Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Deelgemeente Amsterdam - Zuid

Subsidieregeling Zorg voor Zuid

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieDeelgemeente Amsterdam - Zuid
Officiële naam regelingSubsidieregeling Zorg voor Zuid
CiteertitelSubsidieregeling Zorg voor Zuid
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerp
Eigen onderwerpMaatschappelijke zorg, ondersteuning en welzijn

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:

Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: Stadsdeelkrant Zuid, jaargang 4, nummer 12, 13 juni 2013

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend.

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-06-201301-10-2016nieuwe regeling

28-05-2013

Stadsdeelkrant Zuid, jaargang 4, nummer 12, 13 juni 2013

-

Tekst van de regeling

Verordening

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1. Begripsomschrijvingen
  • In deze subsidieregeling wordt verstaan onder:

  • a. aantoonbare ervaring: dat de aanbieder kan (laten) aantonen eerder deze activiteiten, diensten te hebben geleverd;

  • b. activerende dagbesteding: Sommige Amsterdammers hebben moeite hun dag te structureren. Dit staat participatie en sociale contacten in de weg. Zij hebben iets extra's nodig om hen in staat te stellen of aan te moedigen op een actieve, gezonde manier hun dag vorm te geven en eenzaamheid en sociaal isolement te voorkomen. De activiteit buurtkamer is een voorbeeld van een activerende dagbesteding;

  • c. AWBZ: Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten: plan waarin op hoofdlijnen is beschreven welke activiteiten nodig zijn voor de beantwoording van ondersteunings- en begeleidingsvragen, voor welke cliënten, dan wel cliëntgroepen en in welke omvang;

  • d. buurtkamer: kleinschalige en veilige activiteit, bij voorkeur binnen het buurtbereik van een cliënt, waar een laagdrempelige vorm van ondersteuning en begeleiding plaatsvindt en informatie- en ontmoetingsactiviteiten worden georganiseerd, met als doel de eigen kracht en zelfredzaamheid van de cliënten te stimuleren;

  • e. cliënten met lichte psychiatrische problematiek/licht verstandelijke beperking: extramurale cliënten vanaf 24 jaar, individueel dan wel als groep, met lichte psychiatrische problematiek dan wel met een lichte verstandelijke beperking, zorgmijders daarbij inbegrepen;

  • f. dagbesteding ouderen ter voorkoming van sociaal isolement: activiteitendie zich richten op het vergroten van de zelfredzaamheid en het vergroten en/of behouden van het sociaal netwerk van ouderen;

  • g. dagbesteding psychiatrische problematiek en licht verstandelijk beperkten: dit kan zijn het uitvoeren van vrijwilligerswerk of het deelnemen aan (door vrijwilligers opgezette) activiteiten in welzijn- en sportaccommodaties, in buurtkamers en in de huizen van de wijk;

  • h. dagelijks bestuur (DB): het dagelijks bestuur van Stadsdeel Zuid;

  • i. deskundigheidsbevordering: het aanleren van specifieke kennis voor de omgang met mensen met lichte psychiatrische problematiek en licht verstandelijke beperking door formele en informele zorgers, zowel verbonden als niet verbonden aan een instelling;

  • j. doelgroepen: 1. volwassenen met psychiatrische problematiek, 2. ouderen, waarbij de volgende groepen worden onderscheiden: 65-plussers, 75-plussers, 3. mensen met een licht verstandelijke beperking, 4. mensen met meervoudige problematiek;

  • k. emotionele eenzaamheid: Er is sprake van emotionele eenzaamheid als iemand een sterk gemis ervaart van een intieme relatie, een emotioneel hechte band met een partner of vriend(in);

  • l. formele zorg: zorg geboden door professionals;

  • m. huiskamer: synoniem voor buurtkamer;

  • n. huizen van de wijk: vijf locaties, één in iedere wijk, waar zorg- en welzijnsactiviteiten zoveel mogelijk geclusterd plaatsvinden, waarvan bewonersgroepen gratis of tegen een klein bedrag gebruik kunnen maken en waar groepen bewoners elkaar ontmoeten;

  • o. informele ondersteuningsdiensten: leveren maatwerkdiensten (collectief of individueel) op het gebied van informele zorg in de breedste zin van het woord, zoals (tijdelijke) ondersteuning in het huishouden, thuisadministratie, huisbezoeken aan kwetsbare bewoners, hulp bij klussen en vervoer;

