Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Deelgemeente Amsterdam - Nieuw-West

Stimuleringregeling winkel- en horecapanden Blok 5 August Allebéplein Amsterdam 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieDeelgemeente Amsterdam - Nieuw-West
Officiële naam regelingStimuleringregeling winkel- en horecapanden Blok 5 August Allebéplein Amsterdam 2012
CiteertitelStimuleringsgregeling winkel- horecaruimten Blok 5 August Allebéplein, Amsterdam Nieuw-West 2012
Vastgesteld doordeelraad
Onderwerp
Eigen onderwerpFinanciën

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: nvt

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, 4:23

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-12-201330-05-201201-10-2016nieuwe regeling

28-12-2013

Westerpost 28 december 2013

2013/int/9990

Tekst van de regeling

Stimuleringregeling winkel- en horecapanden Blok 5 August Allebéplein Amsterdam 2012

Paragraaf: 1 Algemene bepalingen

Artikel 1.1 Begripsomschrijvingen

Voor de toepassing van deze stimuleringsregeling wordt verstaan onder:

  • a.

    deelraad: de deelraad van het stadsdeel Amsterdam Nieuw-West

  • b.

    dagelijks bestuur: het dagelijks bestuur van het stadsdeel Amsterdam Nieuw-West.

  • c.

    ondernemer: een natuurlijk persoon of rechtspersoon die een bedrijf in stand houdt en die ingeschreven is bij de Kamer van Koophandel dan wel beschikt over een fiscale zelfstandigheidsverklaring;

  • d.

    blok 5: voor deze regeling beperkt tot de winkel- en horecaruimten met de adressen August Allebéplein 6 t/m 26 Amsterdam;

  • e.

    VVE: de vereniging van eigenaren van de Postjesweg te Amsterdam (August Allebeplein 6 t/m 26, Jan Tooropstraat 47, Postjesweg 181 t/m 527).

Artikel 1.2 Toepasselijkheid van de regeling en bevoegdheid
  • 1. Deze regeling is een bijzondere subsidiereling op grond artikel 2 van de Algemene Subsidieverordening Amsterdam Nieuw-West 2011.

  • 2. De regeling heeft ten doel het stimuleren van de eigenaren en ondernemers van winkelruimten in blok 5 op het August Allebéplein om gezamenlijk te investeren in het verbeteren van de aansluiting en het beeld van de voorgevels van de winkel- en horecapanden op de openbare ruimte, zodat een veiliger leefomgeving wordt gecreëerd, die goed beheerd kan worden en waardoor een gunstige setting wordt bereikt waarin detailhandel en horeca economisch kunnen renderen. Deze investeringen betreffen:

    • a.

      het gelijk trekken van de verschillende voorgevels, August Allebéplein 6 t/m 26, waarbij aansluiting wordt gezocht met de reeds eerder naar voren geplaatste gevellijn. Gevolg hiervan is het deels vergroten van het oppervlak van de winkelpanden en horecagelegenheden, waarvoor het erfpachtrecht van de uitbreiding door de eigenaren, deel uit makend van de VVE, verworven moet worden;

    • b.

      het aansluiting zoeken bij de gevel van het nieuwe tegenoverliggend te bouwen blok met supermarkt en winkelpanden, waartoe ook de luifel behoort;

    • c.

      het creëren van een aantrekkelijk uniform winkelfront, zonder onveilige en onoverzichtelijke nissen en hoeken;

    • d.

      het uitvoeren van de platdakconstructie en luifel die ook aantrekkelijk is voor de eigenaren van de er bovenliggende woningen (Postjeswegflat).

  • 3. Voor ondernemers die niet kunnen of willen deelnemen aan de gezamenlijke investeringen of waarvan is vast komen te staan dat zij niet levensvatbaar zijn, is voorzien in een beëindigings- of verplaatsingssubsidie.

  • 4. Het dagelijks bestuur is bevoegd tot het nemen van alle besluiten ter uitvoering van deze subsidieregeling en oefent ter zake van de in deze regeling geregelde subsidie de in titel 4.2 van de Algemene wet bestuursrecht aan het bestuursorgaan toegekende bevoegdheden uit.

Paragraaf 2: Werkingsgebied

Artikel 2.1 Investeringssubsidie blok 5 August Allebéplein
  • 1. Deze subsidieregeling is uitsluitend van toepassing op eigenaren van de winkelruimten  in blok 5 van het August Allebéplein en op ondernemers die gevestigd zijn in één of meer van deze winkelruimten.

