Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Bodegraven

Tarieventabel 2010 behorende bij de Verordening brandweerrechten 2010

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Bodegraven
Officiële naam regelingTarieventabel 2010 behorende bij de Verordening brandweerrechten 2010
CiteertitelTarieventabel 2010 behorende bij de Verordening brandweerrechten 2010
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpGeen

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet, artikel 229 lid 1; Verordening brandweerrechten

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201001-01-2012Nieuwe regeling

17-12-2009

Bodegraafs Nieuwsblad 23-12-2009

Raadsvergadering 17-12-2009; Raadsvoorstel 82k

Tekst van de regeling

De raad van de gemeente Bodegraven;

gezien het voorstel van het college van burgemeester en wethouders d.d. 10 november 2009, nummer 82;

gelet op artikel 229, eerste lid, aanhef en onderdelen a en b, van de Gemeentewet;

b e s l u i t :

vast te stellen de

Tarieventabel 2010 behorende bij de Verordening brandweerrechten 2010

Algemeen

Alle in deze verordening opgenomen tarieven zijn exclusief BTW (19%) indien deze is verschuldigd.

Hoofdstuk 1 Wacht- en controlediensten

1.1 het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot:

1.1.1 het verrichten van wacht- en waakdiensten per personeelslid, per uur € 48,79

1.1.2 het verrichten van controlediensten per personeelslid, per uur € 48,79

1.2 indien ten behoeve van de in de artikelen genoemde diensten 1.1.1 en 1.1.2 gebruik wordt gemaakt van een gemotoriseerd voertuig

worden voorrijkosten in rekening gebracht van: € 54,20.

Hoofdstuk 2 Beschikbaar stellen van brandblusmiddelen

2.1 het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot

het beschikbaar stellen van een:

2.1.1 brandslang per etmaal € 15,71

2.1.2 handbrandblusapparaat per etmaal € 15,71

Hoofdstuk 3 Verrichten van rookproeven

3.1 het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot

het verrichten van een rookproef, per half uur € 24,39

3.2 indien ten behoeve van de in artikel 3.1 genoemde dienst gebruik

wordt gemaakt van een gemotoriseerd voertuig

worden voorrijkosten in rekening gebracht van: € 54,20

Hoofdstuk 4 Verrichtingen ten behoeve van de adembescherming

4.1 het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot:

4.1.1 het controleren en reinigen van een gelaatstuk, per stuk € 19,50

4.1.2 het vervangen van een ruit of aan aansluitstuk, per stuk € 26,00

4.1.3 het vervangen van een spreekmembraam, per stuk € 10,82

4.1.4 algemene revisie van een gelaatstuk, per stuk € 52,03

4.1.5 inspectie van een gelaatstuk met als gevolg afkeuring € 9,73

4.2 het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot:

4.2.1 het controleren en reinigen van een ademluchttoestel, per stuk € 102,47

4.2.2 het vullen van een ademluchtcilinder, per 100 liter € 9,73

4.2.3 algemene reparatie en onderzoek storing ademluchttoestel, per storing € 26,00

4.2.4 het ter beschikking stellen van een compleet ademluchttoestel € 69,93

(ex kosten van reinigen en vullen), per stuk

Hoofdstuk 5 Verrichten van diensten

5.1 voor zover daarvoor niet elders in deze tabel een tarief is opgenomen,

5. bedraagt het tarief voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot het

5. ter beschikking stellen van voertuigen of vaartuigen, exclusief personeel, van:

5.1.1 een tankautospuit met bepakking, per half uur € 81,32

5.1.2 een personeels-/materiaalwagen, per half uur € 54,20

5.1.3 een vaartuig, per half uur € 54,20

5.1.4 een duik- of een waterongevallenvoertuig, per half uur € 54,20

5.1.5 een ander voertuig dan in dit hoofdstuk genoemd, per half uur € 54,20

5.2.1 voor het ter beschikking stellen van personeel ten behoeve van de in

de artikelen 5.1.1 tot en met 5.1.5 genoemde voertuigen wordt het tarief

verhoogd met: € 24,39

per persoon, per half uur

Hoofdstuk 6 Overige diensten

6.1 het tarief bedraagt voor het in behandeling nemen van een aanvraag tot:

6.1.1 het geven van een aanvullend advies met betrekking tot een brandmeld-

systeem, per half uur € 24,39

6.1.2 het ter beschikking stellen van een leslokaal, per dagdeel € 48,79

6.1.3 het verrichten van diensten met een motorzaag, per half uur € 35,23

6.1.4 het verrichten van diensten met een lichtaggregaat, per half uur € 35,23

6.1.5 het openen van deuren of ramen, per half uur € 24,39

6.1.6 het dichten van deuren of ramen, per half uur € 24,39

6.1.7 het verwijderen van een antenne, per half uur € 24,39

6.1.8 het bestrijden van wateroverlast, per half uur € 27,08

6.1.9 het reinigen van wegen, terreinen of water en/of het bestrijden van

milieu-incidenten, per brandweervoertuig, per half uur € 78,62

6.1.10 het geven van instructie, per uur € 75,91

2 indien ten behoeve van de in de artikelen 6.1.3 tot en met 6.1.9

genoemde diensten meer dan één persoon beschikbaar wordt gesteld,

wordt het tarief verhoogd per persoon, per half uur met: € 24,39

3 indien ten behoeve van de in de artikelen 6.1.1, 6.1.3 tot en met

6.1.9 genoemde diensten gebruik wordt gemaakt van een gemotoriseerd

vervoermiddel, worden voorrijkosten in rekening gebracht van: € 54,20

Hoofdstuk 7 Overgangsrecht

De “Tarieventabel 2009 behorende bij de Verordening op de heffing en invordering van brandweerrechten Bodegraven 2009”, van 18 december 2008, wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2010, met dien verstande dat zij van toepassing blijft op de belastbare feiten die zich voor die datum hebben voorgedaan.

Hoofdstuk 8 Inwerkingtreding

8.1.Deze tarieventabel treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van debekendmaking.

8.2. In afwijking in zoverre van het in hoofdstuk 7 en in onderdeel 8.1 bepaalde, blijft, indien de datum van inwerkingtreding van deze tarieventabel ligt na de in 8.3 genoemde datum van ingang van de heffing, de ingetrokken tarieventabel gelden voor de in de tussen liggende periode plaatsvindende belastbare feiten voor zover ter zake daarvan de heffing van brandweerrechten in die periode plaatsvindt.

8.3 De datum van ingang van de heffing is 1 januari 2010.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad van

de gemeente Bodegraven, gehouden op 17 december 2009.