Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Littenseradiel

Reglement Burgerlijke Stand

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Littenseradiel
Officiële naam regelingReglement Burgerlijke Stand
CiteertitelReglement Burgerlijke Stand
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Op grond van artikel 28 Wet algemene regels herindeling is dit reglement per 1 januari 2020 vervallen, tenzij de hierna genoemde bestuursorganen het betreffende reglement al eerder vervallen hebben verklaard.

- Burgemeester en wethouders van de gemeente Leeuwarden hebben op 15 mei 2018 besloten dit reglement vervallen te verklaren voor zover deze van kracht is voor het gebied binnen de gemeentegrenzen van de gemeente Leeuwarden zoals dat per 1 januari 2018, op grond van de Wet van 8 maart 2017 tot herindeling van de gemeenten Franekeradeel, het Bildt, Leeuwarden, Leeuwarderadeel, Littenseradiel, Menameradiel en Súdwest-Fryslân, is ontstaan.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-03-200601-01-2020Nieuwe regeling

14-02-2006

Onbekend

Collegebesluit, 14-02-2006, nr. 16

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement Burgerlijke Stand

 

Burgemeester en wethouders van Littenseradiel;

Overwegende dat zij de openingstijden van het bureau van de burgerlijke stand moeten vaststellen;

Besluiten vast te stellen: de navolgende wijziging van het reglement burgerlijke stand met betrekking tot de openstelling van het bureau van de burgerlijke stand;

Enig-artikel

  • 1.

    het bureau van de burgerlijke stand zal voor het doen van wettelijk verplichte aangiften geopend zijn op de uren waarop het gemeentehuis voor het publiek is geopend;

 

  • 2.

    buiten de openingsuren van het gemeentehuis worden aangiften uitsluitend gedaan na (telefonische) afspraak met de ambtenaar van de burgerlijke stand, als de aangever kan aantonen dat de te verrichten werkzaamheden niet kunnen worden uitgesteld tot de volgende werkdag;

 

  • 3.

    voor de voltrekking van huwelijken of de registratie van een partnerschap is het bureau van de burgerlijke stand geopend van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur. Op zaterdag kan tussen 12.00 en 16.00 uur een huwelijk worden gesloten of een partnerschap worden geregistreerd.

 

  • 4.

    burgemeester en wethouders kunnen besluiten voor de voltrekking van huwelijken of de registratie van partnerschappen van de in het vorige lid genoemde tijden af te wijken;

 

  • 5.

    dit besluit vervangt het reglement burgerlijke stand wat is vastgesteld op 18 april 2000.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 14 februari 2006.

De secretaris,

de burgemeester,