  • p. informele respijtzorg: de tijdelijke overname van (zorg)taken van mantelzorgers, waarmee de mantelzorgers tijdelijk worden ontlast;

  • q. informele zorg: zorg geboden door mantelzorgers en (zorg)vrijwilligers;

  • r. jongvolwassenen met een lichte psychiatrische problematiek of een licht verstandelijke beperking: cliënten van 24 tot 30 jaar, die kort geleden gebruik maakten van Jeugdzorg en dat nu vanwege hun leeftijd niet meer kunnen;

  • s. lichte verstandelijke beperking: de term licht verstandelijke beperking is een verzamelterm, voor verschillende vormen van lichte beperking van de verstandelijke vermogens al dan niet samengaand met gedragsproblematiek. De meeste van deze bewoners wonen zelfstandig, ondanks het feit dat veel LVB'ers een beperkte zelfredzaamheid hebben;

  • t. lotgenotencontact mantelzorgers: bijeenkomsten waar mantelzorgers bij elkaar komen om informatie te krijgen, hun verhaal kwijt kunnen en specifieke dilemma's met elkaar kunnen bespreken;

  • u. maatje: Een vrijwillige begeleider waarbij sprake is van een langdurig 1-op-1 contact tussen een kwetsbare bewoner en de vrijwillige begeleider(maatje). De ondersteuning is veelal gericht op het tegengaan van sociaal isolement, het versterken van de regie op het eigen leven, het verkrijgen van een sociaal netwerk, het begeleiden van contacten met professionele instanties en/of het stimuleren van financiële zelfredzaamheid;

  • v. mantelzorger: iemand die langdurig en/of intensief zorg verleend aan een hulpbehoevende in zijn of haar naaste omgeving;

  • w. mantelzorgadviestraject: een reeks van gemiddeld 3 adviesgesprekken door een mantelzorgondersteuner met een mantelzorger van gemiddeld twee uur per gesprek;

  • x. sociaal isolement: er is sprake van sociaal isolement als er sprake is van een onaanvaardbare of ongewenste discrepantie tussen de kwaliteit en de omvang van het sociale netwerk en datgene wat het individu voor zichzelf noodzakelijk acht voor een goed sociaal functioneren;

  • y. sociale eenzaamheid: er is sprake van sociale eenzaamheid als iemand betekenisvolle relaties met een bredere groep mensen zoals kennissen, collega's, buurtgenoten of mensen met dezelfde belangstelling mist. Een intieme partnerrelatie kan sociale eenzaamheid niet altijd opheffen;

  • z. teams Samen DOEN: aanpak meervoudige problematiek in de buurt;

  • aa. toeleiding: het maken van afspraken met alle spelers op het veld (formeel en informeel) over het signaleren, stimuleren, werven, doorgeleiden en een warme overdracht naar activerende dagbesteding;

  • bb. Uitvoeringsbesluit Zorg voor Zuid: besluit zoals vastgesteld op 30 januari 2013 door de Stadsdeelraad Zuid;

  • cc. vrijwilliger: is een persoon die vrijwilligerswerk verricht;

  • dd. vrijwilligersinitiatief: een initiatief dat door vrijwilligers wordt verricht en geen winstoogmerk heeft;

  • ee. vrijwilligersorganisatie: een privaatrechtelijke rechtspersoon met volledige rechtsbevoegdheid, die zonder winstoogmerk vrijwilligersinitiatieven uitvoert of laat uitvoeren;

  • ff. vrijwilligerspoule: groep vrijwilligers die incidenteel vrijwilligerswerk willen doen;

  • gg. vrijwilligerssteunpunt: plaats waar deskundige ondersteuning aan vrijwilligers wordt gegeven;

  • hh. vrijwilligerswerk: werk dat in enig georganiseerd verband, onverplicht en onbetaald wordt verricht ten behoeve van anderen of de samenleving;

  • ii. waakvlamcontact: een lichte vorm van begeleiding (meestal maatwerk), ter voorkoming van afglijden en/of van zwaardere problematiek en dure zorg;

  • jj. Wmo: Wet maatschappelijke ondersteuning;

  • kk. zorgmijders: cliënten die niet zelf de noodzaak zien om hulp te vragen of die niet in staat zijn om zelf hulp te vragen, terwijl er wel sprake is van problematiek.

