Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Deelgemeente Amsterdam - Nieuw-West

Algemeen mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieDeelgemeente Amsterdam - Nieuw-West
Officiële naam regelingAlgemeen mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West 2012
CiteertitelAlgemeen mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West 2012
Vastgesteld doorgedelegeerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpAmbtelijke organisatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene wet bestuursrecht, artt. 10:1 t/m 10:12

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-10-201216-10-201204-01-2013Wijziging v/d registers i.v.m. wijziging en verlening van enkele mandaten, machtigingen en volmachten. Toevoegen H4 4.2.204; wijzigen H4, 4.2.51, 4.2.53, 4.2.55, 4.2.57, 4.2.59, 4.2.63, 4.2.68, 4.2.52, 4.2.69, 4.2.70, 4.2.194

25-10-2012

Officiële digitale bekendmakingen Nieuw-West d.d. 24-10-2012

2012/INT/1402
18-10-201201-05-201025-10-2012Wijziging v/d registers i.v.m. wijziging en verlening van enkele mandaten, machtigingen en volmachten. Wijzigen/toevoegen H1 1.6.1 t/m 1.6.6; wijzigen H5 5.33; toevoegen H8 8.80 t/m 8.91.

18-10-2012

Officiële digitale bekendmakingen Nieuw-West d.d. 17-10-2012

2012/INT/1260
19-07-201218-10-2012Wijziging v/d registers i.v.m. verlening/intrekking van enkele mandaten, machtigingen en volmachten. Wijzigen: 4.2.1 t/m 4.203

19-07-2012

Officiële digitale bekendmakingen Nieuw-West d.d. 18-7-2012

2012/INT/920
06-07-201219-07-2012Wijziging v/d registers i.v.m. verlening/intrekking van enkele mandaten, machtigingen en volmachten. Wijzigen: 1.6.1 t/m 1.6.3; 6.2.1 t/m 6.2.7. Toevoegen: 6.2.12 tot en met 6.2.17; 2.4.1 tot en met 2.4.14; 5.2.4 tot en met 5.2.16; 5.5.1 tot en met 5.5.10

06-07-2012

Officiële digitale bekendmakingen Nieuw-West d.d. 5-7-2012

2012/INT/774
10-05-201206-07-2012Wijziging van de register i.v.m. verlening en intrekking van enkele mandaten, machtigingen en volmachten. Intrekking 6.2.1. t/m 6.2.3 van het mandatenregister; 1.4.1 t/m 1.4.3 van het register machtigingen volmachten. Wijziging van het mandatenregister: 4

10-05-2012

Officiële digitale bekendmakingen Nieuw-West d.d. 2-5-2012

2012/INT/264
03-05-201210-05-2012nieuwe regeling

03-05-2012

Officiële digitale bekendmakingen Nieuw-West d.d. 02-5-2012

2012/INT/191

Tekst van de regeling

Algemeen mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West 2012

Artikel 1 Begripsbepalingen

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    mandaat: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan een besluit te nemen;

  • b.

    bestuursorgaan: het dagelijks bestuur, de voorzitter van het dagelijks bestuur en de stadsdeelsecretaris van stadsdeel Nieuw-West;

  • c.

    machtiging: overdracht van een bevoegdheid die noch als een besluit, noch als privaatrechtelijke handeling kan worden aangemerkt;

  • d.

    volmacht: de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan privaatrechtelijke handelingen te verrichten;

  • e.

    ondermandaat: een door een gemandateerde verleend mandaat van een aan hem gemandateerde bevoegdheid;

  • f.

    mandatenregister: het bij dit besluit behorende overzicht, waarin de mandaten, volmachten en machtigingen zijn opgenomen die behoren bij dit besluit;

  • g.

    ondertekeningsmandaat: de bevoegdheid om een door een bestuursorgaan genomen besluit namens dit bestuursorgaan te ondertekenen.

