Overheidsorganisatie | Gemeente Slochteren |
---|---|
Officiële naam regeling | Reglement straatnaamcommissie van de gemeente Slochteren |
Citeertitel | Reglement straatnaamcommissie van de gemeente Slochteren |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | ruimtelijke ordening, verkeer en vervoer |
Eigen onderwerp |
Regeling vervangt Reglement van de Culturele Commissie, vastgesteld 13 april 2004.
Geen.
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-04-2013 | nieuwe regeling | 02-04-2013 't Bokkeblad, 10-04-2013 | 2013/1357 |
Het college van burgemeester en wethouders;
gelet op artikel 84 van de Gemeentewet;
b e s l u i t :
vast te stellen het
REGLEMENT STRAATNAAMCOMMISSIE VAN DE GEMEENTE SLOCHTEREN
Dit reglement verstaat onder:
het college: het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Slochteren;
de commissie: de straatnaamcommssie die krachtens dit reglement voor de gemeente Slochteren is ingesteld op grond van artikel 84 van de gemeentewet.
De commissie heeft tot taak het adviseren van het college inzake naamgeving van (delen) van de openbare ruimte als bedoeld in artikel 1 onder a en g van de Verordening naamgeving en nummering (adressen), met uitzondering van de woonplaatsnamen. De advisering over woonpplaatsnamen valt hier niet onder.
1. De commissie bestaat uit maximaal 5 leden.
2. De leden worden door de commissie zelf benoemd bij meerderheid van stemmen.
3. De voorzitter van de commissie wordt door de commissie uit haar midden benoemd.
4. De leden worden benoemd voor de duur van 4 jaar. De commissie stelt een rooster van aftreden vast.
5. De leden zijn terstond voor maximaal een nieuwe periode herkiesbaar.
6. In een tussentijdse vacature wordt zo spoedig mogelijk voorzien. Hij of zij die in een tussentijdse vacature wordt benoemd, treedt af op het moment waarop zijn of haar voorganger volgens het rooster van aftreden moest aftreden.
De commissie wordt bijgestaan door een door de gemeentesecretaris aan te wijzen medewerker van de gemeente. Deze brengt op verzoek advies uit aan de commisissie.
1. De commissie vergadert minimaal 4 keer per jaar en voorts zo dikwijls als de voorzitter of drie leden dit noodzakelijk achten.
2. Advies wordt schriftelijk uitgebracht/overgelegd aan de medewerker van de gemeente.
1. De vergaderingen worden in het openbaar gehouden.
2. De deuren van de vergadering worden gesloten wanneer twee van de aanwezige leden daarom verzoeken of de voorzitter dit nodig oordeelt.
3. De commissie kan over het in besloten vergadering behandelde en over de inhoud van de stukken, welke aan de commissie worden overgelegd, de geheimhouding opleggen. Zij wordt zowel door de leden, die bij de behandeling tegenwoordig waren, als ook door de leden die op andere wijze van het behandelde en van de stukken kennis nemen, in acht genomen totdat de commissie haar opheft.
4. De voorzitter kan over de inhoud van stukken, als bedoeld in het vorige lid, voorlopige geheimhouding opleggen.
5. Hij geeft hiervan terstond kennis aan de commissie.
6. De voorlopige oplegging van geheimhouding vervalt, als die niet in de eerstvolgende vergadering door de commissie wordt bekrachtigd.
7. ln geval van niet-bekrachtiging vervalt de voorlopige geheimhouding.
1. De voorzitter roept de vergadering bijeen.
2. De oproeping met de agenda voor de vergadering wordt tenminste een week voor de dag van de vergadering aan de leden toegezonden. Voorts draagt de voorzitter zorg voor publicatie van de vergadering met vermelding van dag en tijdstip en de belangrijkste agendapunten via een gemeentelijk communicatiemiddel.
1. De vergadering kan geen besluiten nemen, wanneer niet meer dan de helft van het aantal leden aanwezig is. Over zaken wordt mondeling gestemd en over personen schriftelijk.
2. Besluitvorming vindt plaats bij meerderheid van de uitgebrachte stemmen.
3. Voor het uitbrengen van adviezen wordt desgewenst het gevoelen van de minderheid in het advies vermeld.
4. Wanneer de stemmen staken wordt over dit agendapunt de beslissing tot de volgende vergadering uitgesteld.
5. ls uitstel van de beslissing niet mogelijk of staken de stemmen ook in de volgende vergadering dan wordt een tweeledig advies uitgebracht.
6. Blanco of van onwaarde verklaarde stemmen worden geacht niet te zijn uitgebracht.
De commissie stelt richtlijnen op ten aanzien van de
kenbaarheid;
systematiek;
vindbaarheid;
bereikbaarheid;
maatschappelijke aanvaardbaarheid;
uitspraak;
uniciteit
van de voor te stellen namen.
In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de voorzitter van de Commissie.
1. Dit reglement treedt in werking met ingang van 10 april 2013.
2. Per die datum wordt ingetrokken het Reglement van de Culturele Commissie, vastgesteld op 13 april 2004.
Vastgesteld op 2 april 2013.
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Slochteren,
Burgemeester G.J. ten Brink Secretaris C.C.W. van den Akker