Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Menameradiel

Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel 2014

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Menameradiel
Officiële naam regelingMandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel 2014
CiteertitelMandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. afd. 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht
  2. Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2014nieuwe regeling

03-12-2013

Ynformaasje nmr 25 (30-12-2013 t/m 19-1-2014)

Onbekend.

Tekst van de regeling

Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar gemeente Menameradiel.

De heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel,

Gelet op het besluit van burgemeester en wethouders van 8 maart 2011 tot aanwijzing van het afdelingshoofd Middelen als heffings- en invorderingsambtenaar als bedoeld in artikel 231, lid 2, sub d, van de Gemeentewet;

Overwegende dat hem als bestuursorgaan diverse bevoegdheden zijn toegekend;

Dat het uit een oogpunt van doelmatigheid en slagvaardigheid gewenst is onderstaande bevoegdheden onder zijn verantwoordelijkheid en in zijn naam op te dragen aan andere functionarissen binnen de gemeentelijke organisatie;

Gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en de van toepassing zijnde artikelen van de Gemeentewet;

Besluit:

Artikel 1.

  • a.

    Het heffen van belastingen en het nemen van besluiten omtrent de invordering van belastingen ingevolge de Verordening onroerendezaakbelastingen, de Verordening forensenbelasting, de Verordening afvalstoffenheffing en de Verordening rioolheffing te mandateren aan de volgende functionarissen:

Medewerker WOZ/Belastingen en inkoop

Medewerker WOZ/Belastingen;

  • b.

    Voorzover de bevoegdheid tot het nemen van besluiten omtrent kwijtschelding in het kader van de onder a genoemde belastingen gegeven is, deze bevoegdheid niet te mandateren.

Artikel 2

Het heffen van leges en het nemen van besluiten omtrent de invordering van leges ingevolge de Legesverordening onder verwijzing naar de indeling in titels en hoofdstukken van de Tarieventabel als volgt te mandateren:

  • a.

    Titel 1 (Algemene dienstverlening),

a.1. Hoofdstuk 1: aan de volgende functionarissen:

Medewerker burgerzaken

Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie

Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder

a..2. Hoofdstuk 2: aan de volgende functionarissen:

Medewerker burgerzaken

Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie

Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder

a.3. Hoofdstuk 3: aan de volgende functionarissen:

Medewerker burgerzaken

Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie

Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder

a.4. Hoofdstuk 4: aan de volgende functionarissen:

Medewerker burgerzaken

Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie

Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder

a.5. Hoofdstuk 5: alleen mandaat te verstrekken voor de onderdelen

1.5.3. aan de Juridisch adviseur

1.5.4. aan de Administratief medewerker griffie

a.6. Hoofdstuk 6: aan de volgende functionarissen:

de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht

de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht

de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht

de Beleidsmedewerker Milieu

de BAG Beheerder

a.7. Hoofdstuk 7: aan de volgende functionarissen:

Medewerker burgerzaken

Beleidsmedewerker burgerzaken en centrale balie

Allround medewerker burgerzaken/applicatiebeheerder

a.8. Hoofdstuk 8: aan de volgende functionarissen:

de Eerste medewerker documentaire informatievoorziening

de Medewerker documentaire informatievoorziening

a.9. Hoofdstuk 9 : aan de Beleidsmedewerker APV

a.10. Hoofdstuk 10: aan de Beleidsmedewerker wegen

a.11. Hoofdstuk 11: aan de Beleidsmedewerker verkeer en vervoer

a.12. Hoofdstuk 12: aan de Juridisch adviseur

met uitsluiting van de onderdelen 1.12.1 en 1.12.2, waarvoor geen mandaat wordt

verleend.

  • b.

    Titel 2 (Dienstverlening vallend onder fysieke leefomgeving/omgevingsvergunning),

b.1. Hoofdstuk 1: (begripsomschrijvingen) pm

b.2. Hoofdstuk 2: aan de volgende functionarissen:

de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht

de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht

de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht

de Beleidsmedewerker Milieu

b.3. Hoofdstuk 3:

  • 1.

    indien het betreft om een omgevingsvergunning die meerdere activiteiten

omvat aan de volgende functionarissen:

de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht

de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht

de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht

de Beleidsmedewerker Milieu

  • 2.

    indien de omgevingvergunning louter planologisch strijdig gebruik (2.3.11)

betreft de volgende functionarissen:

de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht

de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht

de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht

de Beleidsmedewerker Milieu

  • 3.

    indien de omgevingsvergunning louter het maken van een uitrit (2.3.14)

betreft aan de Beleidsmedewerker Wegen

  • 4.

    indien de omgevingsvergunning louter het kappen (2.3.15) betreft aan de

Beleidsmedewerker Groen

  • 5.

    indien het de beoordeling van een bodemrapport (2.3.20) betreft aan de

Beleidsmedewerker Milieu

b.4.Hoofdstuk 4: aan de volgende functionarissen:

de Medewerker RO/Bedrijvencontactfunctionaris

administratief juridisch medewerker

b.5. Hoofdstuk 5: aan de volgende functionarissen:

de Senior medewerker bouw- en woningtoezicht

de Technisch medewerker bouw- en woningtoezicht

de Administratief medewerker bouw- en woningtoezicht

de Beleidsmedewerker Milieu

b.6. Hoofdstuk 6: geen mandaatverlening

  • c.

    Titel 3 (Dienstverlening vallend onder Europese dienstenrichtlijn)

c.1. Hoofdstuk 1: aan de Beleidsmedewerker APV

c.2. Hoofdstuk 2: aan de Beleidsmedewerker APV

c.3. Hoofdstuk 3: aan de Beleidsmedewerker APV

Artikel 3

De vertegenwoordiging in bezwaarschrift- en beroepsprocedures te mandateren aan de volgende functionarissen:

Medewerker WOZ/Belastingen en inkoop

Medewerker WOZ/Belastingen.

Artikel 4

De opdracht tot de uitoefening van de bevoegdheden omvat zowel het nemen van besluiten en beslissingen als het ondertekenen van documenten alsmede het verrichten van daarmede verband houdende feitelijke handelingen.

Artikel 5

  • 1.

    Het verlenen van ondermandaat is aan de gemandateerde niet toegestaan.

  • 2.

    Het bepaalde in lid 1 is van overeenkomstige toepassing voor de machtiging tot het verrichten van feitelijke handelingen.

Artikel 6

  • 1.

    Dit besluit kan aangehaald worden als “Mandaatbesluit heffings- en invorderingsambtenaar Menameradiel 2014”

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

  • 3.

    Op het moment van inwerkingtreding vervallen alle eerder genomen mandaatbesluiten van de heffings- en invorderingsambtenaar.

Artikel 7

Deze regeling treedt in werking de dag na bekendmaking.

Aldus besloten door de heffings- en invorderingsambtenaar van de gemeente Menameradiel op 3 december 2013.

De heffings- en invorderingsambtenaar

S. van der Leij, afdelingshoofd Middelen