Overheidsorganisatie | Deelgemeente Amsterdam - Zuid |
---|---|
Officiële naam regeling | Reglement Adviescommissie monumentale houtopstanden |
Citeertitel | Reglement Adviescommissie monumentale houtopstanden |
Vastgesteld door | gedelegeerde functionaris |
Onderwerp | |
Eigen onderwerp | Natuur, milieu en beheer openbare ruimte |
Wettelijke grondslag: zie Bomenverordening Amsterdam Oud-Zuid 2001, artikel 2, lid 3.
Op 4 mei 2010 is deze regeling door het dagelijks bestuur van stadsdeel Zuid bevestigd en vastgesteld.
Datum ondertekening inwerkingtredingsbesluit:
Bron bekendmaking inwerkingtredingsbesluit: Stadsdeelkrant 8 april 2008 Stadsdeel Zuid: Amsterdams stadsblad, jaargang 88, nummer 20, editie 5, 19 mei 2010
Onbekend.
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-05-2010 | 19-03-2016 | nieuwe regeling | 08-01-2002 Stadsdeelkrant 8 april 2008 Stadsdeel Zuid: Amsterdams stadsblad, jaargang 88, nummer 20, editie 5, 19 mei 2010 | - |
1. De commissie adviseert het Dagelijks Bestuur over:
a. de plaatsing van houtopstanden op de lijst van monumentale houtopstanden;
b. de beoordeling van een aanvraag om een vergunning voor het vellen van op de lijst van monumentale houtopstanden geplaatste houtopstanden;
c. de beoordeling van een subsidieaanvraag als bedoeld in de Subsidieverordening monumentale houtopstanden Amsterdam Oud Zuid 2002.
2. Indien het Dagelijks Bestuur advies vraagt, geeft het daarbij aan binnen welke termijn het advies wordt verwacht.
3. Indien een gevraagd advies niet binnen de door het Dagelijks Bestuur gestelde termijn(en), als bedoeld in lid 2, kan worden uitgebracht en uitstel niet haalbaar is, wordt de commissie geacht niet te kunnen adviseren.
1. Voor benoeming tot voorzitter of tot lid (of plaatsvervangers) komen in aanmerking groendeskundigen die niet werkzaam zijn voor het stadsdeel en of geen middellijk of onmiddellijk eigen belang hebben bij de aan de adviescommissie voorgelegde adviesvragen.
2. De commissie bestaat uit een voorzitter en twee leden (alsmede een plaatsvervangend voorzitter en twee plaatsvervangende leden) allen door het Dagelijks Bestuur benoemd.
3. In geval van ziekte of afwezigheid anderszins kan de voorzitter of een lid van de commissie worden vervangen door de plaatsvervangend voorzitter of een plaatsvervangend lid.
1. De commissie wordt door een ambtenaar, door het Dagelijks Bestuur daartoe aangewezen, als secretaris terzijde gestaan.
1. De leden van de commissie worden benoemd voor een periode van twee jaar, met de mogelijkheid van herbenoeming.
2. Een lid kan te allen tijde ontslag nemen en deelt dit schriftelijk mee aan het Dagelijks Bestuur.
3. Een lid kan tussentijds worden ontslagen door het Dagelijks Bestuur op voordracht van de commissie zelf. Dit ontslag wordt niet verleend dan nadat de betrokkene in de gelegenheid is gesteld door het Dagelijks Bestuur te worden gehoord.
4. De zittingsperiode van de commissie loopt per jaar van 1 januari tot 1 januari.
1. De commissie vergadert tenminste eenmaal per zes weken, en voorts zo dikwijls als de voorzitter dit nodig oordeelt, in de regel in het stadsdeelkantoor of in een andere locatie van het stadsdeel.
1. De secretaris bereidt na overleg met de voorzitter de agenda en de vergaderstukken voor de vergadering van de commissie voor.
2. De secretaris roept de leden namens de voorzitter schriftelijk tot de vergadering op.
3. De secretaris zendt namens de voorzitter, spoedeisende vergaderingen uitgezonderd, zoveel mogelijk ten minste tien dagen, waarin opgenomen twee weekeinden, voor een vergadering de leden een schriftelijke oproep onder vermelding van de dag, tijd, en plaats van de vergadering.
1. Ieder lid tekent voor deelnemen aan de vergadering de presentielijst.
2. Het lid dat de presentielijst niet heeft getekend, kan niet deelnemen aan enige stemming.
1. De vergadering wordt niet geopend voordat blijkens de presentielijst meer dan de helft van het aantal zitting hebbende leden aanwezig is.
2. Indien op het tijdstip waarop de vergadering zou aanvangen, blijkens de presentielijst niet het vereiste aantal leden is opgekomen, stelt de voorzitter vast, dat de vergadering niet kan worden gehouden en sluit de bijeenkomst. De voorzitter houdt hierbij rekening met onvoorziene omstandigheden.
1. De commissie beraadslaagt en beslist in vergadering over de door haar schriftelijk uit te brengen adviezen.
2. De commissie beslist bij meerderheid van stemmen over het uit te brengen advies. Indien het nodig is over een uit te brengen advies bij wijze van stemming te beslissen wordt mondeling gestemd.
3. Het advies houdt in:
a. de namen van de voorzitter, en de ter vergadering aanwezige leden, alsmede van de leden die afwezig waren;
b. een motivering;
c. een voorstel aan het Dagelijks Bestuur voor de te nemen beslissing.
4. Het advies wordt door de voorzitter en de secretaris van de commissie ondertekend.
5. Het advies wordt, onder meezending van eventueel door de commissie ontvangen adviezen van externe deskundigen, tijdig aan het Dagelijks Bestuur uitgebracht.
1. De vergaderingen van de commissie zijn niet openbaar.
2. In bijzondere gevallen kan de voorzitter van de commissie, in overeenstemming met het gevoelen van de meerderheid van de commissie, besluiten in het openbaar te vergaderen.
3. De commissie kan ambtenaren van het stadsdeel of externe deskundigen uitnodigen voor het geven van inlichtingen de vergaderingen van de commissie geheel of gedeeltelijk bij te wonen.
1. Over aangelegenheden waarin dit reglement niet voorziet, beslist de voorzitter van de commissie.
1. Dit reglement kan worden aangehaald als Reglement Adviescommissie monumentale houtopstanden.