Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Twenterand

Verordening tarieven gemeentelijke eigendommen gemeente Twenterand 2017

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieTwenterand
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening tarieven gemeentelijke eigendommen gemeente Twenterand 2017
CiteertitelVerordening tarieven gemeentelijke eigendommen
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpbelastingen, retributies en heffingen

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Gemeentewet.

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

1.Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

05-01-201701-01-2018Nieuwe regeling

08-11-2016

Gemeenteblad 7 december 2016

BIS nr.016.015.0018

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening tarieven gemeentelijke eigendommen gemeente Twenterand 2017

Nr. 016.015.0018

De raad van de gemeente Twenterand;

gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders;

besluit:

vast te stellen de

Verordening tarieven gemeentelijke eigendommen Twenterand 2017

Hoofdstuk 1 Tarieven

Artikel 1 Tarieven vervoers-, schoonmaakkosten, rioolaansluitingen, inritten, betegeling geluidsniveaumeter en standplaatsen

Met ingang van 1 januari 2017 worden de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen als volgt vastgesteld:

  • 1.

    Tarieven

    • a.

      de werkelijke vervoerskosten voor het brengen en ophalen van genoemde materialen zoals vermeld onder Poorttarieven;

    • b.

      de werkelijke kosten voor het schoonmaken van terrein, container, vuilnisemmer en schaftwagen, voor zover dit door de organiserende vereniging niet in voldoende mate is gebeurd.

  • 2.

    Tarieven

    • a.

      voor het maken van rioolaansluitingen worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht met een minimum bedrag van € 4.697,-- per huishouden

    • b.

      voor het maken van inritten worden op basis van nacalculatie de werkelijke kosten in rekening gebracht

    • c.

      voor het aanbrengen van betegeling waar groenstroken aanwezig zijn per m² € 27,25

  • 3.

    Tarieven

    • a.

      Voor het gebruik van een geluidsniveaumeter type 2218 per dag € 22,65

    • b.

      Voor ambtelijk-technische bijstand bij het gebruik van de genoemde geluidmeetapparatuur per uur € 91,40

  • 4.

    Vervallen

  • 5.

    Tarieven

    • a.

      Voor het verlenen van een vergunning tot het innemen van een standplaats op gemeentegrond per 15m2 of gedeelte daarvan voor de verkoop van bloemen, vis e.d. per dagdeel of gedeelte daarvan 1 x per week

    • b.

      met een geldigheidsduur van 1 dag € 12,50

    • c.

      met een geldigheidsduur van 1 maand € 46,65

    • d.

      met een geldigheidsduur van 3 maanden € 97,55

    • e.

      met een geldigheidsduur van 1 jaar € 240,50

    • f.

      Indien gebruik wordt gemaakt van een gemeentelijke elektriciteitsvoorziening wordt het onder a. genoemde tarief verhoogd met per dagdeel € 4,45

    • g.

      Onder dagdeel wordt verstaan een morgen (7.00 uur tot 13.00 uur), middag (13.00 uur tot 18.00 uur) of avond ( 18.00 uur tot 22.00 uur)

Artikel 2 Tarieven afval

Voor het brengen van de volgende soorten afval door burgers afkomstig uit de gemeente Twenterand, burgers niet afkomstig uit de gemeente Twenterand en bedrijven zijn de volgende poorttarieven van toepassing onder voorbehoud van toeslagen en wettelijke regelingen door de overheid voorgeschreven:

Fractie

Kosten per kg

 

Ingezetenen

(geen btw)

Huishoudelijk afval

0,22

Banden groter dan 19 inch en overig rubber

0,22

Dakleer

0,22

Matrassen

0,22

Bouw- en sloopafval

0,13

Hout

0,13

Hard plastic

0,13

Asbest

0,13

Schoon puin

0,05

Grof tuinafval

0,00

Oud papier en karton

0,00

Plastic verpakkingen en metalen verpakkingen en drankenkartons

0,00

Elektrische apparaten

0,00

Klein chemisch afval

0,00

Metalen

0,00

Banden kleiner dan 19 inch

0,00

Textiel

0,00

Vlak/dubbelglas

0,00

Luiers en incontinentiemateriaal

0,00

Verpakkingsglas

0,00

Kadavers van kleine huisdieren

0,00

Piepschuim (EPS)

0,00

 

Kosten per kg voor niet ingezetenen en bedrijven (excl. btw);

Bedrijfsafval/bezoekers met een dagpas € 0,28

Bedrijfsmatig chemisch afval € 0,50

 

Voorgaande tarieven zijn onder voorbehoud van toeslagen en wettelijke regelingen door de overheid voorgeschreven.

Artikel 3 Inwerkingtreding

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2017.

Artikel 4 Intrekking

De verordening met betrekking tot de tarieven voor dienstverlening van de gemeente c.q. het gebruik van gemeente-eigendommen 2016, vastgesteld bij raadsbesluit van 3 november 2015, wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2017.

Vriezenveen, 8 november 2016.

De griffier,

Drs. R.J.M. Ros,

De burgemeester,

ir. C.L. Visser