Overheidsorganisatie | Gemeente Rijnwoude |
---|---|
Officiële naam regeling | Mandaatbesluit 2011 Wet BAG |
Citeertitel | "Mandaatbesluit 2011 Wet BAG" |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | personeel en organisatie |
Eigen onderwerp | Mandaatbesluit Wet BAG |
Geen
Algemene wet bestuursrecht, art. 10:1, 10:3 ,10:9 en 10:12
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-07-2011 | 28-11-2012 | Nieuwe Regeling | 12-07-2011 Rijnwoude Koerier, 20 juli 2011 | Onbekend |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rijnwoude;
overwegende:
dat in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (Wet BAG) het houden van een adressenregister en een geautomatiseerde adressenregistratie alsmede een gebouwenregister en een geautomatiseerde gebouwenregistratie wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;
dat het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervanger(s) aan te wijzen;
dat het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet bag;
gelet op de artikelen 10:1, 10:3 ,10:9 en 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht;
besluit als volgt:
1. Als beheerders van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:
Dhr. C. D. de Ru;
2. Als plaatsvervangend beheerder(s) van de basisregistraties adressen en gebouwen aan te wijzen:
Mevr. H. Cuperus;
3. De beheerder van de basisregistraties adressen en gebouwen mandaat te verlenen de navolgende taken en bevoegdheden namens burgemeester en wethouders uit te voeren:
het opstellen van de ‘ambtelijke verklaringen’ behalve die bedoeld onder D;
het toetsen van (overige) brondocumenten aan de vereisten voor inschrijving ingevolge artikel 11 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;
het, op grond van het bepaalde in artikel 10, tweede lid, van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10, eerste lid van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
het ingevolge artikel 9 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen verzorgen van een zodanige opzet van het adressenregister en het gebouwenregister, dat de inhoud daarvan duurzaam kan worden bewaard en te allen tijde binnen een redelijke termijn raadpleegbaar en beschikbaar is;
het, ingevolge artikel 14 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, zorg dragen voor een goede beschikbaarheid, werking en beveiliging van de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie;
het op basis van de brondocumenten opnemen van gegevens in de adressenregistratie en de gebouwenregistratie overeenkomstig de voorschriften uit de artikelen 14A en 15 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het onderhouden dan wel doen onderhouden van het berichtenverkeer met de Landelijke Voorziening basisregistraties adressen en gebouwen zoals bedoeld in artikel 31 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen;
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders.
Als ambtenaren aangewezen voor de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
Mevr. N. Con;
Mevr. M. van Vliet.
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:
Dhr. M. Le Fèbre ;
Dhr. J. van der Velden;
Dhr. G.J. Hop;
Dhr. J. Vergunst;
Dhr. A. de Ruiter.
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:
Dhr. C. D. de Ru;
Mevr. H. Cuperus.
Te bepalen, dat de hiervoor onder A tot en met D verstrekte mandaten gelden onder de voorwaarden, dat geschillen omtrent de toepassing van deze mandaten aan ons worden voorgelegd.
Dit mandaatbesluit treedt in werking op de dag, volgende op de dag van de bekendmaking ervan.
Op dezelfde dag vervalt het mandaatbesluit uitvoering Wet BAG, vastgesteld op 27 april 2010.
Aldus vastgesteld in de vergadering van 12 juli 2011.
De loco - secretaris, de loco - burgemeester,
F.Ebben F.V. Ketel