Organisatie | Simpelveld |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Simpelveld houdende regels omtrent mandaat en volmacht Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010 |
Citeertitel | Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Simpelveld 2010 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Bijlage 1: A-B lijst mandaten en volmachten |
Deze regeling is tevens vastgesteld door de burgemeester.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2020 | 01-01-2021 | artikel 10, bijlage 1 | 17-12-2019 | ||
07-08-2018 | 01-01-2020 | bijlage 1 | 31-07-2018 | 89579 | |
17-07-2015 | 07-08-2018 | bijlage | 07-07-2015 Elektronisch Gemeenteblad, 16-07-2015 | 24349 | |
19-12-2013 | 17-07-2015 | bijlage, toelichting | 10-12-2013 Weekblad d’r Troebadoer, 17-12-2013 | C, 10-12-2013 | |
05-12-2012 | 19-12-2013 | aanhef, art. 1, 3, 5, bijlage, toelichting | 27-11-2012 Weekblad d’r Troebadoer 4-12-12 | C, 27-11-2012 | |
14-07-2011 | 01-07-2011 | 05-12-2012 | art. 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 bijlage | 05-07-2011 Weekblad Parkstad, 13-07-2011 | C, 05-07-11 |
09-09-2010 | 01-07-2011 | nieuwe regeling | 31-08-2010 Weekblad Parkstad, 08-09-2010 | C, 31-08-10 |
Mandaat- en volmacht besluit gemeente Simpelveld 2010
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van Simpelveld, ieder voor zoveel het zijn bevoegdheid betreft:
Gelet op afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht en op titel 3 van Boek 3 van het Burgerlijk Wetboek;
Gehoord de directeur en de afdelingsmanagers;
Gezien het advies van de ondernemingsraad op grond van artikel 25, lid 1, onder e van de Wet op de ondernemingsraden;
In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
Een functionaris maakt bij de uitvoering van zijn functie geen gebruik van de hem toekomende bevoegdheid indien hij, de mandaatgever of de directeur dat wenselijk achten of indien hij redelijkerwijs weet of kan weten dat het bestuursorgaan of de afdelingsmanager over het betreffende onderwerp wil of dient te beslissen.
Artikel 6 Ondertekening van besluiten
In geval van afwezigheid van gemandateerde, wordt de bevoegdheid tot het bij mandaat nemen van besluiten uitgeoefend door de daartoe door het college van burgemeester en wethouders aangewezen plaatsvervanger. Een door een plaatsvervanger bij mandaat genomen besluit wordt als volgt ondertekend:
“Namens burgemeester en wethouders (of de burgemeester) van Simpelveld,
aanduiding functie gemandateerde,
Bij afwezigheid van de functionaris die bevoegd is stukken te ondertekenen terwijl spoedige afdoening van het stuk is aangewezen, vindt ondertekening van het stuk plaats door de afdelingsmanager dan wel door diens plaatsvervanger.
Indien bij afdoening van een stuk bij (onder)mandaat, volmacht of machtiging, een andere afdeling eveneens belang heeft dan wel het betreffende onderwerp eveneens de verantwoordelijkheid van een andere afdeling betreft, legt de gemandateerde alvorens tot ondertekening of afdoening over te gaan, het stuk voor medeparaaf of instemming voor aan de afdelingsmanager van die andere afdeling.