Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Vlist

Kerstmandaat 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Vlist
Officiële naam regelingKerstmandaat 2012
CiteertitelKerstmandaat 2012
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

22-12-201206-01-2013Nieuwe regeling

27-11-2012

De IJsselbode, 04-12-2012

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Kerstmandaat 2012

Burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist;

Gelet op artikel 168 Gemeentewet en afdeling 10.1.1 Algemene wet bestuursrecht;

Overwegende dat de afwezigheid van collegeleden in de kerstperiode problemen kan opleveren voor de continuïteit van de besluitvorming;

B e s l u i t e n :

Over te gaan tot het vaststellen van een Kerstmandaat voor de periode zaterdag 22 december 2012 tot en met zondag 6 januari 2013 op grond waarvan één lid van het college de bevoegdheid wordt verleend om namens en onder verantwoordelijkheid van het college besluiten te nemen. Een en ander zoals omschreven in navolgend overzicht.

Besluitenoverzicht

Ieder lid van het college kan namens en onder verantwoordelijkheid van dat college de volgende bevoegdheden uitoefenen:

Het nemen van de volgende besluiten:

  • 1.

    Het beslissen inzake rechtspositionele aangelegenheden voor zover niet vallend onder ambtelijk mandaat rechtspositie;

  • 2.

    Het nemen van procesbesluiten in spoedeisende gevallen;

  • 3.

    De afwikkeling van schadeclaims tegen de gemeente.

 

In situaties waarin het mandaatschema niet voorziet, komt het mandaat toe aan het aanwezige collegelid in de volgorde:

  • 1.

    burgemeester

  • 2.

    1ste locoburgemeester

  • 3.

    2de locoburgemeester

Het college dient zo spoedig mogelijk na 6 januari 2013 op de hoogte te worden gesteld van de besluiten die krachtens het mandaat zijn genomen.

Dit besluit treedt in werking op zaterdag 22 december 2012 en geldt tot en met zondag 6 januari 2013.

Ondertekening

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist d.d. 27 november 2012.

De secretaris, De burgemeester,

Mw. Mr. C. Plokhooij A.Z. Evenhuis-Meppelink