Artikel 2. Doel subsidieregeling
  • Deze subsidieregeling is van toepassing op de beleidsterreinen zorg, maatschappelijke dienstverlening en sociale voorzieningen en diversiteit en burgerschap. Het doel van deze subsidieregeling is dat bewoners van Stadsdeel Zuid en specifiek (kwetsbare) bewoners met een fysieke of mentale beperking zo lang mogelijk:

  • 1. Regie kunnen houden op hun eigen leven

  • 2. Zelfstandig kunnen blijven functioneren

Artikel 3. Subsidiabele activiteiten

Artikel 3.1 Aangenaam Ouder Worden
  • Activiteit: voorlichting en ondersteuning

  • 1. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van de cursus Aangenaam Ouder Worden die zich richt op vroegtijdige ondersteuning van ouderdomsgerelateerde problematiek.

  • 2. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van Cursus Valpreventie die zich richt op het

    • a.

      voorkomen en tegengaan van valincidenten van ouderen in en om de woning, waarmee

    • b.

      de zelfredzaamheid van ouderen wordt vergroot.

    Activiteit: dagbesteding ouderen

  • 1. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van dagbesteding ter voorkoming van sociaal isolement.

  • 2. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van huiskamers of buurtkamers voor ouderen met een ondersteuningsbehoefte.

  • Activiteit: eten

  • Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van Samen koken Samen eten activiteiten in ondermeer de Huizen van de Wijk.

Artikel 3.2 Informele ondersteuners in de zorg
  • Activiteit: opzet vrijwilligersorganisaties voor onderlinge ondersteuning

  • Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van het opzetten van vrijwilligersorganisaties voor tijdelijke ondersteuning op het terrein van zorg en welzijn. Het betreft hier organisaties van bewoners die elkaar onderling steun verlenen op het gebied van zorg en welzijn en/of gezamenlijk zorg- en welzijnsdiensten inkopen en/of afspraken maken met aanbieders van diensten ten behoeve van de dienstverlening aan de bewoners die onderdeel uitmaken van de vrijwilligersorganisatie.

  • Activiteit: ondersteuning mantelzorgers

  • 1. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van ondersteuning aan mantelzorgers.

  • 2. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van mantelzorgadviestrajecten.

  • 3. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van deskundigheidsbevordering van mantelzorgers van dementerenden.

  • 4. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van lotgenotencontact voor mantelzorgers.

Artikel 3.3 Woonservicewijken
  • Activiteit:  24-uurszorg in het stadsdeel

  • Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van (on)planbare 24-uurszorg die bewoners de mogelijkheid biedt om zelfstandig te blijven wonen ondanks toenemende zorgbehoefte waardoor (tijdelijke) verhuizing naar een intramurale setting kan worden uitgesteld of vermeden. Het gaat om vernieuwende projecten die door middel van bestaand zorg- en welzijnsaanbod of opvangmogelijkheden 24-uurs begeleiding/zorg bieden.

Artikel 3.4 Psychiatrische problematiek en licht verstandelijk beperkten
  • Activiteit: activerende dagbesteding

  • 1. Het dagelijks bestuur kan subsidie verlenen ten behoeve van activiteiten gericht op zinvolle dagbesteding van kwetsbare groepen of het versterking van sociaal netwerk voor cliënten met lichte psychiatrische problematiek en/of voor cliënten met een licht verstandelijke beperking.

  • 2. Het dagelijks bestuur kan activiteiten subsidiëren op het gebied van toeleiding van (jong)volwassen met een licht verstandelijke beperking en van volwassenen met een licht verstandelijke problematiek naar activerende dagbesteding. Het kan daarbij ook gaan om zorgmijders.

  • 3. Het dagelijks bestuur kan activiteiten subsidiëren op het gebied van waakvlamcontact.

  • 4. Het dagelijks bestuur kan activiteiten subsidiëren op het gebied van deskundigheidsbevordering.

  • 5. Het dagelijks bestuur kan activiteiten subsidiëren op het gebied van maatjes.

Hoofdstuk 2 Subsidieplafond

Artikel 4. Subsidieplafond

Het DB stelt voor de activiteiten die op grond van deze subsidieregeling voor subsidie in aanmerking komen, jaarlijks het subsidieplafond vast.

