Organisatie | Tubbergen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | E-mailprotocol Gemeente Tubbergen 2012 |
Citeertitel | E-mailprotocol Gemeente Tubbergen 2012 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-11-2012 | Artikel 5, lid 2 | 30-10-2012 | I12.021530 | ||
03-03-2012 | 24-11-2012 | Nieuwe regeling | 07-02-2012 | Onbekend |
Burgemeester en wethouders van Tubbergen,
dat het gewenst is regels te stellen met betrekking tot het gebruik van e-mail met het oog op
dat op grond van artikel 2:15 van de Algemene wet bestuursrecht een bericht elektronisch naar een bestuursorgaan kan worden verzonden voor zover het bestuursorgaan kenbaar heeft gemaakt dat deze weg is geopend en dat het bestuursorgaan nadere eisen kan stellen aan het gebruik van de elektronische weg;
gelet op artikel 160 van de Gemeentewet en artikel 2:15 van de Algemene wet bestuursrecht
In dit protocol wordt verstaan onder:
HOOFDSTUK 4 BEREIKBAARHEID LANGS ELEKTRONISCHE WEG
Artikel 6. Geen bereikbaarheid langs elektronische weg
Met uitzondering van klachten en bezwaarschriften stuurt het team dat belast is met documentaire informatievoorziening in voorkomende gevallen een elektronisch bericht dat het bericht van afzender op grond van het bepaalde in het eerste lid niet in behandeling wordt genomen, met vermelding van de reden daarvan.
HOOFDSTUK 5 BERICHTEN INGEKOMEN PER E-MAIL OF VIA EEN WEBFORMULIER
Artikel 7. Registratie en archivering
Archiefwaardige berichten die binnenkomen via een webformulier vanaf de gemeentelijke website of die rechtstreeks binnenkomen op het algemene e-mailadres worden door het team dat belast is met de documentaire informatievoorziening geregistreerd in het daarvoor bestemde document management systeem. Daarna wordt het bericht langs elektronische weg doorgezonden aan de behandelaar.
Op een persoonlijk e-mailadres ingekomen archiefwaardige berichten worden door de behandelaar geregistreerd in het daarvoor bestemde document management systeem. Indien een bericht op een persoonlijk e-mailadres wordt ontvangen dat niet tot de behandelaar behoort, stuurt de ontvanger het bericht door aan het team dat belast is met de documentaire informatievoorziening.
Artikel 8. Ontvangstbevestiging
De afzender van berichten die binnenkomen via een webformulier vanaf de gemeentelijke website of die rechtstreeks binnenkomen op het algemene e-mailadres, ontvangt na registratie een ontvangstbevestiging via het team dat belast is met de documentaire informatievoorziening.
HOOFDSTUK 6 NIET IN BEHANDELING TE NEMEN VAN PER E-MAIL OF WEBFORMULIER INKOMENDE BERICHTEN
Artikel 10. Berichten die niet aan wettelijke vereisten voldoen
Uitgaande berichten als bedoeld in het eerste lid kunnen, met inachtneming van het bepaalde in artikel 10, elektronisch worden verzonden vanaf het algemene e-mailadres. Daartoe stuurt de behandelaar het bericht aan het algemene e-mailadres met vermelding van het onderwerp, voorafgegaan door de woorden "ter verzending".
HOOFDSTUK 7 IN BEHANDELING TE NEMEN BERICHTEN
Artikel 11. Verdere behandeling van berichten.
De behandeling van elektronische berichten vindt schriftelijk of elektronisch plaats, mits de afzender expliciet kenbaar heeft gemaakt lang elektronische weg voldoende bereikbaar te zijn.