Organisatie | Samenwerkingsverband vastgoedinformatie, heffing en waardebepaling |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Ondermandaat uitvoering Wet BAG (2018) |
Citeertitel | Directiebesluit ondermandaat uitvoering Wet BAG (2018) |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp | Directiebesluit ondermandaat uitvoering Wet BAG (2018) |
Directiebesluit ondermandaat uitvoering Wet BAG (2018)
N.v.t.
Directiebesluit ondermandaat uitvoering Wet BAG (2018)
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2021 | Directiebesluit ondermandaat uitvoering Wet BAG (2018) | 29-09-2021 |
De directeur van Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie, Heffing en Waardebepaling (SVHW);
In artikel 2 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Wet bag) het houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen wordt opgedragen aan de colleges van Burgemeester en Wethouders;
Het beheer van deze registratie door sommige aan de gemeenschappelijke regeling SVHW deelnemende colleges is ingebracht binnen deze gemeenschappelijke regeling
Het Dagelijks Bestuur van SVHW deze taak gemandateerd heeft aan de directeur van SVHW;
Het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak een ambtelijk beheerder en plaatsvervanger(s) aan te wijzen;
Het voorts wenselijk is ambtenaren aan te wijzen die belast zijn met het opmaken van specifieke brondocumenten respectievelijk het vaststellen van geometrie in het kader van de uitvoering van de Wet BAG;
gelet op de artikelen 10:1, 10:3, 10:9 en 10:12 van de Algemene Wet Bestuursrecht;
het, op grond van het bepaalde in artikel 10 aanhef en onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inschrijven van de in of op grond van artikel 10 aanhef en onder a van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocumenten in het adressenregister dan wel het gebouwenregister;
het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
het op verzoek aan eenieder verlenen van inzage in het adressenregister, het gebouwenregister, de adressenregistratie en de gebouwenregistratie, alsmede het aan eenieder verstrekken van de in de adressenregistratie respectievelijk de gebouwenregistratie opgenomen gegevens zoals bedoeld in artikel 32, eerste lid onder a van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen;
het bevorderen van de nakoming van de gemeentelijke verplichtingen in het kader van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, met inbegrip van de inrichting van de processen, de conformiteit van het gebruikte informatiesysteem en de beveiligingsmaatregelen alsmede het rapporteren over die nakoming daarvan aan burgemeester en wethouders;
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken en ondertekenen van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10 aanhef en onder b van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen:
Ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen strekkende tot het signaleren van wijzigingen in de feitelijke situatie die van invloed zijn op de gebouwenregistratie en die niet in een ander krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocument zijn opgenomen.
Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken en ondertekenen van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistratie adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:
Als ambtenaren bevoegd voor het opvoeren van panden en verblijfsobjecten en het vaststellen van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, aan te wijzen: