Overheidsorganisatie | Deelgemeente Amsterdam - Zuid |
---|---|
Officiële naam regeling | Subsidieregeling Beveiliging instellingen periodiek |
Citeertitel | Subsidieregeling Beveiliging instellingen periodiek |
Vastgesteld door | gedelegeerde functionaris |
Onderwerp | |
Eigen onderwerp | Openbare orde en veiligheid |
Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:
Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: Stadsdeelkrant Zuid, jaargang 4, nummer 12, 13 juni 2013
Onbekend.
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
14-06-2013 | 01-10-2016 | nieuwe regeling | 28-05-2013 Stadsdeelkrant Zuid, jaargang 4, nummer 12, 13 juni 2013 | - |
In deze subsidieregeling wordt verstaan onder:
dagelijks bestuur (DB): het dagelijks bestuur van Stadsdeel Zuid;
extra veiligheidsmaatregelen: maatregelen die getroffen moeten worden om te voorkomen dat bovenstaande onveilige situaties zich voordoen;
gekwalificeerd beveiligingspersoneel: personeel dat voldoet aan de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus (Wpbr);
onveilige situaties: structurele bedreigingen door derden zoals antisemitische dreiging.
Deze subsidieregeling is van toepassing op het beleidsterreinen openbare orde en veiligheid. De doelen van deze subsidieregeling zijn:
1. Instellingen die te maken hebben met onveilige situaties in aanmerking laten komen voor extra veiligheidsmaatregelen.
2. Er aan bijdragen dat kinderen onder andere veilig onderwijs kunnen volgen en dat ouders niet meer financieel verantwoordelijk zijn voor de extra veiligheidsmaatregelen, waardoor de ouderbijdrage moet worden verhoogd.
Het DB kan subsidie verlenen ten behoeve van van extra veiligheidsmaatregelen. De subsidie is uitsluitend ten behoeve van extra benodigde veiligheidsmaatregelen die getroffen dienen te worden bij structurele bedreigingen.
Het DB stelt voor de activiteiten die op grond van deze subsidieregeling voor subsidie in aanmerking komen, jaarlijks het subsidieplafond vast.
Het DB kan uitsluitend subsidie verstrekken aan rechts- en natuurlijke personen op het gebied van openbare orde en veiligheid.
1. Aanvragen die voor subsidie in aanmerking komen, worden door het DB gerangschikt op een prioriteitenlijst.
2. De rangschikking wordt bepaald door:
De mate waarin aanvragen voldoen aan het doel en de subsidiecriteria van deze regeling.
De mate waarin wordt aangesloten bij de perspectiefnota 2011-2014, de begroting en het actiejaarplan veiligheid 2012.
De mate waarin de aanvraag aansluit bij het doel van de regeling.
De mate waarin waarborgen worden geschapen voor continuïteit en kwaliteit van de activiteiten zoals personeel en materiaal.
De mate waarin de subsidie bijdraagt aan het niet verhogen van de ouderbijdragen.
Naast de verplichtingen op grond van artikel 10 en 11 van de ASA 2012, zijn aan de subsidie de volgende verplichtingen verbonden:
1. Indien beveiligers (deels) gesubsidieerd door het stadsdeel worden ingezet dient dit gekwalificeerd beveiligingspersoneel te zijn.
2. De activiteiten hebben geen overlap met centraal stedelijk aanbod.
3. Het DB kan de subsidieontvanger verplichten tot het vaststellen van een stagebeleid.
1. Deze subsidieregeling treedt in werking op 1 januari 2014.
2. Op het ogenblik van inwerkingtreding van deze regeling, komt te vervallen de subsidieregeling Beveiliging Instellingen zoals vastgesteld op 12 juli 2011.
Deze regeling wordt aangehaald als Subsidieregeling Beveiliging instellingen periodiek.