Overheidsorganisatie | Gemeente Vlist |
---|---|
Officiële naam regeling | Stimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist |
Citeertitel | Stimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | personeel en organisatie |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
25-10-2013 | 01-03-2013 | 01-01-2015 | Nieuwe regeling | 17-09-2013 Interne mededeling, 17-10-2013 | Onbekend |
Burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist;
Om de digitalisering op het gebied van dienstverlening en bedrijfsvoering organisatiebreed te bevorderen, dienen de medewerkers gestimuleerd te worden in het gebruik van digitale middelen en het ontwikkelen van de daarvoor benodigde digitale vaardigheden. Dit gebeurt middels een bijdrage voor de aanschaf van een iPad.
Deze regeling voorziet in een aantal voorwaarden waaraan voldaan dient te worden om voor de vergoeding in aanmerking te komen. De volgende punten zijn van toepassing:
Besluiten:
Vast te stellen:
Stimuleringsregeling aanschaf iPad gemeente Vlist
Iedere ambtenaar met vast dienstverband binnen de gemeente Vlist kan aanspraak maken op de regeling. Medewerkers in tijdelijk dienstverband met uitzicht op vast dienstverband kunnen, na accorderen van de directie, ook gebruik maken van de regeling. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen full- en parttimers. De regeling geldt expliciet niet voor college- en raadsleden, BABS’en, vakantiekrachten, commissieleden of medewerkers aan wie eerder gemeentewege een iPad is verstrekt.
De regeling is een eenmalige actie om het gebruik te stimuleren van iPads. Het is géén open einde regeling. Verder kan elke medewerker maar éénmaal in deze periode met de regeling meedoen. De terugwerking van de regeling is gesteld op 1 maart 2013, waarbij de medewerker nog in dienst moet zijn ten tijde van de aanspraak op de regeling.
De medewerker is zelf eigenaar van de iPad. Bij schade, diefstal of disfunctioneren van de iPad is de medewerker zelf verantwoordelijk om daar wel of geen actie op te ondernemen. In het verlengde hiervan is verzekeren van de iPad ook een eigen keus.
Verwacht wordt dat de iPad wordt gebruikt in het dagelijks werk. Voor elke medewerker liggen de mogelijkheden hiervoor anders. Evident is het gebruik van de zakelijke mail en agenda op de tablet en het raadplegen van vergaderstukken
De medewerker kiest zelf de iPad versie die bij hem past. Via de loonstrook wordt maximaal € 475,00 vergoed. De vergoeding is niet hoger dan de kosten van de aanschaf van een iPad. De bijdrage wordt betaalbaar gesteld na het indienen van een door de algemeen directeur geaccordeerd en volledig ingevuld aanvraagformulier, voorzien van een kopie van de aankoopnota. Geen vergoeding wordt gegeven voor accessoires.
Ter bevordering van het zakelijk gebruik heeft elke deelnemer recht op een vergoeding van maximaal € 25,00, om zakelijke apps aan te schaffen. De Apple gift card wordt verstrekt na overleg met de teamleider over de aan te schaffen app(s).
Om een interne kostenbesparing te verwezenlijken en het gebruik te optimaliseren dient het papier- en printergebruik aanzienlijk terug te lopen.
Het gebruik wordt niet ondersteund door ICT K5. Bij problemen in het gebruik dient zelf gezocht te worden naar een oplossing.
Indien de medewerker binnen één jaar na de datum op het ondertekende aanvraagformulier het dienstverband met de gemeente Vlist (dan wel heringedeelde gemeente) verbreekt, anders dan vanwege pensionering, wordt een bedrag van 50% van de verstrekte bijdrage op hem/haar verhaald.
In gevallen waarin deze regeling niet naar billijkheid voorziet beslist de directie.
Bij onduidelijkheden of interpretatieverschillen doet de directie uitspraak.
Vlist, 17 september 2013
Burgemeester en Wethouders van Vlist,
de loco-secretaris, de burgemeester,
R.H. van Eijsden A.Z. Evenhuis-Meppelink