  • 2. De subsidieregeling geldt voor de periode van 1 januari 2012 tot 31 december 2015. Binnen deze periode moeten de investeringssubsidies worden aangevraagd, toegekend, besteed, verantwoord en vastgesteld.

Paragraaf 3: Bepalingen betreffende de inhoud en omvang van de subsidie

Artikel 3.1 Subsidiabele investeringen
  • 1. Aan een eigenaar of ondernemer die investeert in zijn of haar winkelruimte conform artikel 1.2 lid 2, kan een subsidie worden verleend.

  • 2. De investeringen die voor subsidie in aanmerking komen, zijn:

    • a.

      uitbreiding van de winkel- horecaruimte naar voren;

    • b.

      realisatie van een groen dak boven de uitgebreide winkelruimte;

    • c.

      realisatie van een luifel;

    • d.

      plaatsen of vervangen van voor- en zijgevels ter realisatie van een uniform winkelfront;

    • e.

      realiseren van uniforme reclame-uitingen;

    • f.

      wijzigen van de indeling van de winkelruimte door verwijderen, plaatsen of verplaatsen van binnenmuren, vloeren of tussenvloeren;

    • g.

      treffen van voorzieningen ter verbetering van de warmte- en de geluidsisolatie;

    • h.

      aanpassen van gas,- water- en elektriciteitsleidingen;

    • i.

      vernieuwen van kozijnen, deuren en trappen;

    • j.

      afwerken van het verbouwde gedeelte;

    • k.

      als gevolg van de verbouwing noodzakelijke vervanging van inventaris.

  • 3. Aan een ondernemer die zijn bedrijf beëindigt of verplaatst, kan een beëindigings- of verplaatsingssubsidie worden toegekend.

Artikel 3.2 Hoogte van de subsidie
  • 1. De subsidie voor investeringen als bedoeld in artikel 3.1, lid 2 onder a. t/m d. bedraagt maximaal 100% van de subsidiabele investeringen tot een maximum van € 50.000 per winkel- horecaruimte.

  • 2. De subsidie voor de investeringen als bedoeld in artikel 3.1, lid 2 onder e. t/m k. bedraagt maximaal 50% van de subsidiabele kosten tot een maximum van € 40.000 per winkel- horecaruimte.

  • 3. De beëindigings- of verplaatsingssubsidie als bedoeld in artikel 3.1 lid 3 is eenmalig en bedraagt maximaal 20% van de totale bruto winst over de drie, aan het boekjaar waarin de aanvraag wordt ingediend, voorafgaande boekjaren. Zij bedraagt ten minste €  4.000 en ten hoogste € 20.000.

Artikel 3.3 Algemene weigeringsgronden

De subsidie wordt in ieder geval geweigerd indien:

  • a.

    één of meerdere winkelruimten/horecagelegenheden niet worden uitgebreid zoals bedoeld in artikel 1.2, lid 2;

  • b.

    de VVE niet instemt met de voorgestelde plannen;

  • c.

    de subsidiabele kosten minder dan € 4.000,- bedragen;

  • d.

    eerder subsidie is verleend voor dezelfde activiteiten;

  • e.

    de aanvrager meer dan 25 fulltime werknemers in dienst heeft;

  • f.

    naar het oordeel van het dagelijks bestuur twijfels bestaan over de levensvatbaarheid of de kredietwaardigheid van de aanvrager;

  • g.

    de aanvrager door het verlenen van de subsidie over drie belastingjaren € 200.000 of meer aan de minimis steun zou ontvangen, onder toepassing van Verordening (EG) nr. 1998/2006 van de Europese Commissie van 15 december 2006;

  • h.

    met het verstrekken van de subsidie het subsidieplafond van € 700.000 wordt overschreden.

Paragraaf 4: Procedure

Artikel 4.1 Subsidieaanvraag
  • 1. Een aanvraag tot subsidieverlening wordt ingediend met gebruikmaking van een daartoe bestemd aanvraagformulier.

  • 2. Een aanvraag wordt ingediend bij het dagelijks bestuur.

  • 3. Het dagelijks bestuur kan nadere verplichtingen opleggen met betrekking tot het overleggen van afschriften, bewijsstukken en andere documenten ter ondersteuning van de subsidieaanvraag.

