Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Cranendonck

Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieCranendonck
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingVerordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011
CiteertitelVerordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

De datum en bron bekendmaking is niet te achterhalen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet, art. 149
  2. Gemeentewet, art. 81p
  3. Gemeentewet, art. 81w

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Geen.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2011nieuwe regeling

13-04-2010

Onbekend.

Onbekend.

Tekst van de regeling

Intitulé

Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011

DE RAAD VAN DE GEMEENTE CRANENDONCK

Gezien het voorstel van het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Cranendonck d.d. 19 februari 2010

Gelet op artikel :

-art. 149 Gemeentewet; - 81p Gemeentewet; - 81w Gemeentewet;

B E S L U I T

Vast te stellen de volgende Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011;

 

Artikel 1 Instelling ombudscommissie

Er is een gemeentelijke ombudscommissie.

Artikel 2 Samenstelling commissie

  • 1.

    De ombudscommissie bestaat uit tenminste drie leden.

  • 2.

    De leden van de ombudscommissie worden door de raad benoemd, geschorst en ontslagen.

  • 3.

    De raad benoemt één of meerdere plaatsvervangende leden.

  • 4.

    De ombudscommissie benoemt uit haar midden een voorzitter en regelt de vervanging van de voorzitter.

Artikel 3 Secretaris

  • 1.

    De secretaris van de ombudscommissie is een door het college aangewezen ambtenaar

  • 2.

    Het college wijst tevens één of meer plaatsvervangers van de secretaris aan.

Artikel 4 Zittingsduur

De leden van de ombudscommissie kunnen worden herbenoemd.

Artikel 5 Financiële middelen

  • 1.

    De ombudscommissie ontvangt een vergoeding voor haar werkzaamheden en een tegemoetkoming in de kosten.

  • 2.

    De raad verschaft de ombudscommissie voldoende financiële middelen voor een goede uitoefening van haar werkzaamheden.

Artikel 6 Bemiddeling

De ombudscommissie kan gedurende een onderzoek de verzoeker en het bestuursorgaan voorstellen doen teneinde onderling tot een oplossing van de klacht te komen.

Artikel 7 Werkinstructie

Voor zover de ombudscommissie dit nodig acht, maakt zij een werkinstructie voor haar werkzaamheden.

Artikel 8 Ontvangstbevestiging en toezending verzoekschrift

  • 1.

    De ombudscommissie bevestigt de ontvangst van het verzoekschrift schriftelijk aan de verzoeker.

  • 2.

    Indien zij een onderzoek als bedoeld in artikel 9:18 van de Algemene wet bestuursrecht instelt, zendt zij tevens een afschrift van het verzoekschrift aan het bestuursorgaan en aan degene over wiens gedragingen wordt geklaagd.

Artikel 9 Inwerkingtreding en intrekking

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 2011.

Artikel 10 Citeertitel

Deze verordening wordt aangehaald als: Verordening op de Ombudscommissie gemeente Cranendonck 2011.

Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Cranendonck

in de openbare vergadering d.d. 13 april 2010 .

DE RAAD VOORNOEMD,

De griffier,

Mr. P.J.F. Bemelmans

De voorzitter,

B.P. Meinema