Artikel 2 Reikwijdte van het mandaat

  • 1. De functionaris die mandaat krijgt voor het uitoefenen van een bevoegdheid, is met betrekking tot die bevoegdheid tevens bevoegd tot:

    • a.

      het verrichten van alle benodigde voorbereidingshandelingen;

    • b.

      het voeren van correspondentie;

    • c.

      het verstrekken van informatie;

    • d.

      het ondertekenen van de betreffende stukken;

    • e.

      het bekendmaken van het besluit;

    • f.

      het verdagen van het te nemen besluit, dan wel het verlengen van de beslistermijn;

    • g.

      overige direct met de gemandateerde bevoegdheid samenhangende handelingen.

  • 2. De functionaris die mandaat krijgt voor het uitoefenen van een bevoegdheid, is niet gerechtigd deze uit te oefenen indien hij tevens belanghebbende is.

  • 3. De gemandateerde functionaris is niet bevoegd tot het verlenen van ondermandaat tenzij dit uitdrukkelijk is toegestaan. Indien ondermandaat wordt verleend, stelt de gemandateerde het bestuursorgaan hiervan in kennis.

  • 4. Alle bevoegdheden die gemandateerd, gevolmachtigd of gemachtigd zijn, zijn standaard gemandateerd, gevolmachtigd of gemachtigd aan de stadsdeelsecretaris.

Artikel 3 Mandatenregister

  • 1. De mandaatregeling is van toepassing op het bij dit besluit behorende mandatenregister.

  • 2. De bijzondere voorwaarden zijn van toepassing op de bevoegdheden zoals aangegeven in het mandatenregister.

Artikel 4 Grenzen aan het mandaat en afstemming

  • 1. Mandaat wordt verleend voor zover dit in overeenstemming is met vastgesteld beleid

  • 2. Ten aanzien van gemandateerde bevoegdheden die financiële gevolgen hebben, geldt dat in de lopende begroting hierin voorzien dient te zijn.

Artikel 5 Wijze van ondertekening

In (onder)mandaat genomen besluiten worden ondertekend als volgt:

a. indien het een bevoegdheid betreft die door de burgemeester is gemandateerd:

De burgemeester van Amsterdam,

Namens deze,

...................(functie (onder) gemandateerde)

(Handtekening)

.....................(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)

b. indien het een bevoegdheid betreft die door burgemeester en wethouders is gemandateerd:

Burgemeester en Wethouders van Amsterdam,

Namens dezen,

...................(functie (onder) gemandateerde)

(Handtekening)

.....................(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)

c. indien het een bevoegdheid betreft van de voorzitter van het dagelijks bestuur:

De voorzitter van het dagelijks bestuur,

Namens deze,

...................(functie (onder) gemandateerde)

(Handtekening)

.....................(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)

d. indien het een bevoegdheid betreft van het dagelijks bestuur:

Het dagelijks bestuur,

Namens dit,

...................(functie (onder) gemandateerde)

(Handtekening)

.....................(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)

e. Als gebruik wordt gemaakt van ondertekeningsmandaat, vindt ondertekening als volgt plaats:

volgens het besluit van het dagelijks bestuur van (datum)

...................(functie (onder) gemandateerde)

(Handtekening)

.....................(titel, voorletters, naam (onder) gemandateerde)

Artikel 6 Rapportage

  • 1. De gemandateerden rapporteren in ieder geval een keer per kalenderjaar aan het dagelijks bestuur of de voorzitter van het dagelijks bestuur, ieder voor zover het de eigen bevoegdheid betreft, over de wijze waarop gebruik is gemaakt van de gemandateerde bevoegdheden. Deze rapportageverplichting geldt tevens voor de ondergemandateerden.

  • 2. De rapportage geeft een overzicht van de in de betreffende periode in (onder)mandaat genomen besluiten en bevat in ieder geval:

    • a.

      de datum van het besluit;

    • b.

      het onderwerp van het besluit;

    • c.

      het besluitnummer en;

    • d.

      een omschrijving van het besluit.

Artikel 7 Slot- en overgangsbepalingen

  • 1. Deze regeling treedt in werking op de dag na die van bekendmaking.

  • 2. Het Algemeen mandaatbesluit Nieuw-West d.d. 6 juli 2010, laatstelijk gewijzigd bij besluit van 1 november 2011, wordt ingetrokken met ingang van de dag na die van bekendmaking van dit besluit.

  • 3. Deze regeling kan worden aangehaald als "Algemeen mandaatbesluit stadsdeel Nieuw-West 2012"