Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemeente Vlist

Regeling gesprekscyclus 2012

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieGemeente Vlist
Officiële naam regelingRegeling gesprekscyclus 2012
CiteertitelRegeling gesprekscyclus 2012
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerppersoneel en organisatie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-11-201201-01-201201-01-2017Nieuwe regeling

24-04-2012

De IJsselbode, 06-11-2012

Onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

Regeling gesprekscyclus 2012

Burgemeester en wethouders van de gemeente Vlist;

Besluiten:

Vast te stellen de Regeling gesprekscyclus 2012

Artikel 1 Definities

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • a.

    De leidinggevende: de directe hiërarchisch leidinggevende ;

  • b.

    Het gespreksformulier: Het formulier dat als bijlage onderdeel uitmaakt van de regeling en waarin verslag wordt gedaan van het planningsgesprek, voortgangsgesprek, beoordelingsgesprek en tussentijdse evaluaties;

  • c.

    De toelichting: De toelichting op het gespreksformulier, die als onderdeel uitmaakt van de regeling.

Artikel 2 Planningsgesprek

  • a. De leidinggevende nodigt de medewerker eenmaal per 12 maanden uit voor een planningsgesprek.

  • b. Het planningsgesprek wordt gevoerd aan de hand van het gespreksformulier en de toelichting hierop.

  • c. De leidinggevende en de medewerker maken in dit gesprek voor een periode van 12 maanden afspraken over de te bereiken resultaten, de ontwikkeling van de voor de functie geldende competenties en (eventuele) ondersteuning.

  • d. Daarnaast worden afspraken gemaakt over andere onderwerpen die het functioneren van de medewerker beïnvloeden.

  • e. De afspraken worden vastgelegd in het gespreksformulier.

  • f. De leidinggevende en de medewerker ondertekenen het onderdeel planningsafspraken in het gespreksformulier voor akkoord.

  • g. Bij blijvend verschil van mening over de inhoud van de afspraken beslist de naast hogere leidinggevende.

Artikel 3 Voortgangsgesprek

  • a. De leidinggevende nodigt de medewerker ten minste eenmaal per 12 maanden uit voor een voortgangsgesprek.

  • b. In dit gesprek wordt het realiseren van de gemaakte afspraken gevolgd en gesteund. Zo nodig worden de afspraken nader ingevuld, aangevuld dan wel bijgesteld.

  • c. De datum van het gesprek en eventuele afspraken worden in het gespreksformulier vermeld. Daarnaast kan op verzoek van de leidinggevende en/of de medewerker een gespreksverslag worden gemaakt. Dit verslag wordt als bijlage bij het gespreksformulier gevoegd.

Artikel 4 Evaluatie

  • a. De leidinggevende en de medewerker evalueren periodiek de werkresultaten, de ontwikkeling van de voor de functie geldende competenties en andere vastgelegde afspraken. De conclusies worden in het gespreksformulier vastgelegd. De leidinggevende heeft over de evaluatie het eindoordeel.

  • b. Evaluaties kunnen plaatsvinden in het voortgangsgesprek, op tussentijdse momenten en voorafgaande aan het beoordelingsgesprek.

  • c. De leidinggevende kan voor de evaluatie, al dan niet op aanvraag van de medewerker, inlichtingen inwinnen bij derden. Hij deelt de medewerker mee welke informatie hij heeft ontvangen.

Artikel 5 Beoordelingsgesprek

  • a. Na afloop van de periode van 12 maanden maakt de leidinggevende de beoordeling op door aan elk geëvalueerde resultaat- en competentieafspraak een score toe te kennen.

  • b. Hij licht de opgemaakte beoordeling toe in een beoordelingsgesprek met de medewerker.

  • c. De leidinggevende reikt het gespreksformulier binnen één week na het beoordelingsgesprek uit aan de medewerker.

Artikel 6 Beoordelingsscores

  • a. Aan elke resultaat- en competentieafspraak wordt een score toegekend. Het is hierbij mogelijk om zware, belangrijke of veelomvattende taken een factor 2 mee te geven. Deze taken tellen dan twee keer mee in de berekening van de gemiddelde eindscore. Leidinggevende en medewerker maken hierover afspraken in het planningsgesprek.

  • b. De leidinggevende kent per te behalen werkresultaat één van de volgende scores toe:

    • -

      Opvallend goed: het resultaat overtreft de gestelde eisen (score 3);

    • -

      (ruim) voldoende: het resultaat voldoet aan de gestelde eisen (score 2);

    • -

      Onvoldoende: het resultaat voldoet niet (geheel) aan de gestelde eisen (score 1).

  • c. Voor de beoordeling van de ontwikkeling van de voor de functie geldende competenties gelden de volgende scores:

    • -

      Opvallend goed: De ontwikkeling overtreft de gestelde eisen (score C);

    • -

      (Ruim) voldoende: De ontwikkeling voldoet aan de gestelde eisen (score B);

    • -

      Onvoldoende: De ontwikkeling voldoet niet (geheel) aan de gestelde eisen (score A).

  • d. Bij de beoordeling gaat de leidinggevende uit van de eisen die op dat moment aan de medewerker kunnen worden gesteld.

  • e. De leidinggevende vat het gehele functioneren samen met toepassing van de in de toelichting omschreven 9-bloktabel. Hierbij wordt voor alle werkresultaten en alle competenties afzonderlijk een gemiddelde totaalscore berekend met bijbehorende omschrijving.

Artikel 7 Afwijkende visie medewerker

Indien de medewerker het niet eens is met de inhoud van de evaluatie en/of met de beoordelingsscore, kan hij binnen 2 weken na de datum van het beoordelingsgesprek de geschilpunten op het gespreksformulier vermelden.

Artikel 8 Vaststelling evaluatie en beoordeling

  • a. De evaluatie en bijbehorende beoordeling worden vastgesteld binnen vier weken na de datum van het beoordelingsgesprek.

  • b. De leidinggevende tekent de evaluatie en beoordeling voor akkoord. De medewerker tekent voor gezien.

Artikel 9 Bezwaar

De medewerker kan, in overeenstemming met het gestelde in de Algemene wet bestuursrecht, bezwaar maken en beroep aantekenen tegen de vastgestelde beoordeling.

Artikel 10 Archivering en inzage

Het originele gespreksformulier wordt na afloop van de cyclus gearchiveerd bij de afdeling P&O. Het formulier ligt tot vijfjaar na vaststelling ter inzage voor leidinggevende en medewerker.

Artikel 11 Inwerkingtreding

De Regeling gesprekscyclus 2012 treedt in werking één dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2012. Per deze datum vervalt de Regeling plannings- en beoordelingsgesprekken 2008.

Ondertekening

Stolwijk, 24 april 2012

Burgemeester en wethouders van Vlist,

De secretaris, De burgemeester,

Mw. Mr. C. Plokhooij A.Z. Evenhuis-Meppelink