Overheidsorganisatie | Gemeente Veghel |
---|---|
Officiële naam regeling | Eigen Regeling van de arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Veghel (Eigen regeling algemene dienst) |
Citeertitel | Eigen regeling algemene dienst |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | personeel en organisatie |
Eigen onderwerp |
Geen
Gemeentewet art. 160; Ambtenarenwet art. 125
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
06-11-2014 | 01-01-2013 | Nieuwe regeling | 26-08-2014 GVOP, 5 november 2014 | 57435 |
Het college van burgemeester en wethouders en de raadsvoorzitter van de gemeente Veghel, ieder voor zover bevoegd;
Gelet op artikel 160 van de Gemeentewet en artikel 125, van de Ambtenarenwet;
Gezien de instemming van de commissie voor Georganiseerd Overleg; d.d. 26 maart 2014;
Gelet op het besluit van de raad d.d. 26 juni 2014, waarbij de bevoegdheid tot het vaststellen van de arbeidsvoorwaarden ten aanzien van het griffie personeel is opgedragen aan de raadsvoorzitter;
b e s l u i t e n :
Vast te stellen de navolgende “Eigen Regeling van de arbeidsvoorwaardenregeling gemeente Veghel (Eigen regeling algemene dienst)”.
- Dit artikel dient ter uitvoering van de bepaling in artikel 2:1A CAR-UWO.
In deze regeling wordt verstaan onder:
a. Medewerker:
1. De ambtenaar met een vaste aanstelling in de zin van de Arbeidsvoorwaardenregelingen gemeente Veghel, alsmede
2. de ambtenaar met een tijdelijke aanstelling en met uitzicht op een vaste aanstelling als bedoeld in artikel 2:4, lid 2, onder e,f of g van de Arbeidsvoorwaardenregelingen gemeente Veghel, alsmede
3. de medewerker met wie de werkgever een arbeidsovereenkomst naar burgerlijk recht heeft afgesloten op grond van het bepaalde in artikel 2:5, lid 1 onder d of e.
b. passende functie: Een passende functie is een functie van gelijkwaardig werk- en denkniveau, die de medewerker redelijkerwijs in verband met zijn persoonlijkheid, omstandigheden en de voor hem bestaande vooruitzichten kan worden opgedragen. Een passende functie is doorgaans van hetzelfde functieniveau als de oude functie, maar kan ook van een hoger functieniveau of maximaal een functieniveau lager zijn dan de oude functie.
Medewerkers zijn in principe inzetbaar binnen de gehele organisatie op
passende structurele en -tijdelijke werkzaamheden.
1. Gesprekken over de inzetbaarheid van de medewerker binnen de gemeentelijke organisatie worden in het jaargesprek gevoerd. Indien noodzakelijk zullen leidinggevende en medewerker tijdig tussentijds de inzetbaarheid van de medewerker bespreken.
2. Leidinggevende en medewerker maken jaarlijks concrete afspraken over ontwikkeling en opleiding gericht op inzetbaarheid in de huidige functie (effectiviteit) of over doorstroom naar een andere passende functie (loopbaanplan). De leidinggevende houdt bij het maken van de afspraken over ontwikkeling, opleiding of doorstroming, voor zover relevant, rekening met de persoonlijke situatie van de medewerker (leeftijd, gezondheid, gezinssituatie enz.)
3. De leidinggevende faciliteert de medewerker in het realiseren van de afspraken over opleiding en ontwikkeling met inachtneming van het gestelde in Hoofdstuk 17 CAR.
1. P&O ondersteunt – indien gewenst- de leidinggevende en de medewerker bij het opstellen en het realiseren van een loopbaanplan.
2. Medewerkers die zich willen oriënteren op een vervolgfunctie, worden hierin ondersteund dor P&O.
In die gevallen waarin (de toepassing van) deze regeling voor de medewerker onbedoeld tot een onbillijke of onredelijke situatie leidt, kan het College of de raadsvoorzitter van deze regeling afwijken.
Deze regeling kan worden aangehaald als “Eigen regeling algemene dienst".
Deze regeling treedt op de eerste dag na de bekendmaking inwerking en werkt terug tot 1 januari 2013.
Vastgesteld op 26 augustus 2014.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Veghel,
De secretaris,
Drs. M.G.C. Wilms-Wils RA.
De burgemeester,
Mr. I.R. Adema
De raadsvoorzitter,
Mr. I.R. Adema