Organisatie | Simpelveld |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Simpelveld houdende regels omtrent mandaat Wet basisregistratie adressen en gebouwen (Mandaatbesluit Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Simpelveld) |
Citeertitel | Mandaatbesluit Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Simpelveld |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
10-09-2020 | nieuwe regeling | 01-09-2020 |
Artikel 1 Aangewezen ambtenaren
Als ambtenaar belast met het afbakenen van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen en en overige van toepassing zijnde verordeningen, is aangewezen: de directeur/secretaris van Het Gegevenshuis.
Mandaat wordt verleend aan de directeur/secretaris van Het Gegevenshuis voor:
Het ontvangen, doorgeleiden en afhandelen van meldingen zoals bedoeld in artikel 37 en verzoeken zoals bedoeld in artikel 38 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, inclusief de verwerking daarvan zoals bedoeld in de artikelen 31, 39, 40 en 41 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen.
Het ingevolge artikel 42 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen één maal per jaar controleren van de inrichting en werking van de basisregistratie alsmede de verwerking van gegevens in de basisregistratie; en het zenden van een afschrift van de controleresultaten aan het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Het verlenen van ondermandaat aan medewerkers van Het Gegevenshuis, die in een gezagsverhouding onder de directeur/secretaris functioneren, is toegestaan.
Het mandaat als bedoeld in artikel 2 wordt uitgeoefend met inachtneming van de tussen de gemeente Simpelveld en Het Gegevenshuis gesloten dienstverleningsovereenkomst en in overeenstemming met de ter zake geldende wet- en regelgeving.
Artikel 6 Toezicht en rapportage
De directeur/secretaris draagt zorg voor een deugdelijke registratie van de in het mandaat en ondermandaat genomen besluiten. Aan de hand van de registratie stelt de directeur/secretaris periodiek een rapportage op over de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid en brengt deze rapportage ter kennis van het college van burgemeester en wethouders.