afval

  • c)

    glas

  • d)

    oud papier en karton

dienen ter inzameling te worden aangeboden aan de krachtens artikel 7 van de verordening aangewezen inzameldienst of inzamelaar.

2.De in het eerste lid van artikel 14 van de afvalstoffenverordening genoemde afvalstof onder

j) asbest en asbesthoudend afval dient ter inzameling te worden aangeboden aan het daartoe gecertificeerd bedrijf.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit aanbieden afvalstoffen aan aangewezen inzameldienst en/of inzamelaars Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot de plaatsen en wijze waarop inzamelmiddelen ter inzameling moeten worden aangeboden;

Gelet op artikel 15 derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 1.

    De inzamelmiddelen voor het aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen dienen op de dag van inzamelen aan de rand van de openbare weg of een andere aangegeven, voor de inzamelwagen goed bereikbare plaats, te worden aangeboden. Deze plaats mag maximaal 75 meter verwijderd zijn van de perceelgrens van het perceel van de gebruiker.

  • 2.

    De inzamelmiddelen dienen verder op de volgende wijze te worden aangeboden:

    • a)

      de deksel van de (mini)container dient gesloten te zijn;

    • b)

      de wielen van de (mini)container dienen naar de weg toe geplaatst te worden;

    • c)

      de wielen van de (mini)container dienen van de weg af geplaatst te worden bij geautomatiseerde inzameling;

    • d)

      de (mini)containers dienen in een rij naast elkaar op de (gemarkeerde) aanbiedplaats geplaatst te worden, waarbij ca. 30 centimeter ruimte tussen de (mini)containers aangehouden dient te worden;

    • e)

      afval mag niet in de (mini)container worden aangestampt;

    • f)

      naast de (mini)container geplaatste afvalstoffen worden niet ingezameld;

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit plaatsen en aanbiedingswijze inzamelmiddelen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het maximale gewicht en maximum aantal inzamelmiddelen dat per keer bij een perceel mag worden aangeboden en eisen die worden gesteld aan het inzamelmiddel;

Gelet op artikel 15 vierde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

1.De inhoud en het totale gewicht van de aangeboden (mini)containers mag niet meer bedragen dan 70 kilogram.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit maximale hoeveelheden en eisen aan inzamelmiddelen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot de voorwaarden, waaronder door de gemeente inzamelmiddelen worden verstrekt en het gebruik en het reinigen daarvan;

Gelet op artikel 15 vijfde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

1.Aan de gebruiker van een perceel worden door de gemeente inzamelmiddelen verstrekt onder de volgende voorwaarden:

(mini)containers, onder de voorwaarde dat de gebruiker daarmee omgaat, zoals het een goed huisvader betaamt;

  • 2.

    De van gemeentewege verstrekte (mini)containers dienen zodanig te worden gebruikt dat het risico van beschadiging en/of diefstal zo veel mogelijk wordt voorkomen.

  • 3.

    De van gemeentewege verstrekte (mini)containers dienen regelmatig te worden gereinigd.

  • 4.

    De van gemeentewege verstrekte (mini)containers dienen zo veel mogelijk in de oorspronkelijke staat gehouden te wroden.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit voorwaarden en gebruik van door de gemeente verstrekte inzamelmiddelen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen via een verzamelcontainer voor een groep van percelen;

Gelet op artikel 16 derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

1.Omtrent de wijze van aanbieden via een inzamelvoorziening voor een groep percelen gelden de volgende regels:

  • -

    De afvalstoffen dienen in een goed gesloten (vuilnis)zak in de verzamelcontainer te worden gedeponeerd;

  • -

    De verzamelcontainer dient na gebruik goed te worden gesloten;

  • -

    Het is verboden de afvalstoffen anders dan via de verzamelcontainer ter inzameling aan te bieden.

Artikel 2

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen via een verzamelcontainer voor een groep percelen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen via een inzamelvoorziening op wijkniveau;

Gelet op artikel 17 derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 1.

    De volgende categorieën huishoudelijke afvalstoffen dienen te worden gebracht naar de door de gemeente geplaatste en aangewezen inzamelmiddelen op wijkniveau:

    • -

      Klein chemisch afval dient te worden gebracht naar de chemokar op de daartoe aangewezen plaatsen en op de vastgestelde data en tijden zoals op de halteborden vermeld staan, danwel in de afvalkalender en/of het Bodegraafs nieuwsblad worden gepubliceerd;

    • -

      Glas dient te worden gedeponeerd in de daartoe geplaatste glasbakken en op kleur gescheiden zoals op de glasbakken staat aangegeven;

    • -

      Oud papier en karton dienen te worden gedeponeerd in de daartoe geplaatste papierbakken;

    • -

      Textiel dient te worden gedeponeerd in de daartoe geplaatste textielbakken.

