Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Koninkrijksdeel Curaçao

LANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van de 24ste november 1972 ter uitvoering van artikel 5, lid 1, onder f, van de Televisie-landsverordening (P.B. 1971, no. 33)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OverheidsorganisatieKoninkrijksdeel Curaçao
Officiële naam regelingLANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van de 24ste november 1972 ter uitvoering van artikel 5, lid 1, onder f, van de Televisie-landsverordening (P.B. 1971, no. 33)
CiteertitelOnbekend
Vastgesteld doorGouverneur van de Nederlandse Antillen
Onderwerpalgemeen
Eigen onderwerptelecommunicatie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Televisie-landsverordening, art. 5, eerste lid, onder f

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerking-

treding

Terugwerkende

kracht tot en met

Datum uitwerking-

treding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-10-2010bestendiging Antilliaanse regelgeving in Curaçao

10-10-2010

A.B. 2010, no. 86 en A.B. 2010, no. 87

onbekend

Tekst van de regeling

Intitulé

LANDSBESLUIT HOUDENDE ALGEMENE MAATREGELEN van de 24ste november 1972 ter uitvoering van artikel 5, lid 1, onder f, van de Televisie-landsverordening (P.B. 1971, no. 33)

Artikel 1

Voor de toepassing van dit landsbesluit wordt verstaan onder ,,sterke drank’’:

  • (a)

    drank, die bij een temperatuur van vijftien graden van de honderddelige schaal meer dan een en twintig volumen procenten alcohol bevat;

  • (b)

    onvermengde, door overhaling verkregen alcoholhoudende drank, alsmede likeur en bitter, voor zover niet reeds vallende onder de onder (a) bedoelde definitie van sterke drank.

Artikel 2

  • 1. Reclame boodschappen voor sterke drank mogen niet gericht zijn tot minderjarigen.

  • 2. Reclame boodschappen voor sterke drank mogen slechts uitgezonden worden tussen 22.00 en 01.00 uur.

  • 3. In bijzondere gevallen kan de Minister van Verkeer en Vervoer bij beschikking ontheffing verlenen van het bepaalde in het vorige lid.

Artikel 3

De tijdsduur van een reclame boodschap voor sterke drank mag nimmer de duur van 60 seconden overschrijden, terwijl tussen twee zodanige boodschappen tenminste 10 minuten moeten verlopen.

Artikel 4

Aan bonafide maatschappelijke organisaties met een niet-commercieel doel die zich via de televisie tegen het gebruik van sterke drank wensen uit te spreken, zal desverzocht gelegenheid dienen te worden geboden hun mening terzake te doen kenbaar maken.

Artikel 5

  • 1. Het bepaalde in de artikelen 2 en 3 geldt evenzeer voor het indirect aanprijzen van sterke drank.

  • 2. Onder indirect aanprijzen van sterke drank wordt onder meer verstaan:

    • -

      het aanprijzen van niet- of zwak-alcoholhoudende drank tezamen met sterke drank;

    • -

      het uitloven van sterke drank als prijs of geschenk;

    • -

      het aanbieden van geschenken of prijzen ter stimulering van de verkoop van sterke drank.

Artikel 6

Dit landsbesluit treedt in werking tegelijk met de Televisie-landsverordening (P.B. 1971, no. 33).