  • 4. Bij het toepassen van artikel 3.3 onder f. zal het dagelijks bestuur advies inwinnen met betrekking tot de levensvatbaarheid en de kredietwaardigheid van de aanvrager.

Paragraaf 5: Verplichtingen van de ontvanger van de subsidie

Artikel 5.1 Subsidieverplichtingen

De subsidieontvanger is verplicht:

a. tot uitvoering van de gesubsidieerde investeringen over te gaan binnen twaalf maanden na de subsidieverlening;

b. een administratie te voeren die zodanig is ingericht dat daaruit te allen tijde op eenvoudige en duidelijke wijze de kosten van de subsidiabele activiteiten kunnen worden afgelezen; het dagelijks bestuur kan ter zake nadere verplichtingen opleggen;

c. het dagelijks bestuur onverwijld mededeling te doen van:

- een ingediend verzoek tot het op hem van toepassing verklaren van de schuldsaneringsregeling natuurlijk personen; of

- een ingediend verzoek tot verlening van surseance van betaling of faillietverklaring van zijn bedrijf bij de rechtbank;

d. het dagelijks bestuur onverwijld mededeling te doen van vervreemding van zijn bedrijf of de winkel- horecaruimte waarin hij zijn bedrijf uitoefent;

e. de winke- horecalruimte waaraan de bouwkundige voorzieningen zijn getroffen niet onder bijzondere titel in eigendom over te dragen binnen vijf jaar na het gereedkomen van de werkzaamheden;

f. de bedrijfsactiviteiten ten minste drie jaren na de subsidievaststelling voort te zetten.

Artikel 5.2 Terugvordering
  • 1. Bij overtreding van de verplichting van artikel 5.1, onder e, zal het dagelijks bestuur de subsidie terugvorderen overeenkomstig de onderstaande tabel:

    • binnen een jaar na gereedmelding van de werkzaamheden: 90% restitutie;

    • in het tweede jaar na gereedmelding van de werkzaamheden: 80% restitutie;

    • in het derde jaar na gereedmelding van de werkzaamheden:60% restitutie;

    • in het vierde jaar na gereedmelding van de werkzaamheden:40% restitutie;

    • in het vijfde jaar na gereedmelding van de werkzaamheden:20% restitutie.

  • 2. Bij overtreding van de verplichting van artikel 5.1, onder f, zal het dagelijks bestuur de subsidie terugvorderen overeenkomstig de onderstaande tabel:

    • binnen een jaar na de vaststelling: 90% restitutie;

    • in het tweede jaar na de vaststelling: 80% restitutie;

    • in het derde jaar na de vaststelling: 60% restitutie.

Artikel 5.3 Gereedmelding
  • 1. De subsidieontvanger meldt de gesubsidieerde activiteit binnen zes weken na voltooiing van de werkzaamheden gereed.

  • 2. De gereedmelding is tevens de aanvraag tot vaststelling van de subsidie en geschiedt op een daarvoor bestemd gereedmeldingsformulier.

  • 3. Het dagelijks bestuur kan nadere eisen stellen met betrekking tot het overleggen van afschriften, bewijsstukken en andere documenten ter ondersteuning van de aanvraag tot subsidievaststelling.

Paragraaf 6: Wijze van beoordelen

Artikel 6.1 Behandeling subsidieaanvragen

Aanvragen om subsidie worden in behandeling genomen in de volgorde van ontvangst

Paragraaf 7: Slotbepalingen

Artikel 7.1 Hardheidsclausule

Indien strikte toepassing van deze nadere regels leidt tot onbillijkheid van overwegende aard dan wel afbreuk aan het belang dat deze nadere regels beogen te beschermen, kan het dagelijks bestuur afwijken van deze nadere regels.

Artikel 7.2 Inwerkingtreding

De Stimuleringsregeling winkelruimten blok 5 August Allebeplein, Amsterdam Nieuw-West 2012 treeedt in werking op 20 november 2013 en werkt terug tot en met 31 mei 2012.

Artikel 7.3 Citeertitel

Deze nadere regels worden aangehaald als: Stimuleringsregeling winkel- horecaruimten blok 5 August Allebéplein, Amsterdam Nieuw West 2012.

Toelichting

Hoofdstuk 1. ALGEMEEN

De Algemene Subsidieverordening Amsterdam Nieuw-West 2011 heeft betrekking op alle subsidies die worden verstrekt door of namens bestuursorganen van het stadsdeel Nieuw-West.