  • 2

    In afwijking van het eerste lid kunnen bovengenoemde categorieën huishoudelijke afvalstoffen ook worden aangeboden bij het afvalbrengstation volgens de regels die gesteld worden in of ingevolge artikel 18 van de afvalstoffenverordening.

Artikel 2

Tussen 21.00 uur namiddag en 07.00 uur voormiddag en op zondag mag geen glas, papier en karton of textiel worden gedeponeerd in de daartoe van gemeentewege geplaatste of voorgeschreven bakken.

Artikel 3

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen via een voorziening op wijkniveau Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen via een inzamelvoorziening op wijkniveau;

Gelet op artikel 17 derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 2.

    De volgende categorieën huishoudelijke afvalstoffen dienen te worden gebracht naar de door de gemeente geplaatste en aangewezen inzamelmiddelen op wijkniveau:

    • -

      Klein chemisch afval dient te worden gebracht naar de chemokar op de daartoe aangewezen plaatsen en op de vastgestelde data en tijden zoals op de halteborden vermeld staan, danwel in de afvalkalender en/of het Bodegraafs nieuwsblad worden gepubliceerd;

    • -

      Glas dient te worden gedeponeerd in de daartoe geplaatste glasbakken en op kleur gescheiden zoals op de glasbakken staat aangegeven;

    • -

      Oud papier en karton dienen te worden gedeponeerd in de daartoe geplaatste papierbakken;

    • -

      Textiel dient te worden gedeponeerd in de daartoe geplaatste textielbakken.

  • 3

    In afwijking van het eerste lid kunnen bovengenoemde categorieën huishoudelijke afvalstoffen ook worden aangeboden bij het afvalbrengstation volgens de regels die gesteld worden in of ingevolge artikel 18 van de afvalstoffenverordening.

Artikel 2

Tussen 21.00 uur namiddag en 07.00 uur voormiddag en op zondag mag geen glas, papier en karton of textiel worden gedeponeerd in de daartoe van gemeentewege geplaatste of voorgeschreven bakken.

Artikel 3

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen via een voorziening op wijkniveau Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het inzamelen van huishoudelijke afvalstoffen via afvalbrengstations;

Gelet op artikel 18 derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

Als plaats(en) waar in voldoende mate gelegenheid wordt geboden huishoudelijke afvalstoffen achter te laten wordt:

Het afval brengstation milieustation “de Driewerf”, Portugalweg 6, 2411 PR Bodegraven.

Artikel 2

Huishoudelijke afvalstoffen kunnen worden achtergelaten op de in artikel 1 van dit besluit aangewezen plaats op de volgende tijden:

  • a.

    Maandag tot en met vrijdag van 13 uur tot 16 uur;

  • b.

    Zaterdag van 9 uur tot 12 uur.

Artikel 3

De huishoudelijke afvalstoffen die worden achtergelaten op de in artikel 1 van dit besluit genoemde plaats dienen te worden gescheiden in de volgende fracties:

  • a.

    groente-, fruit- en tuinafval;

  • b.

    klein chemisch afval;

  • c.

    glas;

  • d.

    oud papier en karton;

  • e.

    textiel;

  • f.

    wit- en bruingoed;

  • g.

    bouw- en sloopafval, met een maximum van ½ m3 per week (ma-za), mits zo veel mogelijk gescheiden naar de verder in dit artikel genoemde fracties;

  • h.

    verduurzaamd hout;

  • i.

    grof tuinafval, niet zijnde grond of tuinaarde;

  • j.

    asbest en asbesthoudend afval;

  • k.

    grof huishoudelijk afval;

  • l.

    banden;

  • m.

    metalen;

  • n.

    bielzen;

  • o.

    puin, met een maximum van 80 liter per week (ma-za);

  • p.

    onbehandeld hout;

  • q.

    geperst (plaat)hout;

  • r.

    scheepsafval, afkomstig uit de recreatievaart, waarvan bilgenwater tot een maximum van 20 liter;

  • s.

    brandblussers tot 2 kilogram;

  • t.

    gasflessen;

  • u.

    accu’s;

  • v.

    vlakglas;

  • w.

    overig huishoudelijk restafval.

Artikel 4

Kadavers van kleine huisdieren en het krachtens artikel 2 van de Destructiewet aangewezen dierlijk afval dienen aangeboden te worden aan de Dierenambulance Gouda en omstreken.

