Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Littenseradiel

Regeling werktijden en verlof Griffie gemeente Littenseradiel 2015

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Littenseradiel
Officiële naam regelingRegeling werktijden en verlof Griffie gemeente Littenseradiel 2015
CiteertitelRegeling werktijden en verlof Griffie gemeente Littenseradiel 2015
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Op grond van artikel 28 Wet algemene regels herindeling is deze regeling per 1 januari 2020 vervallen, tenzij de hierna genoemde bestuursorganen de betreffende regeling al eerder vervallen hebben verklaard.

- De raad van de gemeente Leeuwarden heeft op 2 januari 2018 besloten deze regeling vervallen te verklaren voor zover deze van kracht is voor het gebied binnen de gemeentegrenzen van de gemeente Leeuwarden zoals dat per 1 januari 2018, op grond van de Wet van 8 maart 2017 tot herindeling van de gemeenten Franekeradeel, het Bildt, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Littenseradiel, Menameradiel en Súdwest-Fryslân, is ontstaan.

- De raad van de gemeente Súdwest-Fryslân heeft op 2 januari 2018 besloten deze regeling vervallen te verklaren voor zover deze van kracht is voor het gebied binnen de gemeentegrenzen van de gemeente Súdwest-Fryslân zoals dat per 1 januari 2018, op grond van de Wet van 8 maart 2017 tot herindeling van de gemeenten Franekeradeel, het Bildt, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Littenseradiel, Menameradiel en Súdwest-Fryslân, is ontstaan.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

17-03-201501-01-201501-01-2020Nieuwe regeling

16-03-2015

Onbekend

Voorstel Werkgeverscommissie, 16-02-2015, nr 2

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling werktijden en verlof Griffie gemeente Littenseradiel 2015

De raad van de gemeente Littenseradiel;

gelezen het voorstel van de werkgeverscommissie van 16 februari 2015;

besluit:

vast te stellen de Regeling werktijden en verlof Griffie gemeente Littenseradiel 2015.

Enig-artikel

  • 1

    De gemiddelde wekelijkse werktijd van de griffier staat in de aanstelling. Een fulltime aanstelling is 36 uur.

  • 2

    De werkzaamheden worden verricht binnen het dagvenster dat loopt van maandag tot en met vrijdag tussen 7.00 en 22.00 uur. De kantooruren zijn van 7.00 tot 18.00 uur. Op vrijdagmiddag is het gemeentehuis gesloten.

  • 3

    De griffier en de werkgeverscommissie maken samen afspraken over de werktijden, de planning en de resultaten.  Hierbij houden ze rekening met de bedrijfsvoering.

  • 4

    Vanwege het dienstbelang kan van de griffier worden verwacht om op aangewezen tijdstippen aanwezig te zijn.

  • 5

    De griffier kan in overleg met de werkgeverscommissie buiten kantooruren of thuis werken. Hierbij houden ze rekening met de bedrijfsvoering. Er worden afspraken gemaakt over de planning en resultaten, de bereikbaarheid, het aantal uren en de maximale periode.

  • 6

    Tweemaal per jaar evalueren de griffier en de werkgeverscommissie de afspraken over werktijden, de planning en resultaten. De gemaakte afspraken zijn nooit langer geldig dan het eerstvolgende evaluatiemoment.

  • 7

    Als het voor de bedrijfsvoering noodzakelijk is, kunnen werkgeverscommissie en griffier afspreken om tijdelijk meer of minder dan de afgesproken wekelijkse werktijd te werken. De plus- en min uren worden tijdens het lopende kalenderjaar in tijd gecompenseerd.

  • 8

    Bij een fulltime aanstelling vermeerdert het basisverlof van 158,4 uur met: 7,2 uur vanaf de 30-jarige leeftijd, 14,4 uur vanaf 40 jaar, 21,6 uur vanaf 45 jaar, 28,8 uur vanaf 50 jaar, 36 uur vanaf 55 jaar en 43,2 uur vanaf 60 jaar. Parttime naar rato.

  • 9

    Bij een fulltime aanstelling is het maximale saldo van leeftijdsverlof, vakantieverlof en plus uren dat zonder toestemming mee mag worden genomen naar het volgende kalenderjaar 72 uur. Alleen na goedkeuring van de werkgeverscommissie mag dit maximum worden overschreden. Een negatief urensaldo mag bij een fulltime aanstelling niet meer dan 18 uur bedragen. Parttime naar rato. Een hoger negatief saldo wordt verrekend met het vakantieverlof van het volgend kalenderjaar.

  • 10

    N.v.t.

  • 11

    De griffier krijgt bijzonder verlof voor: gemeentelijke (sport)evenementen (alleen binnen de afgesproken werktijden), 5 mei eenmaal per 5 jaar (2015 e.v.), Goede Vrijdag, de middag van de Freulepartij, de dag van het personeelsreisje als de medewerker deelneemt en de helft van de in overleg met de Ondernemingsraad vastgestelde brugdagen.

  • 12

    Bezoek aan huisarts, tandarts, fysiotherapeut, specialist, verloskundige en afspraken in het kader van het IZA bedrijfszorgpakket vindt plaats in eigen tijd of de gemiste tijd wordt ingehaald. Als inhalen niet mogelijk of niet redelijk is maken de griffier en de werkgeverscommissie maatwerkafspraken. Bezoek aan de bedrijfsarts vindt plaats in werktijd.

  • 13

    Voor een dienstreis (o.a. vergadering, bijeenkomst, training, studiedag) die inclusief reistijd langer duurt dan de gebruikelijke werkdag, wordt maximaal 1 werkdag van 8 uur gecompenseerd.

Verder.

  • 14

    In gevallen waar de griffier en de werkgeverscommissie er samen niet uitkomen beslist het foarsittersoerlis.

  • 15

    Deze afspraken treden in werking op 1 januari 2015.

Ondertekening

Wommels, 16 maart 2015

De raad voornoemd,

, voorzitter.

, griffier.