In de verordening worden de beleidsterreinen opgesomd waarvoor subsidies kunnen worden verstrekt. Daartoe behoort onder meer het beleidsterrein werk, inkomen en economie. In artikel 2.4 van deze verordening is bepaald, dat de deelraad voor bepaalde beleidsterreinen een bijzondere subsidieverordening vast kan stellen. Met het vaststellen van deze nadere regels waaraan de subsidieverlening voor winkelpuien in blok 5 van het August Allebéplein dient te voldoen maakt de deelraad van deze mogelijkheid gebruik.

De nadere regels betreffen een stimuleringsregeling voor de eigenaren en ondernemers van de winkelpanden in blok 5 van het August Allebéplein in Amsterdam Nieuw-West. De stimuleringsregeling vloeit voort uit het uitwerkingsplan voor het August Allebéplein dat op 17 februari 2010 is vastgesteld door de stadsdeelraad Slotervaart.

Deze investeringen zijn noodzakelijk voor de verbetering van de veiligheid in de openbare ruimte, van een aantrekkelijker leefomgeving, van een gunstiger economische setting voor detailhandel en horeca en een verbetering van zowel de mogelijkheden van eigenaren als ondernemers als van de beleving van het winkelend publiek.

Het doel van de regeling is om de  erfpachters en ondernemers van blok 5 te stimuleren om te investeren in de verbetering van het winkelvastgoed. Niet alleen de vastgoedeigenaren (erfpachters) en ondernemers hebben baat bij deze verbeterslag maar ook het winkelgebied als geheel.

Van de winkelruimten in blok 5 is al een deel naar voren uitgebreid. Daardoor is een onregelmatig en rommelig winkelfront ontstaan, met onoverzichtelijke nissen en hoeken. Door ook de overige winkelruimten in dit blok naar voren uit te breiden en te voorzien van een aantrekkelijk, liefst uniforme winkelpui en luifel, die past  bij het tegenoverliggende nieuw te bouwen blok, krijgt de openbare ruimte aan weerzijden, dus ook bij blok 5 een aantrekkelijk en aaneengesloten winkelfront en in blok 5 zelf worden enkele winkelruimten vergroot.

Deze investeringen vormen een verbetering voor zowel de mogelijkheden van eigenaren als ondernemers als voor de beleving van het winkelend publiek.

De kosten van deze stimuleringsregeling, tot een maximum van € 500.000, worden gedekt uit een reservering van de gemeente Amsterdam, waartoe de gemeenteraad heeft besloten op 13 juli 2011 (beschikking 2011/2153). Daarnaast is uit het ISV-budget (beschikking 2011/2901) een bedrag beschikbaar van € 234.500.

De investeringsregeling is een regeling waarbij de overheid door middel van een subsidie bijdraagt aan een investering in een onderneming. Het gaat dan om investeringen waarvan de verwachting is dat deze zonder financiële ondersteuning niet door de ondernemer gedaan zouden worden en die een bijdrage leveren aan het ondernemerschap en de leefbaarheid in de buurt. Het primaire doel van de regeling is het stimuleren van de gewenste investeringen. Daarnaast heeft de regeling tot doel het stimuleren van ondernemerschap en de versterking van de economische structuur in een wijk.

De doelgroep bestaat uit ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf die gevestigd zijn dan wel zich tijdens de werkingsperiode gaan vestigen in het aangewezen gebied en de eigenaren van bedrijfspanden in het aangewezen gebied.

Hoofdstuk 2 ARTIKELGEWIJZE TOELICHTING

Paragraaf 1: Algemene Bepalingen

Artikel 1.1 Begripsomschrijvingen

Hierin zijn de definities opgenomen zoals die in deze nadere regels worden gehanteerd.

De definitie van subsidie is gegeven in artikel 4:21 van de Algemene wet bestuursrecht. Enkele andere specifieke termen die in deze nadere regels worden gehanteerd, zoals beschikking, subsidieplafond, subsidieverlening en subsidievaststelling zijn eveneens in die wet nader gegeven. Enkele termen die geen algemene strekking hebben zijn opgenomen in het desbetreffende onderdeel.

Artikel 1.2 Doel van de regeling

Dit artikel omschrijft het doel van de subsidieregeling.

Paragraaf 2: Werkingsgebied

Artikel 2.1 Investeringssubsidie blok 5 August Allebéplein

Dit artikel geeft het werkingsgebied en de geldigheidsperiode van de subsidieregeling aan.

