Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Twenterand

Tarieven dienstverlening gemeente 2015

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieTwenterand
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingTarieven dienstverlening gemeente 2015
CiteertitelTarieven dienstverlening gemeente
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-201505-01-2017nieuwe regeling

16-12-2014

Gemeentecontact 30-12-2014

BIS nr. 014.015.0015
01-01-2010nieuwe regeling

10-11-2009

Gemeentecontact 19 november 2009

BIS nr. 09.015.0024

Tekst van de regeling

Intitulé

Tarieven dienstverlening gemeente 2015

Geconsolideerde tekst van de regeling

Nr. 014.015.0015

De raad van de gemeente Twenterand;

gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders;

 

besluit:

vast te stellen de

Verordening tarieven dienstverlening gemeente Twenterand 2015

Hoofdstuk 1 Tarieven

Artikel 1 Tarieven vervoers-, schoonmaakkosten, rioolaansluitingen, inritten, betegeling geluidsniveaumeter en standplaatsen

Met ingang van 1 januari 2015 worden de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen als volgt vastgesteld:

1. Tarieven

a. de werkelijke vervoerskosten voor het brengen en ophalen van genoemde materialen zoals vermeld onder Poorttarieven;

b. de werkelijke kosten voor het schoonmaken van terrein, container, vuilnisemmer en schaftwagen, voor zover dit door de organiserende vereniging niet in voldoende mate is gebeurd.

 

2. Tarieven

a. voor het maken van rioolaansluitingen worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht met een minimum bedrag van € 4.622,-- per huishouden

b. voor het maken van inritten worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht

c. voor het aanbrengen van betegeling waar groenstroken aanwezig zijn per m² €  26,85

3. Tarieven

a. Voor het gebruik van een geluidsniveaumeter type 2218 per dag €    22,30 

b. Voor ambtelijk-technische bijstand bij het gebruik van de genoemde geluidmeetapparatuur per uur €    89,90 

4. Vervallen

5. Tarieven

a. Voor het verlenen van een vergunning tot het innemen van een standplaats op gemeentegrond per 15m2 of gedeelte daarvan voor de verkoop van bloemen, vis e.d. per dagdeel of gedeelte daarvan 1 x per week

b. met een geldigheidsduur van 1 dag  €    12,30

c. met een geldigheidsduur van 1 maand €    45,90

d. met een geldigheidsduur van 3 maanden €    96,00 

e. met een geldigheidsduur van 1 jaar €  237,00    

f. Indien gebruik wordt gemaakt van een gemeentelijke elektriciteitsvoorziening wordt het onder a. genoemde tarief verhoogd met per dagdeel €      4,35 

g. Onder dagdeel wordt verstaan een morgen (7.00 uur tot 13.00 uur), middag (13.00 uur tot 18.00 uur) of avond ( 18.00 uur tot 22.00 uur)

Artikel 2 Tarieven afval

Voor het brengen van de volgende soorten afval door burgers afkomstig uit de gemeente Twenterand, burgers niet afkomstig uit de gemeente Twenterand en bedrijven zijn de volgende poorttarieven van toepassing onder voorbehoud van toeslagen en wettelijke regelingen door de overheid voorgeschreven:

Fractie  Kosten per ton  Kosten per kg ingezetenen (geen btw)

Ingezetenen

(geen btw) Niet ingezeten en bedrijven

(exclusief btw)  Ingezetenen

(geen btw) Niet ingezetenen en bedrijven

(excl. Btw)

Grof huishoudelijk afval 240,00 280,00 0,24 0,28

Bedrijfsafval (algemeen) n.v.t. 280,00 n.v.t. 0,28

Bouw- en sloopafval 220,00 250,00 0,22 0,25

Puin/Schollen 60,00 140,00 0,06 0,14

Asbest 180,00 250,00 0,18 0,25

Banden 220,00 280,00 0,22 0,28

Grote Banden 420,00 450,00 0,42 0,45

Dakleer 280,00 300,00 0,28 0,30

Vlak glas 50,00 140,00 0,05 0,14

Hout (B) 130,00 190,00 0,13 0,19

Hout (C) 160,00 210,00 0,16 0,21

Landbouwfolie 50,00 140,00 0,05 0,14

G.F.T.  80,00 170,00 0,08 0,17

Grond (schoon) 170,00 280,00 0,17 0,28

KGA gratis 1040,00 gratis 1,04

Flessenglas gratis 135,00 gratis 0,14

Papier/karton gratis 70,00 gratis 0,07

Kadavers (kleine huisdieren) gratis 280,00 gratis 0,28

Kleding/textiel gratis 280,00 gratis 0,28

Wit- en bruingoed gratis 270,00 gratis 0,27

Oud ijzer gratis 60,00 gratis 0,06

Grof tuinafval gratis 110,00 gratis 0,11

 

Artikel 3 Omzetbelasting

De in artikel 1 en artikel 2 genoemde tarieven worden indien wettelijk verplicht verhoogd met omzetbelasting.

Artikel 4 Ophaaltarief

Het ophaaltarief bedraagt voor ingezetenen € 149,-- excl. BTW.

Artikel 5 Ophalen afvalstromen

De in artikel 2 genoemde afvalstromen worden niet door de gemeente opgehaald bij bedrijven en bij niet ingezetenen. 

Artikel 6 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2015.

Artikel 7 Intrekking

De verordening met betrekking tot de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen 2014, vastgesteld bij raadsbesluit van 12 november 2013, wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2015. 

Aldus besloten in de openbare vergadering van de raad, gehouden op 16 december 2014.

De griffier,

Drs. R.J.M. Ros,

De burgemeester,

ir. C.L. Visser