Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Kerkrade

Beleidsregel betaling bouwleges

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieKerkrade
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregel betaling bouwleges
CiteertitelBeleidsregel betaling bouwleges
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpruimtelijke ordening, verkeer en vervoer
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Wabo en Awb

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

geen

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

11-10-2011nieuwe regeling

11-10-2011

Zuid-Limburger 26-10-2011

11n00631

Tekst van de regeling

Intitulé

BELEIDSREGEL BETALING BOUWLEGES

 

 

Op 11 oktober 2011 heeft het college formeel een beleidsregel vastgesteld met betrekking tot hoe te handelen indien er tussen de gemeente en vergunninghouder geen overeenstemming bestaat over de feitelijke en vastgestelde bouwkosten.

Naar aanleiding van het verschil van inzicht omtrent de hoogte van de bouwkosten en de daaraan gekoppelde bouwleges wordt door de vergunninghouder dikwijls om uitstel van betaling verzocht, hetgeen vervolgens weer tot invorderingsproblemen leidt.

De maximale uitsteltermijn van betaling in een dergelijk geschil heeft het college thans bepaald op 2 jaar. Hierna zal tot invordering worden overgegaan.

 

Aldus vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders in zijn vergadering van 11 oktober 2011.

De burgemeester, de secretaris

JJM Som, mr. C.M. Kuikman