Organisatie | Opsterland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Opsterland houdende regels omtrent instructie voor de griffier opsterland 2019 |
Citeertitel | Instructie voor de griffier Opsterland 2019 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datumvan inwerkingtreding.
Deze regeling vervangt de Instructie voor de griffier 2015.
artikel 107a, tweede lid, van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-11-2019 | nieuwe regeling. | 11-11-2019 |
Deze instructie verstaan onder:
Artikel 3 De taken m.b.t. de raadvergadering e.a.
De griffier ondersteunt de raad en de leden van de raad bij het gebruik maken van de hen toekomende rechten. Deze ondersteuning wordt verleend in de vorm van informatie en redactionele vormgeving van initiatiefvoorstellen, ontwerpbesluiten, (sub) amendementen, moties, interpellaties, schriftelijke vragen en het vragen van inlichtingen.
Artikel 5 De taken m.b.t. een onderzoekscommissie
Indien de raad een onderzoekscommissie als bedoeld in artikel 155a van de Gemeentewet instelt, ondersteunt de griffier deze commissie.
De griffier draagt zorg voor een goede uitvoering van de bepalingen in het Reglement voor de ambtelijke bijstand aan de raad, aan leden van de raad en aan de in de raad vertegenwoordigde groeperingen.
Artikel 10 Vervanging van de griffier
Deze instructie is van overeenkomstige toepassing op degene die de griffier vervangt.