Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Spijkenisse

Regeling inloopuur burgers

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Spijkenisse
Officiële naam regelingRegeling inloopuur burgers
CiteertitelRegeling inloopuur burgers
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling is vervallen van rechtswege, op grond van artikel 31 van de Wet algemene regels herindeling

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet, art. 82, lid 1

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-01-201401-01-2015nieuwe regeling

22-01-2014

Gemeenteblad, 2014, 4230

Raadscasenr. 13. R.00212

Tekst van de regeling

De raad der gemeente Spijkenisse;

gehoord het advies van de Commissie Algemene Zaken van 7 januari 2014;

gelezen het voorstel van de griffie d.d. 15 januari 2014;

besluit:

Artikel II.

Vast te stellen de regeling ‘inloopuur burgers’ inhoudende:

  • 1.

    De burger voorafgaande aan de fractieoverleggen op de maandag voorafgaande aan de commissiecyclus in de gelegenheid stellen om;

    • a.

      een initiatief aan te dragen,

    • b.

      te reageren op voorstellen die in de commissies en eerstvolgende raad aan de orde komen.

  • 2.

    Het woord kan niet gevoerd worden:

    • a.

      Over een besluit van het gemeentebestuur waartegen bezwaar of beroep op de rechter openstaat of heeft opengestaan:

    • b.

      Over benoemingen, keuzen, voordrachten of aanbevelingen van persoenen;

    • c.

      Indien een klacht ex artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht kan worden ingediend.

  • 3.

    De burger meldt zich aan bij de griffie op vrijdag voorafgaand aan de commissiecyclus voor 12.00 uur. Hij vermeldt daarbij zijn naam, adres, telefoonnummer en eventueel e-mailadres en het onderwerp waarover hij het woord wil voeren.

    • a.

      De griffie draagt zorg voor verspreiding van het verzoek van de burger onder raads- en steunfractieleden, de pers en plaatst het op de website.

    • b.

      Uitnodiging voor alle belangstellenden, in het bijzonder voor de woordvoerders van de fracties van de commissie wiens beleidsveld het betreft. Onder vermelding welke verzoeken zijn binnen gekomen en wanneer ze waar besproken zullen worden.

    • c.

      De griffie verzorgt een persbericht.

  • 4.

    De commissie of en deel van de commissie ontvangt de burger(s) en heet hen welkom. Hij zij krijgt het woord. De voorzitter geeft een kort antwoord, waarna informeel overleg plaatsvindt tussen burger en de woordvoerders van de fracties.

  • 5.

    Na overleg met de inspreker vatten de aanwezige woordvoerders van de fracties onder leiding van de voorzitter het gesprek samen. Die samenvatting kan zijn:

    • -

      We kunnen er niets mee (voor kennisgeving aangenomen);

    • -

      Interessant, onderwerp komt terug in de commissie en de inspreker wordt daarbij uitgenodigd;

    • -

      De woordvoerders nemen het onderwerp mee naar de fractie.

  • 6.

    De griffie wordt opgedragen op de dinsdag volgend op het ‘inloopuur burgers’ de samenvatting kenbaar te maken aan de inspreker.

  • 7.

    In oktober evalueert de raad door tussenkomst van de commissie Algemene Zaken de ervaringen met deze werkwijze.

Artikel III

De wijziging van het reglement van orde (artikel I) en de regeling inloopuur burgers (artikel II) treden in werking op de dag na die van de bekendmaking.

Ondertekening

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad der gemeente Spijkenisse d.d. 22 januari 2014

de griffier,
H.C. Landheer
de voorzitter,
M. Salet