Overheidsorganisatie | Gemeente Spijkenisse |
---|---|
Officiële naam regeling | Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie |
Citeertitel | Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | algemeen |
Eigen onderwerp |
Deze regeling wordt ingetrokken door artikel 4, lid 2, van de Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie Nissewaard
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
29-03-2011 | 01-01-2011 | 01-01-2015 | nieuwe regeling | 16-03-2011 DIT! is Spijkenisse, 28-03-2011 | CZJZ/2011/19 |
De raad der gemeente Spijkenisse;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 9 maart 2011;
gelet op de artikelen 96 en 97 van de Gemeentewet, artikel 15 Rechtspositiebesluit raads- en commissieleden en artikel 24 vierde lid van de verordening Rechtspositie wethouders, raads- en commissieleden 2008;
overwegende dat de leden van de Algemene bezwaarcommissie vanwege de aard en omvang van hun taak en hun deskundigheid een adequate vergoeding behoeven, die op een eenvoudige wijze vastgesteld en uitbetaald moet worden;
besluit:
de navolgende verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie vast te stellen.
1. De vergoeding voor het bijwonen van vergaderingen van de Algemene bezwaarcommissie, inclusief de vergoeding voor reiskosten bedraagt per vergadering:
€ 320,00 voor de voorzitters [Red: per 1 januari 2014: € 346,64];
€ 280,00 voor de leden [Red: per 1 januari 2014: € 303,30].
2. De vergoeding voor de bijkomende kosten bedraagt per kalenderjaar:
€ 500,00 voor de voorzitters [Red: per 1 januari 2014: € 541,63];
€ 300,00 voor de leden [Red: per 1 januari 2014: € 324,98]
De in het eerste artikel genoemde bedragen worden jaarlijks geïndexeerd, voor het eerst op 1 januari 2012, op basis van de jaarlijkse verhoging van de prijsstijging voor de aankoop van goederen en diensten overeenkomstig de technische uitgangspunten uit de kadernota van de begroting.
1. Uitbetaling van de in artikel 1, eerste lid, genoemde vergoeding vindt plaats binnen vier weken na de vergadering.
2. Uitbetaling van de in artikel 1, tweede lid, genoemde vergoeding vindt plaats binnen vier weken na 1 januari.
3. In het geval van facturering vindt de uitbetaling van de in artikel 1, eerste en tweede lid, genoemde vergoedingen niet eerder plaats dan na ontvangst van de factuur en overeenkomstig de algemene inkoopvoorwaarden.
Voor de overige voorzieningen is artikel 24, vijfde, zesde en zevende lid, van hoofdstuk IV Voorzieningen voor commissieleden [Red: van de verordening Rechtspositie wethouders, raads- en commissieleden 2008] van overeenkomstige toepassing voor de leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie.
De besluiten van 10 mei 2000 met kenmerk B6/2000/53B en van 14 december 2004 met kenmerk B6/2004/115, aangaande de vergoeding aan externe leden van de Algemene bezwaar- en beroepscommissie, worden ingetrokken met ingang van 1 januari 2011.
Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2011.
Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening voorzieningen leden en voorzitters van de Algemene bezwaarcommissie.
Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad der gemeente Spijkenisse d.d. 16 maart 2011