Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Vlist

Meivakantiemandaat 2013

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Vlist
Officiële naam regelingMeivakantiemandaat 2013
CiteertitelMeivakantiemandaat 2013
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

27-04-201307-05-2013Nieuwe regeling

26-03-2013

De IJsselbode, 09-04-2013

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Meivakantiemandaat 2013

Burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist;

Gelet op artikel 168 Gemeentewet en afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;

Overwegende dat de afwezigheid van collegeleden in de meivakantieperiode problemen kan opleveren voor de continuïteit van de besluitvorming;

B e s l u i t e n :

Over te gaan tot het vaststellen van een Meivakantiemandaat voor de periode zaterdag 27 april 2013 tot en met zondag 5 mei 2013 op grond waarvan één lid van het college de bevoegdheid wordt verleend om namens en onder verantwoordelijkheid van het college besluiten te nemen. Een en ander zoals omschreven in navolgend overzicht.

Besluitenoverzicht

Ieder lid van het college kan namens en onder verantwoordelijkheid van dat college de volgende bevoegdheden uitoefenen:

Het nemen van de volgende besluiten:

  • 1.

    Het beslissen inzake rechtspositionele aangelegenheden voor zover niet vallend onder ambtelijk mandaat rechtspositie;

  • 2.

    Het nemen van procesbesluiten in spoedeisende gevallen;

  • 3.

    De afwikkeling van schadeclaims tegen de gemeente.

 

In situaties waarin het mandaatschema niet voorziet, komt het mandaat toe aan het aanwezige collegelid in de volgorde:

  • 1.

    burgemeester

  • 2.

    1ste locoburgemeester

  • 3.

    2de locoburgemeester

Het college dient zo spoedig mogelijk na 5 mei 2013 op de hoogte te worden gesteld van de besluiten die krachtens het mandaat zijn genomen.

Dit besluit treedt in werking op zaterdag 27 april 2013 en geldt tot en met zondag 5 mei 2013.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist d.d. 26 maart 2013.

De loco-secretaris, De burgemeester,

R.H. van Eijsden A.Z. Evenhuis-Meppelink