Eigenaren en ondernemers die reeds in een eerder jaar de bedoelde investeringen hebben gedaan kunnen hiervoor geen subsidie meer aanvragen. Wél kunnen zij in aanmerking komen voor subsidie op de gemeenschappelijke investeringen in de luifel en/of het groene dak.

Paragraaf 3 Bepalingen betreffende de inhoud en omvang van de subsidie

Artikel 3.1 Subsidiabele investeringen

Artikel 3.1 geeft aan voor welke investeringen subsidie kan worden verleend. De regeling heeft ten doel het stimuleren van de eigenaren en ondernemers van winkelpanden in blok 5 op het August Allebéplein om gezamenlijk te investeren in het naar voren uitbreiden van de winkelruimten, opdat een aantrekkelijk uniform winkelfront ontstaat met een dak- of luifelconstructie die ook aantrekkelijk is voor de eigenaren van de bovenliggende woningen in de Postjeswegflat. Voor ondernemers die niet kunnen of willen deelnemen aan de gezamenlijke investeringen is voorzien in een beëindigingssubsidie.

Een belangrijke voorwaarde bij het verstrekken van de subsidie voor investeringen in blok 5 is dat ook de eigenaren van de woningen in de bovenliggende Postjeswegflat instemmen met de voorgenomen uitbreiding. Om de uitbreiding ook voor deze eigenaren aantrekkelijk te maken, kunnen uit de subsidie ook kosten worden gedekt voor investeringen in dak(tuin) en luifels.

De subsidie kan zowel aan een ondernemer als aan een eigenaar van een bedrijfsruimte worden verstrekt. Gezien de beperkte middelen die voor deze subsidieregeling beschikbaar zijn, zal de subsidie niet aan eigenaren met een grootschalig bezit zoals woningbouwcorporaties en pensioenfondsen worden verstrekt.

Daarbij wordt verwezen naar artikel 4.1, lid f, van de ASV Nieuw-West 2011 waarin wordt bepaald dat een subsidie kan worden geweigerd, indien er gegronde redenen bestaan om aan te nemen dat de aanvrager van subsidie ook zonder subsidietoekenning over voldoende gelden kan beschikken om de kosten van de activiteit te dekken.

Artikel 3.2 Hoogte van de subsidie

De hoogte van de te verlenen subsidie wordt bepaald op basis van door de aanvrager verstrekte gegevens en offertes, en definitief vastgesteld op basis van de daadwerkelijk gemaakte kosten. Indien de ondernemer de bouwkundige verbeteringen in eigen beheer uitvoert en dus niet door een aannemingsbedrijf laat uitvoeren, wordt de hoogte van de subsidie bepaald op basis van de materiaalkosten. De ondernemer dient dit van te voren tijdig schriftelijk te melden zodat daarmee later bij de berekening van de subsidie en het vaststellen van de uitgevoerde werkzaamheden rekening kan worden gehouden.

Het naar voren uitbreiden van de winkelruimtes, het vervangen van de winkelpuien, het plaatsen van uniforme reclame-uitingen vormen verbeteringen voor de leefbaarheid en veiligheid in het winkelgebied. Deze investeringen kunnen daarmee worden aangemerkt als investeringen in het gemeenschappelijk belang. Hetzelfde kan worden gesteld voor de realisatie van groene daken en luifels, waarmee met name de bewoners en eigenaren van de bovenliggende Postjeswegflat gebaat zijn. Deze kosten worden, gelet op het gemeenschappelijke belang voor maximaal 100% gesubsidieerd, tot een maximum van € 50.000 per bedrijfsruimte.

Daarnaast zullen kosten worden gemaakt om de bedrijfsruimten intern af te werken. Bij deze investeringen ligt het grootste belang evenwel bij de eigenaar of ondernemer. Deze kosten worden voor maximaal 50% gesubsidieerd, tot een maximum van € 40.000 per bedrijfsruimte.

Artikel 3.3 Algemene weigeringsgronden

In dit artikel zijn de algemene weigeringsgronden opgesomd op basis waarvan een subsidieaanvraag kan worden afgewezen. Indien de aanvraag valt onder een van de van toepassing zijnde weigeringsgronden wordt de subsidie niet toegekend. Uitgangspunt bij het verstrekken van de subsidie is dat álle winkelpuien naar voren worden uitgebreid; anders ontstaat alsnog een onderbroken winkelfront. De subsidie zal dus niet worden verstrekt als één of meerdere eigenaren of ondernemers hun medewerking weigeren.

