Overheidsorganisatie | Gemeente Ubbergen |
---|---|
Officiële naam regeling | VerordeningAnti-discriminatievoorziening 2010 Gemeente Ubbergen |
Citeertitel | Verordening Anti-discriminatievoorziening Gemeente Ubbergen 2010 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | maatschappelijke zorg en welzijn |
Eigen onderwerp |
geen
artikel 1 Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
15-02-2010 | nvt | 28-01-2010 De Rozet, 11-2-2010 | nieuwe regeling |
Wet: de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
Besluit: het Besluit gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
De antidiscriminatievoorziening: antidiscriminatievoorziening als bedoeld in artikel 1 van de Wet gemeentelijke antidiscriminatievoorzieningen.
Klacht: klacht bedoeld in artikel 2, eerste lid, onder a, van de wet.
Klachtbehandelaar: klachtbehandelaar als bedoeld in artikel 1 van het besluit.
Klager: Klager als bedoeld in artikel 1 van het besluit.
Ingezetene: ingezetene als bedoeld in artikel 2 van de Gemeentewet.
Het college van burgemeester en wethouders biedt de ingezetenen toegang tot een antidiscriminatievoorziening.
Bij de inrichting van de antidiscriminatievoorziening worden in ieder geval de deskundigheid van klachtbehandelaars en de toegankelijkheid van de voorziening gewaarborgd.
De antidiscriminatievoorziening draagt er zorg voor dat de klachtbehandelaars voldoen aan de voor klachtenbehandeling vereiste deskundigheid en biedt de klachtbehandelaars de mogelijkheid hun deskundigheid te onderhouden en verder te ontwikkelen.
De klager heeft in ieder geval de mogelijkheid om een klacht te melden:
Per post;
Per e-mail;
Telefonisch;
Op een door de gemeente beschikbaar gestelde locatie als bedoeld in artikel 5 van deze verordening.
Het protocol voor de behandeling van klachten als bedoeld in artikel 6 van het besluit regelt in ieder geval:
De afdoeningstermijn van klachten;
De wijze van afdoening van klachten;
De registratie van klachten.
1. Ingezetenen worden in de gelegenheid gesteld een klacht in hun directe leefomgeving te melden.
2. Klager kan zich wenden tot de front-office van de gemeente.
3. Het college draagt zorg voor de deskundigheid van de medewerkers die deze meldingen op adequate manier opnemen en doorverwijzen.
4. Klager wordt door de medewerkers doorgeleid naar de antidiscriminatievoorziening.
Deze verordening wordt toegepast vanaf de datum van vaststelling van de verordening en treedt in werking op 15 februari 2010.
Deze verordening kan aangehaald worden als: Verordening antidiscriminatievoorziening gemeente Ubbergen 2010.