Organisatie | Harlingen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Kwaliteitshandvest Gemeente Harlingen 2019 |
Citeertitel | Kwaliteithandvest gemeente Harlingen 2019 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | Kwaliteitshndvest |
Externe bijlage | Kwaliteitshandvest gemeente Harlingen 2019 |
Geen
N.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-12-2019 | actualisatie | 06-11-2019 |
Het college van Burgemeester en wethouders,
In zijn vergadering van 6 november 2019
overwegende dat het kwaliteitshandvest communiceert beloften over de kwaliteit van onze dienstverlening. Het sociaal domein (en daarmee ook de toegang gebiedsteam) laten we hierin buiten beschouwing. Op basis van heldere beloften kunnen individuele burgers/bedrijven ons concreet en rechtstreeks aanspreken op ons functioneren. Het is goed om regelmatig te kijken of de inhoud van kwaliteitshandvest klopt, of we ons houden aan onze beloften en of we meer kunnen beloven. Duidelijke zichtbare normen dwingen mangement en medewerkers zich te verplaatsen in het perspectief van de klant. Een kwaliteithandvest kan op die manier de houding en het gedrag van medewerkers richting geven en maakt de organisatie klantgerichter. Dit handvest is daarom eind 2019 geactualiseerd.
Het geactualiseerde “Kwaliteitshandvest gemeente Harlingen 2019” vast te stellen.
Gelijktijdig met het vaststellen van de "Visie op Dienstverlening op weg naar 2025" in 2017 is ook het kwaliteitshandvest geactualiseerd. Vanaf 1 januari 2016 vindt u al onze regelingen op www.overheid.nl.
Het Kwaliteitshandvest communiceert beloften over de kwaliteit van onze dienstverlening. Het sociaal domein (en daarmee ook de toegang gebiedsteam) laten we hierin buiten beschouwing. Op basis van heldere beloften kunnen individuele burgers/bedrijven ons concreet en rechtstreeks aanspreken op ons functioneren. Het is goed om regelmatig te kijken of de inhoud van ons kwaliteitshandvest klopt, of we ons houden aan onze beloften en of we meer kunnen beloven. Duidelijk zichtbare normen dwingen management en medewerkers zich te verplaatsen in het perspectief van de klant. Een kwaliteitshandvest kan op die manier de houding en het gedrag van medewerkers richting geven en maakt de organisatie klantgerichter. Dit handvest is daarom eind 2019 geactualiseerd.
Wij zijn ons ervan bewust dat u op verschillende manieren contact met ons zoekt. Zo kunt u een bezoekje brengen aan ons gemeentehuis, u kunt bellen, u kunt een brief sturen of u
kunt digitaal (via internet of -mail) contact met ons opnemen.
In principe leveren wij onze producten en diensten via verschillende contactkanalen aan. Om misverstanden te voorkomen benoemen wij hier specifiek de kanalen waarvoor wij onze
Onze dienstverlening loopt via al deze kanalen op dezelfde wijze. Hierdoor maakt het voor de kwaliteit van dienstverlening niet uit welk kanaal u kiest. Onze openingstijden vindt u op onze website www.harlingen.nl.
Wij passen onze kwaliteitsnormen regelmatig aan bij nieuwe wetgeving en inzichten. Daarbij nemen wij uw opmerkingen over onze dienstverlening ter harte. Heeft u een verbetersuggestie dan kunt u deze doorgeven via info@harlingen.nl.
U kunt ons aanspreken op datgene wat wij u toezeggen. Klachten kunt u indienen per mail via info@harlingen.nl of per brief aan ons richten (Postbus 10 000, 8860 HA, Harlingen). Waar mogelijk proberen we klachten informeel af te handelen.
Als u de gemeente Harlingen belt via nummer 140517 (keuze 3), dan ...
Als u ons een brief of e-mail (info@harlingen.nl) stuurt, dan ...
ontvangt u afhankelijk van wettelijke termijnen binnen 6 weken een inhoudelijke reactie op een toegezonden briefje-mail. Dit geldt niet als de wet andere termijnen voorschrijft. Als we het wel hebben toegezegd maar het ons niet lukt om een inhoudelijk antwoord te geven binnen 6 weken, geven we in ieder geval in een tussentijdse mededeling aan waarom het langer duur en hoelang dat is.
Als u contact zoekt met de gemeente via onze website, dan ...
Servicenormen bij levensgebeurtenissen