Artikel 5

Iedere categorie huishoudelijke afvalstoffen dient te worden gedeponeerd op het gedeelte van het afvalbrengstation dat voor de betreffende categorie is bestemd en als zodanig is gemarkeerd danwel als zodanig wordt aangeduid door of namens de beheerder van het afvalbrengstation.

Artikel 6

  • 1.

    In afwijking van de artikelen 3 en 4 gelden voor de asbestbevattende materialen de volgende bepalingen.

  • 2.

    Onverminderd het bepaalde in paragraaf 2 (Bouwwerken) van het Asbestverwijderingsbesluit en hoofdstuk 8 van de Bouwverordening is het verboden om de volgende asbestbevattende materialen anders dan gescheiden van het overige afval achter te laten:

    • a)

      gelijmde asbestbevattende vloerbedekking;

    • b)

      gelijmde asbestbevattende vloertegels;

    • c)

      geschroefde hechtgebonden asbestbevattende bouwmaterialen.

  • 3.

    De in het tweede lid genoemde asbestbevattende materialen dienen te worden aangeboden in een deugdelijke verpakking, die voldoet aan de eisen en normen voor het verpakken van asbesthoudende materialen.

  • 4.

    Asbestbevattende materialen dienen door de aanbieder zelf in de daarvoor bestemde container te worden gelegd op aanwijzing van of namens de beheerder.

  • 5.

    De aanbieder van asbesthoudende materialen dient het aanbieden van asbesthoudende materialen van te voren (telefonisch) te melden aan de beheerder van het afvalbrengstation en afspraken te maken over het tijdstip en de wijze van aanbieden van de asbesthoudende materialen.

Artikel 7

Voor de in artikel 1 van dit besluit genoemde aangewezen plaats waar huishoudelijke afvalstoffen achtergelaten kunnen worden, gelden verder de volgende regels:

  • a)

    per huishouden mag maximaal één keer per kalenderdag 2 kubieke meter huishoudelijke afvalstoffen worden achtergelaten, tenzij in artikel 3 van dit besluit andere maxima dan wel aanbiedfrequenties zijn vermeld;

  • b)

    voor bouwmaterialen in dit besluit genoemd in artikel 5 lid 2 onder c, die aan de buitenzijde van een bouwwerk zijn toegepast en bestaan uit platen, geldt een maximum plaatoppervlak van 35 vierkante meter;

  • c)

    bezoekers van het afvalbrengstation dienen zich desgevraagd als inwoner van de gemeente te legitimeren.

Artikel 8

De instructies die door of namens de beheerder van het afvalbrengstation worden gegeven dienen te allen tijde te worden opgevolgd.

Artikel 9

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen via afvalbrengstations Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot de aanwijzing van huishoudelijke afvalstoffen, welke zonder inzamelmiddel ter inzameling aangeboden kunnen worden, de alsdan te stellen aanbiedvoorschriften en het maximale gewicht, afmetingen en volume;

Gelet op artikel 19 eerste, tweede en derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

In afwijking van artikel 9 van de afvalstoffenverordening mag grof huishoudelijk afval zonder inzamelmiddel ter inzameling worden aangeboden aan de inzameldienst of daartoe aangewezen inzamelaar.

Artikel 2

Grof huishoudelijk afval dient op de daarvoor bekendgemaakte of afgesproken dag van inzameling tussen 7.00 uur en 07.30 uur te worden aangeboden aan de rand van de rijweg of een andere voor de inzamelwagen goed bereikbare plaats.

Artikel 3

Bouw- en sloopafval, klein chemisch afval, asbest, asbesthoudende materialen en (auto)banden mogen niet als grof huishoudelijk afval worden aangeboden.

Voorts gelden voor het aan te bieden grof huishoudelijk afval de volgende criteria:

  • c.

    het gewicht per eenheid mag niet meer zijn dan 25 kilogram;

  • d.

    het grof huishoudelijk afval dient zo veel mogelijk gebundeld te zijn;

  • e.

    bundels, losse planken en dergelijke mogen niet langer zijn dan 1,2 meter;

  • f.

    de afmeting per eenheid mag niet groter zijn dan: 0,5 meter x 0,5 meter x 1,2 meter;

  • g.

    het totale volume per inzameling mag niet meer zijn dan 1 kubieke meter.

Artikel 4

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit aanwijzing en aanbiedregels ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen zonder inzamelmiddel Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot dagen en tijden voor het ter inzameling aanbieden van huishoudelijke afvalstoffen;

Gelet op artikel 20 eerste lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

  • 1.

