Organisatie | Opsterland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Mandaatregeling re-integratie SZ Opsterland 2011 |
Citeertitel | Mandaatregeling re-integratie SZ Opsterland 2011 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Regeling vervangt art.10, 11 en 12 van Hoofdstuk 7 van de Herziene mandaatregeling Opsterland 2010
Algemene wet bestuursrecht
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
03-03-2011 | 01-01-2011 | 15-04-2014 | nieuwe regeling | 22-02-2011 Woudklank, 03-03-2011 | Onbekend |
Artikel 5 Uitzonderingen op het mandaat
Een bevoegdheid, als bedoeld artikel 2, eerste lid, wordt niet uitgeoefend:
Artikel 6 Mandaat bij twijfelgevallen
Indien een mandataris twijfelt over zijn bevoegdheid tot het verrichten van een bepaalde handeling, dan legt hij de vraag voor aan het Afdelingshoofd welke vervolgens beslist op welk niveau de beslissing wordt genomen.
Artikel 7 Bevoegdheidsuitoefening namens het bestuursorgaan
De bevoegdheden, bedoeld onder artikel 2, eerste lid van deze regeling worden door de mandataris uitgeoefend namens het terzake bevoegde bestuursorgaan.
Artikel 11 Vermelding rechtsbescherming bij mandaat
Als tegen een krachtens mandaat genomen besluit een administratiefrechtelijke voorziening openstaat, wordt hiervan met de verzending van het besluit mededeling gedaan. Daarbij wordt gebruik gemaakt van standaardteksten.
Artikel 12 Citeertitel en inwerkingtreding
Gelijktijdig met inwerkingtreding van deze regeling worden de bepalingen 10,11 en 12 van hoofdstuk 7 van de Herziene Mandaatregeling Opsterland 2010 ingetrokken.
Aldus vastgesteld in de vergadering van burgemeester en wethouders van 22 februari 2011.
Koen van Veen Francisca Ravestein
De organisatie van de uitvoering van de reintegratietaak Sociale Zaken is ingaande 2010 gewijzigd. Met als gevolg dat een nieuw uitbestedingcontract gesloten is met het UWV werkbedrijf. Daarnaast is met IWA arbeidsintegratie een nieuw contract gesloten voor de uitvoering van de Wet inschakeling werkzoekenden. Deze wijzigingen in de organisatie hebben gevolgen voor de “Herziene mandaatregeling Opsterland 2010”.
Nr.1. Paragraaf 2 van de bijlage bij de “Samenwerkingsovereenkomst sociale zaken gemeente Opsterland en gemeente Smallingerland” is buiten werking gesteld. De hierin vermelde opsomming is vanaf 1 januari 2010 onderdeel van het contract met het UWV werkbedrijf. Het onderdeel “voorbereidingsjaar BBZ”, geregeld in artikel 1b en 1.3, is hiervan uitgezonderd en blijft een taak van de gemeente Smallingerland.
Nr.2. en 3. Met IWA arbeidsintegratie is een contract gesloten over de uitvoering van de Wet inschakeling werkzoekenden. In het contract zijn de taken opgenomen waarvoor deze organisatie verantwoordelijk is. Deze bepalingen regelen de bevoegdheidsverdeling.
Nrs. 4. t/m 8. Met het UWV werkbedrijf is een contract gesloten voor de uitvoering van de reïntegratietaak SZ. Deze bepalingen regelen de bevoegdheidsverdeling.
Nrs. 9., 10.,11. De wet STAP maakt het mogelijk dat het UWV werkbedrijf voor een WW uitkeringsgerechtigde een loonkostensubsidie toekent tot 50% van het minimumloon. De bedoeling is de toekenning van loonkostensubsidie binnen het werkplein Drachten zo veel mogelijk te uniformeren. Daarom is de 50% regel opgenomen. De gemeentelijke re-integratieregeling maakt het mogelijk om meer dan 50% toe te kennen.