Van investeringen kleiner dan € 4.000,- wordt verondersteld dat deze zonder steun gerealiseerd moeten kunnen worden. De bepaling in lid f is opgenomen in verband met de Europese voorschriften. In verband daarmee wordt de subsidie geweigerd indien de aanvrager daardoor over drie belastingjaren meer dan € 200.000 de minimis steun zou ontvangen. De subsidie-ontvanger wordt er in de beschikking expliciet van op de hoogte gesteld dat de subsidie wordt aangemerkt als de minimis steun.

Paragraaf 4: Procedure

Artikel 4.1 Subsidieaanvraag

De uitvoering van deze subsidieregeling ligt in handen van het dagelijks bestuur van stadsdeel Nieuw-West. De subsidieverlening wordt mede gebaseerd op informatie over de kredietwaardigheid en de levensvatbaarheid van de aanvrager. Dit artikel biedt de mogelijkheid, bij twijfel omtrent kredietwaardigheid en/of levensvatbaarheid, bij een derde advies in te winnen. Bij het beoordelen van de kredietwaardigheid en levensvatbaarheid zal rekening worden gehouden met de bedrijfsresultaten in het verleden, en zullen ook de resultaten in de toekomst moeten worden begroot. De exploitatie- en financieringsmogelijkheden van de aanvrager zullen worden getoetst.

Paragraaf 5: Verplichtingen van de ontvanger van de subsidie

Artikel 5.1 Subsidieverplichtingen

Dit artikel is bedoeld om oneigenlijk gebruik van de subsidieregeling te voorkomen. Daarom mag de eigenaar die subsidie ontvangt het onroerend goed waaraan bouwkundige voorzieningen zijn getroffen niet vervreemden binnen vijf jaren na vaststelling van de subsidie. De ondernemer die subsidie ontvangt mag zijn bedrijfsactiviteiten niet binnen drie jaar staken. De subsidieontvanger zal daarom ook de meldingsplicht moeten naleven.

Artikel 5.2 Terugvordering

Indien sprake is van de in dit artikel genoemde overtredingen zal de subsidievaststelling ten nadele van de subsidieontvanger worden gewijzigd conform de schaal als omschreven in dit artikel.

Artikel 5.3 Gereedmelding

Na uitvoering van de gesubsidieerde investeringen verzoekt de aanvrager tot vaststelling en betaling van de subsidie. Hij meldt daartoe de uitvoering gereed bij het dagelijks bestuur en overlegt hiervoor afschriften van facturen en kwitanties die in beginsel dezelfde bedragen aangeven als de offertes waarop het bedrag van de subsidieverlening is gebaseerd. Na controle van de facturen en de eventueel opgelegde verplichtingen zal tot definitieve vaststelling en afrekening van de subsidie worden overgegaan. In het geval niet alle gesubsidieerde investeringen zijn uitgevoerd kan de subsidie worden vastgesteld aan de hand van de wel uitgevoerde investeringen. Het bedrag van de subsidievaststelling zal niet hoger zijn dan het bedrag van de subsidieverlening. Een en ander is nader vastgelegd in de ASV Nieuw-West 2011.

Paragraaf 6: Wijze van beoordelen

Artikel 6.1. Behandeling subsidieaanvragen

In dit artikel is vastgelegd dat de behandeling van de subsidieaanvragen plaatsvindt in de volgorde van ontvangst. Daarvoor is bepalend het moment waarop de subsidieaanvraag compleet, d.w.z. met de bijlagen die in het aanvraagformulier (artikel 4.1. eerste lid) worden genoemd, in het bezit is van het dagelijks bestuur.

Het subsidieplafond voor deze regeling is vastgesteld op € 700.000. In beginsel is dit bedrag voldoende om alle eigenaren en ondernemers die hiervoor in aanmerking komen subsidie te verstrekken.

Paragraaf 7: Slotbepalingen

Artikel 7.1 Hardheidsclausule

In dit artikel wordt beschreven in welke gevallen het dagelijks bestuur mag afwijken van deze nadere regels.

Artikel 7.2 Inwerkingtreding

Hier is aangegeven wanneer deze nadere regels en de aanpassingen daarvan gelden.

Artikel 7.3 Citeertitel

Dit artikel legt de naam van deze nadere regels vast waaronder deze kunnen worden aangehaald.