    Voor bewoners van de delen van het gemeentelijk grondgebied waarop artikel 10 eerste en vijfde lid van de verordening van toepassing zijn, wordt de volgende dag van de week aangewezen als dag waarop eenmaal per veertien dagen het huishoudelijk restafval of het groente-, fruit- en tuinafval kan worden overgedragen of ter inzameling worden aangeboden aan de inzameldienst:

    a.maandag in de gemeente Bodegraven

  • 2.

    Voor bewoners van de delen van het gemeentelijk grondgebied waarvoor burgemeester en wethouders ingevolge artikel 10 negende lid van de afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven de frequentie van inzameling van overige categorieën huishoudelijke afvalstoffen hebben vastgesteld, worden de volgende dagen van de week aangewezen als dagen waarop eenmaal per maand oud papier en karton kan worden overgedragen of ter inzameling worden aangeboden aan de inzameldienst of aangewezen inzamelaar:

Artikel 2

In afwijking van artikel 1 kan door burgemeester en wethouders in verband met feestdagen en bijzondere evenementen een andere dag worden aangewezen; dit wordt tevoren bekendgemaakt in het Bodegraafs Nieuwsblad.

Artikel 3

Huishoudelijk restafval, groente-, fruit- en tuinafval, oud papier en karton mag worden overgedragen of ter inzameling worden aangeboden op de daarvoor aangewezen dagen tussen 07.00 uur en 21.00 uur. De daartoe aangewezen inzamelmiddelen dienen uiterlijk om 07.30 uur ter inzameling te worden aangeboden op de aangewezen plaats(en) en dienen om uiterlijk 21.00 uur weer verwijderd te zijn van de openbare weg.

Artikel 4

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit dagen en tijden inzameling huishoudelijke afvalstoffen Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het aanbieden van bedrijfsafvalstoffen aan de inzameldienst en omtrent de dagen, tijden, wijzen en plaatsen waarop bedrijfsafvalstoffen aan de inzameldienst ter inzameling kunnen worden aangeboden;

Gelet op artikel 22 en 23 derde lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

Bedrijfsafvalstoffen kunnen ter inzameling worden aangeboden aan de krachtens artikel 7 eerste lid van de afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven aangewezen inzameldienst.

Artikel 2

Voor de dagen, tijden, wijzen en plaatsen waarop bedrijfsafvalstoffen ter inzameling aan de inzameldienst kunnen worden aangeboden, gelden dezelfde bepalingen en regels als terzake geldend voor huishoudelijke afvalstoffen krachtens de artikelen 14, 15, 19 en 20 van de afvalstoffenverordening en de op grond van die artikelen gestelde regels in uitvoeringsbesluiten van het college.

Artikel 3

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit ter inzameling aanbieden van bedrijfsafvalstoffen aan de inzameldienst Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM

Burgemeester en wethouders van Bodegraven;

Overwegende dat het in het belang van het milieu wenselijk is regels te stellen met betrekking tot het ter inzameling aanbieden van bedrijfsafvalstoffen aan een ander dan de inzameldienst;

Gelet op artikel 24 eerste lid van de Afvalstoffenverordening van de gemeente Bodegraven 2004;

besluiten:

de volgende nadere regels vast te stellen:

Artikel 1

Bedrijfsafvalstoffen kunnen ter inzameling worden aangeboden aan een ander dan de inzameldienst, mits deze ander is geregistreerd op grond van het Koninklijk Besluit inzamelen bedrijfsafvalstoffen en de Regeling inzamelen bedrijfsafvalstoffen.

Artikel 2

Bedrijfsafvalstoffen mogen ter inzameling aan een ander dan de inzameldienst worden aangeboden met inachtneming van de volgende regels:

  • h.

    het ter inzameling aanbieden en het inzamelen dient plaats te vinden tussen 06.00 uur en 21.00 uur;

  • i.

    bedrijfsafvalstoffen mogen niet op zondagen ter inzameling worden aangeboden;

  • j.

    verontreiniging van de openbare grond, ontstaan bij de inzameling van bedrijfsafvalstoffen, dient terstond te worden opgeruimd;

Artikel 3

  • 1.

    Dit besluit kan worden aangehaald als “Besluit aanbieden bedrijfsafvalstoffen aan een ander dan de inzameldienst Bodegraven”.

  • 2.

    Het besluit treedt in werking acht dagen na de bekendmaking.

Bodegraven 10 februari 2005

Burgemeester en wethouders van Bodegraven

de secretaris, de burgemeester,

S.ter Wal mr. drs. A.J. Borgdorff MPM