Artikel 5. Verdeelsleutel subsidieplafond

Het DB verdeelt de subsidie op basis van de criteria zoals omschreven in artikel 6 en 8 en op basis van de prijs.

Hoofdstuk 3 Verlening en weigering van de subsidie

Artikel 6. Verlening van de subsidie
  • 1. Aanvragen die voor subsidie in aanmerking komen, worden door het DB gerangschikt op een prioriteitenlijst.

  • 2. De rangschikking wordt bepaald door:

    • a.

      De mate waarin deze voldoen aan het doel van de regeling.

    • b.

      De mate waarin deze voldoen aan de subsidiecriteria.

    • c.

      De verhouding tussen de prijs en de kwaliteit.

    • d.

      De aansluiting bij de ‘Uitvoeringsbesluit Zorg voor Zuid'.

    • e.

      De mate waarin naar de mening van het DB kan worden voldaan aan de verplichtingen gesteld onder hoofdstuk 4.

Artikel 6.1 Aangenaam Ouder Worden
  • Activiteit: voorlichting en ondersteuning

  • 1. De aanbieder toont aan hoe de cursus Aangenaam Ouder Worden voldoet aan vroegtijdige ondersteuning bij ouderdomsgerelateerde problematiek. Het leren omgaan met verlies (emotionele eenzaamheid), het krijgen van inzicht in financiën, geheugentraining, het leren wonen met beperkingen en valpreventie maken onderdeel uit van het cursusaanbod.

  • 2. De aanbieder moet aantonen dat in deze cursussen gebruik wordt gemaakt van bewezen effectieve interventies, zoals beschreven in de literatuur over succesvol ouder worden en de kunst van het ouder worden of valpreventie.

  • Activiteit: dagbesteding ouderen

  • 1. De aanbieder maakt duidelijk hoe deze activiteit gericht is op het vergroten van de zelfredzaamheid en/of het sociale netwerk van ouderen van 75 jaar en ouder.

  • 2. De aanbieder toont aan hoe binnen deze activiteit gebruik wordt gemaakt van de eigen kracht van de deelnemers, dit komt o.a. tot uiting in de bijdrage die deelnemers hebben aan de activiteit.

  • 3. De aanbieder laat zien dat hij binnen deze activiteit samen werkt met zorgverleners en dat het verlenen van (thuis)zorg tijdens de dagbesteding een optie is indien dit voor deelnemer(s) gewenst is.

  • 4. De aanbieder toont aan dat bewegingsaanbod een onderdeel uit maakt van het activiteitenaanbod.

  • Activiteit: samen koken samen eten

  • 1. De aanbieder maakt duidelijk hoe deze activiteit gericht is op het vergroten van de zelfredzaamheid en/of het sociale netwerk.

  • 2. De aanbieder toont aan hoe bij eventuele inzet van professionele ondersteuning deze inzet bijdraagt aan het activeren, vergroten en borgen van het sociale netwerk van de deelnemers.

  • 3. De aanbieder toont aan hoe binnen deze activiteit gebruik wordt gemaakt van de eigen kracht van de deelnemers, dit komt o.a. tot uiting in de bijdrage die deelnemers hebben aan de activiteit.

  • 4. De aanbieder toont aan, in het geval dat deze activiteit plaats vindt in de Huizen van de Wijk, hoe de samenwerking met de andere partijen die in de Huizen van de Wijk actief zijn vorm krijgt.

Artikel 6.2  Informele ondersteuners in de zorg
  • Activiteit: opzet vrijwilligersorganisaties voor onderlinge ondersteuning

  • De aanbieder toont aan dat de begeleiding zich richt op het zelfstandig laten functioneren van de vrijwilligersorganisatie en de begeleiding niet langer dan een  jaar plaatsvindt.

  • Activiteit: ondersteuning mantelzorgers

  • 1. Ondersteuning van mantelzorgers

    • a.

      De aanbieder van begeleidingstrajecten laat zien dat de activiteit voldoet aan de beschrijving in het Uitvoeringsbesluit Zorg voor Zuid;

    • b.

      De aanbieder van deze activiteit toont aan dat deze bestaat uit een begeleidingtraject voor mantelzorgers;

    • c.

