Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Vlist

Uitvoeringsbesluit AVOI 2011 gemeente Vlist

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Vlist
Officiële naam regelingUitvoeringsbesluit AVOI 2011 gemeente Vlist
CiteertitelUitvoeringsbesluit AVOI 2011 van de gemeente Vlist
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Algemene verordening ondergrondse infrastructuren

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

20-07-201101-07-201101-01-2017Nieuwe regeling

31-05-2011

De IJsselbode, 12-07-2011

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Uitvoeringsbesluit College van burgemeester en wethouders bij de AVOI 2011

Burgemeester en wethouders van Vlist,

overwegende dat het in het belang van een eenduidige aanleg, instandhouding en verlegging van kabels en leidingen in de openbare ondergrond het wenselijk is nadere regels te stellen.

gelet op artikel 5, eerste lid en artikel 7, vierde lid van de AVOI 2011 gemeente Vlist;

B E S L U I T:

1.

Bij de melding of aanvraag conform artikel 4, eerste lid, van de verordening verstrekt de aanvrager in elk geval de volgende gegevens:

    • a.

      een machtiging indien het een melding betreft voor of namens een opdrachtgever;

    • b.

      naam, (e-mail)adres en telefoon- en faxnummer van de netbeheerder, opdrachtgever en/of grondroerder van de kabels en/of leidingen, alsmede van de (te machtigen) uitvoerder waarvan de contactpersoon de Nederlandse taal machtig moet zijn;

    • c.

      een opgave van aantal, soort en beoogd gebruik van de kabels die direct dan wel niet direct (indien de werkzaamheden betrekking hebben op elektronische communicatie-netwerken) in gebruik worden genomen en de lengte en breedte van de kabelsleuf;

    • d.

      een opgave van direct betrokken belanghebbenden (waaronder omwonenden) en instanties die vooraf in kennis worden gesteld van de voorgenomen aanvang, beëindiging en aard van de werkzaamheden;

    • e.

      het voorgenomen tijdstip van aanvang en beëindiging van de werkzaamheden;

    • f.

      een opgave van ondergrondse of bovengrondse kasten incl. de situering en afmetingen;

    • g.

      een opgave van hetgeen ondernomen is om te voldoen aan de verplichting van artikel 8 van de verordening inzake het (mede)gebruik van voorzieningen;

    • h.

      een opgave van alle overige van belang zijnde feiten en omstandigheden gelet op de in artikel 7, eerste lid, van de verordening genoemde belangen:

    • i.

      een uitvoeringsplan inclusief:

      • 1.

        in viervoud volledige en duidelijk leesbare tekeningen, op basis van GBKN, van het gewenste tracé inclusief opgave van de te verbinden locaties, met als minimale schaal 1:500;

      • 2.

        een opgave van de eventuele te plaatsen objecten, alsmede van de situering daarvan;

      • 3.

        een beschrijving van de maatregelen voor de bereikbaarheid en bescherming van in de openbare gronden aanwezige kabels en leidingen;

      • 4.

        een omschrijving van eventuele opbrekingen van de verhardingen;

      • 5.

        een verkeersplan conform CROW-richtlijn 96b;

      • 6.

        de maatregelen ter bescherming van de openbare voorzieningen (bomen etc.);

      • 7.

        de maatregelen voor de bereikbaarheid van percelen en opstallen in de nabijheid;

    • j.

      de planning van het gehele werk inclusief de fasering en werkvolgordes.

2.

Bij de melding als bedoeld in artikel 4, derde, vierde en vijfde lid, van de verordening verstrekt de netbeheerde, dan wel diens gemachtigde grondroerder, in elk geval de volgende gegevens:

  • a.

    naam, adres en ondertekening van de netbeheerder (dan wel diens gemachtigde) en de uitvoerende partijen, waarbij de contactpersoon de Nederlandse taal machtig dient te zijn;

  • b.

    de dagtekening van de melding;

  • c.

    de lengte van de sleuf die wordt opengebroken;

  • d.

    het oppervlak van het lasgat dat wordt opengebroken.

3.

Ter bescherming van de belangen als genoemd in artikel 7, eerste lid, van de verordening kan het college aan de instemming/vergunning het voorschrift verbinden van zekerheidsstelling voor nakoming van voorschriften en beperkingen.

4.

De netbeheerder moet omwonenden (inclusief bedrijven en instellingen) ter plaatse van de uit te voeren werkzaamheden minimaal drie werkdagen voor de start van de werkzaamheden schriftelijk informeren over aanvang, duur, aard en plaats van de werkzaamheden.

5.

De ondergrond en de verharding worden, met in acht name van de bepalingen van het Handboek, na voltooiing van werkzaamheden minimaal teruggebracht in de oude staat, zijnde de hoedanigheid en kwaliteit zoals deze bestond voor aanvang van de werkzaamheden. Indien de gemeente dit wenselijk acht wordt een nulmeting uitgevoerd om reeds vooraf een gezamenlijk beeld te hebben van de uitgangssituatie. Het herstel geschiedt door de netbeheerder (dan wel diens grondroerder) voor diens rekening. De netbeheerder is verantwoordelijk voor het onderhoud gedurende het 1e jaar, waarna, middels een overdrachtsopname en proces-verbaal van oplevering en gebleken geschiktheid, de gemeente het onderhoud overneemt, met in acht name van met partijen te maken procedurele afspraken over het herstraten in relatie tot verzakkingen.

6.

Aan herstel van bijzondere bestrating kan het college nadere voorwaarden stellen, waarbij de mogelijkheid wordt voorbehouden dat dit op kosten van de netbeheerder geschiedt indien het nodig is om de kwaliteit te handhaven.

7.

De netbeheerder, dan wel diens gemachtigde grondroerder, stelt de gemeente tijdig in staat een opleveringsopname uit te voeren.

8.

De Leidraad voor gemeenten en nutsbedrijven inzake (her)straatwerkzaamheden (uitgave 1990; hoofdstuk I tot en met III) is van toepassing op herstel(/herstraat)werkzaamheden.

9.

De netbeheerder, dan wel diens gemachtigde grondroerder, is gehouden tot het in redelijkheid en billijkheid vergoeden van alle schade, geleden en te lijden door de gemeente, voortvloeiende uit de door of vanwege de netbeheerder uit te voeren werkzaamheden.

10.

De berekening van de vergoeding van de schaden is gebaseerd op vijf voor de betrokken partijen optredende kostensoorten: herstel-, onderhouds, beheers en degeneratiekosten of werkelijke kosten, met als uitgangspunt kostendekkendheid voor de gemeente. Voor de berekening van de schadevergoeding wordt als basis gehanteerd de herstraattarieven conform de landelijke ‘Richtlijn Tarieven Graafwerkzaamheden (Telecom): Richtlijn voor gemeenten ten behoeve van het berekenen van tarieven voor herstel-, onderhouds-, beheer- en degeneratiekosten bij (graaf)werkzaamheden door aanbieders in openbare gronden die in eigendom of beheer zijn van gemeenten’ uit 2004 en volgens de laatst vastgestelde landelijke tarieven.

11. Inwerkingtreding

Dit uitvoeringsbesluit treedt in werking gelijktijdig met de Algemene Verordening Ondergrondse Infrastructuren.

12. Citeerbepaling

Dit uitvoeringsbesluit wordt aangehaald als: Uitvoeringsbesluit AVOI 2011 van de gemeente Vlist.

Ondertekening

Stolwijk, 31 mei 2011

Burgemeester en wethouders van Vlist,

de secretaris, de burgemeester,

mw. mr. C.Plokhooij A.Z. Evenhuis-Meppelink