Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Vlist

Stimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Vlist
Officiële naam regelingStimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist
CiteertitelStimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-10-201301-03-201301-01-2015Nieuwe regeling

17-09-2013

Interne mededeling, 17-10-2013

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Stimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist

Burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist;

Om de digitalisering op het gebied van dienstverlening en bedrijfsvoering organisatiebreed te bevorderen, dienen de medewerkers gestimuleerd te worden in het gebruik van digitale middelen en het ontwikkelen van de daarvoor benodigde digitale vaardigheden. Dit gebeurt middels een bijdrage voor de aanschaf van een iPad.

Deze regeling voorziet in een aantal voorwaarden waaraan voldaan dient te worden om voor de vergoeding in aanmerking te komen. De volgende punten zijn van toepassing:

Besluiten:

Vast te stellen:

Stimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist

Artikel 1 - elke medewerker in vaste dienst kan gebruik maken van de regeling

Iedere ambtenaar met vast dienstverband binnen de gemeente Vlist kan aanspraak maken op de regeling. Medewerkers in tijdelijk dienstverband met uitzicht op vast dienstverband kunnen, na accorderen van de directie, ook gebruik maken van de regeling. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen full- en parttimers. De regeling geldt expliciet niet voor college- en raadsleden, BABS’en, vakantiekrachten, commissieleden of medewerkers aan wie eerder gemeentewege een iPad is verstrekt.

Artikel 2 - de regeling is eenmalig van 1 maart 2013 tot en met 31 december 2014

De regeling is een eenmalige actie om het gebruik te stimuleren van iPads. Het is géén open einde regeling. Verder kan elke medewerker maar éénmaal in deze periode met de regeling meedoen. De terugwerking van de regeling is gesteld op 1 maart 2013, waarbij de medewerker nog in dienst moet zijn ten tijde van de aanspraak op de regeling.

Artikel 3 - de medewerker koopt zelf een iPad

De medewerker is zelf eigenaar van de iPad. Bij schade, diefstal of disfunctioneren van de iPad is de medewerker zelf verantwoordelijk om daar wel of geen actie op te ondernemen. In het verlengde hiervan is verzekeren van de iPad ook een eigen keus.

Artikel 4 - de medewerker gebruikt zo ver mogelijk de iPad zakelijk

Verwacht wordt dat de iPad wordt gebruikt in het dagelijks werk. Voor elke medewerker liggen de mogelijkheden hiervoor anders. Evident is het gebruik van de zakelijke mail en agenda op de tablet en het raadplegen van vergaderstukken

Artikel 5 - de medewerker krijgt via de loonstrook maximaal € 475,00 van de aanschafprijs vergoed

De medewerker kiest zelf de iPad versie die bij hem past. Via de loonstrook wordt maximaal € 475,00 vergoed. De vergoeding is niet hoger dan de kosten van de aanschaf van een iPad. De bijdrage wordt betaalbaar gesteld na het indienen van een door de algemeen directeur geaccordeerd en volledig ingevuld aanvraagformulier, voorzien van een kopie van de aankoopnota. Geen vergoeding wordt gegeven voor accessoires.

Artikel 6 - de medewerker heeft eenmalig recht op een Apple gift card van maximaal € 25,00 voor de aanschaf van zakelijke apps

Ter bevordering van het zakelijk gebruik heeft elke deelnemer recht op een vergoeding van maximaal € 25,00, om zakelijke apps aan te schaffen. De Apple gift card wordt verstrekt na overleg met de teamleider over de aan te schaffen app(s).

Artikel 7 - de medewerker minimaliseert papier- en printergebruik

Om een interne kostenbesparing te verwezenlijken en het gebruik te optimaliseren dient het papier- en printergebruik aanzienlijk terug te lopen.

Artikel 8 - vanuit de organisatie of ICT K5 wordt geen ondersteuning voor gebruik gegeven.

Het gebruik wordt niet ondersteund door ICT K5. Bij problemen in het gebruik dient zelf gezocht te worden naar een oplossing.

Artikel 9 - terugbetalingsregeling

Indien de medewerker binnen één jaar na de datum op het ondertekende aanvraagformulier het dienstverband met de gemeente Vlist (dan wel heringedeelde gemeente) verbreekt, anders dan vanwege pensionering, wordt een bedrag van 50% van de verstrekte bijdrage op hem/haar verhaald.

Artikel 10 - Onvoorziene gevallen

In gevallen waarin deze regeling niet naar billijkheid voorziet beslist de directie.

Bij onduidelijkheden of interpretatieverschillen doet de directie uitspraak.

Ondertekening

Vlist, 17 september 2013

Burgemeester en Wethouders van Vlist,

de loco-secretaris, de burgemeester,

R.H. van Eijsden A.Z. Evenhuis-Meppelink