      De aanbieder toont aan dat deze activiteit geen onderdeel uit maakt van de reguliere activiteiten van de dagbesteding;

    • d.

      De aanbieder toont aan dat deze activiteit zich richt op mantelzorgers van cliënten van de dagactiviteit;

    • e.

      De aanbieder toont aan dat binnen de activiteit nadrukkelijk gebruik wordt gemaakt van en wordt samengewerkt met andere (door het stadsdeel gesubsidieerde) ondersteuningsmogelijkheden voor mantelzorgers.

  • 2. Mantelzorgadviestrajecten

    • a.

      De aanbieder toont aan dat de Mantelzorgadviestrajecten uitsluitend worden uitgevoerd door mantelzorgadviseurs met aantoonbare expertise;

    • b.

      De aanbieder laat zien hoe het adviestraject voorziet in:

      i. brede inventarisatie van de mantelzorgsituatie;

      ii. advies op maat en ondersteuning in de uitvoering van het advies;

      iii. hulp bij netwerkopbouw voor overname van mantelzorgtaken;

      iv. ondersteuning bij aanvragen van een indicatie voor professionele respijtzorg;

      v. ondersteuning bij het onderzoeken van vrijwillige respijtzorg mogelijkheden.

    • c.

      De aanbieder toont aan dat de adviestrajecten een aanvulling zijn op de informatiefunctie van het Sociaal Loket;

    • d.

      De aanbieder toont aan dat er geen overlap is met stedelijke gesubsidieerde activiteiten voor mantelzorgers.

  • 3. Deskundigheidsbevordering van mantelzorgers van dementerenden

    • De aanbieder toont aan dat de activiteit voldoet aan de beschrijving in het Uitvoeringsbesluit Zorg voor Zuid hoofdstuk 3, paragraaf F. De educatieve ondersteuning kan zich specifiek richten op mantelzorgers van dementerenden of wordt in digitale vorm aangeboden.

  • 4. Lotgenotencontact

    • De aanbieder toont aan dat de activiteit voldoet aan de beschrijving in het Uitvoeringsbesluit Zorg voor Zuid hoofdstuk 3, paragraaf F.

Artikel 6.3 Woonservicewijken
  • Activiteit:  24-uurszorg in het stadsdeel.

  • De aanbieder laat zien hoe het project:

  • 1. zorg kan bieden op maat en meedenkt met de bewoner/mantelzorger over het gewenste ondersteuningsaanbod;

  • 2. aansluit bij bestaand Wmo- en zorgaanbod;

  • 3. de zelfredzaamheid van bewoners bevordert en sociaal isolement voorkomt;

  • 4. de veiligheid van bewoners bevordert.

Artikel 6.4 Lichte psychiatrische problematiek en licht verstandelijk beperkten:
  • 1. De aanbieder maakt duidelijk onderscheid tussen activiteiten voor bewoners met een lichte psychiatrische problematiek aan de ene kant, licht verstandelijk beperkten aan de andere kant en bewoners met een mengvorm van deze soorten problematiek.

  • 2. De aanbieder toont aan hoe zijn activiteiten verbindingen leggen en zo nodig samenwerkingsverbanden hebben met de 1ste lijn, de teams Samen DOEN, het welzijn (ontmoeting) aanbod, het participatie aanbod, het sport aanbod, Gezonde Leefstijl Interventie (netwerk ter borging van doorverwijzing en toeleiding van gezonde en sportieve activiteiten op stadsdeel niveau).

  • 3. De aanbieder toont aan hoe zijn activiteiten aansluiten bij de informele zorg.

  • 4. De aanbieder toont aan dat zijn activiteiten worden aangeboden in verschillende settings: in groepen, per huishouden en per individu.

  • 5. De aanbieder toont aan hoe zijn activiteiten de eigen regie en de zelfredzaamheid van iedere cliënt bevorderen.

  • 6. De aanbieder toont aan hoe zijn activiteiten gebruik maken van de unieke capaciteit en mogelijkheden tot meedoen van iedere cliënt, ondanks zijn of haar beperkingen.

  • 7. De aanbieder laat zien hoe en wanneer zijn activiteiten indien noodzakelijk onderscheid maken tussen individuele cliënten. De problemen van iedere cliënt niet altijd succesvol te benaderen met generieke activiteiten.

Artikel 7. Weigeringsgronden
  • In aanvulling op artikel 9, eerste lid, van de ASA 2012 weigert het DB een subsidie te verlenen als:

  • 1. de activiteiten een overlap hebben met centraal stedelijk aanbod.

  • 2. de organisatie van de activiteiten geen rekening houdt met de spreiding over de verschillende cliëntsoorten waarvoor deze regeling bedoeld is en de fysieke spreiding van het aanbod over Stadsdeel Zuid.

Hoofdstuk 4 Verplichtingen van de subsidieontvanger

Artikel 8. Aanvullende verplichtingen
  • Naast de verplichtingen op grond van artikel 10 en 11 van de ASA 2012, zijn aan de subsidie de volgende verplichtingen verbonden:

  • 1. De subsidieontvanger heeft het aanbod onder de aandacht gebracht van het Breed Sociaal Loket, Maatschappelijke Dienstverlening, thuiszorg en 1ste lijn in Stadsdeel Zuid.

  • 2. Het DB kan de subsidieontvanger verplichten tot het maken van samenwerkingsafspraken met het Breed Sociaal Loket.

  • 3. De aanvrager moet in de aanvraag duidelijk maken hoe zij met eventuele klachten van deelnemers omgaat.

  • 4. Het DB kan de subsidieontvanger verplichten tot het vaststellen van een stagebeleid.

Artikel 8.1 Aangenaam Ouder Worden
  • 1. De cursus Aangenaam Ouder Worden en de cursus valpreventie richt zich op volwassenen vanaf de pensioengerechtigde leeftijd;

  • 2. De subsidieontvanger heeft aantoonbare ervaring met het geven van cursussen aan de betreffende doelgroep;

  • 3. De aanbieder toont aan dat de cursus Aangenaam Ouder Worden en de cursus Valpreventie in groepsvorm wordt aangeboden.

  • 4. De cursus Valpreventie wordt gegeven door een terzake deskundige, zoals fysiotherapeut of ergotherapeut;

  • 5. De subsidieontvanger heeft een signalerende taak en wijst deelnemers op passend aanbod als problematiek ernstig is en het cursus aanbod hiervoor niet geschikt is;

  • 6. De subsidieontvanger is bekend met ander gesubsidieerd en niet gesubsidieerd ondersteuningsaanbod dat in het stadsdeel beschikbaar is voor de betreffende doelgroep.

Artikel 8.2 Informele ondersteuners in de zorg
  • 1. De subsidieontvanger voor het product deskundigheidsbevordering en lotgenotencontact heeft een signalerende taak en wijst deelnemers op passend aanbod als problematiek ernstig is en het cursusaanbod hiervoor niet geschikt is;

  • 2. De mantelzorgadviestrajecten vinden plaats op de locatie van het Sociaal Loket.

  • 3. De subsidieontvanger werkt nauw samen met de informatiemedewerkers van het Sociaal Loket en heeft regelmatig overleg met de coördinator van het loket;

  • 4. De subsidieontvanger waarborgt de continuïteit en kwaliteit van de mantelzorgadviestrajecten in de vorm van deskundigheidsbevordering en vervanging bij ziekte;

  • 5. De subsidieontvanger voor mantelzorgadviestrajecten heeft kennis van en ervaring met de sociale kaart van stadsdeel Zuid.

Artikel 8.3 Woonservicewijken
  • 1. De subsidieontvanger voor 24-uurszorg werkt samen met andere organisaties in het stadsdeel;

  • 2. De subsidieontvanger van 24-uurszorg zorgt ervoor dat Wmo zorg en informele zorg goed op elkaar zijn afgestemd;

  • 3. De 24-uurszorg richt zich op de Wmo-doelgroep en op de AWBZ-geïndiceerden.

Artikel 9. Overgangsbepaling
  • 1. Deze subsidieregeling treedt in werking op de dag na bekendmaking.

  • 2. Op het ogenblik van inwerkingtreding van deze regeling, komen te vervallen: subsidieregeling woonservicewijken, subsidieregeling mantelzorgondersteuning, subsidieregeling maatschappelijke steunsystemen, subsidieregeling opvang nadelige gevolgen AWBZ, subsidieregeling Zorg.

Artikel 10. Citeertitel

Deze regeling wordt aangehaald als Subsidieregeling Zorg voor Zuid.